Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Baksete-kit til Think

Startet av haakon88t, tirsdag 18. mars 2014, klokken 12:37

« forrige - neste »

haakon88t

Hei,

Jeg vurderer å bestille baksete-kit fra USA. Se vedlegg med deleliste og litt beskrivelse.

Er det noen her som har erfaring med dette settet?
Jeg er litt usikker på om det vil passe på min 2008 modell, i og med at bakseter ikke var tilrettelagt for Think på denne tiden.
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

jahnarne

Siden du ikke har en modell som er tilpasset dette, mangler du festepunkter i bagasjeromsgulvet. Dette gjør at du ikke har noe å feste setene i. Selv om du får de montert, vil du dog fortsatt ikke få dem godkjent for bruk av SVV, men du har kanskje tenkt å bruke de som barneseter?

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Arnie

Jeg besøkte Think-lageret i Elkhart sist sommer. De har flere baksetekits på lager, men er tomme for de medfølgende sikkerhetsbeltene fikk jeg høre. Dermed er det vel lite vits i å bestille bare setene...
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Mircado

Hvordan er reglene for å sette inn originale bakseter som barneseter (med isofixstol) på Think 09 når det /er/ tilrettelagt i bilen (men kjenner ikke hva typegodkjenningen sier, har skjønt det kan være litt tilfeldig). Trenger man rett variant av typegodkjenning når det bare er til bruk for barn med stol?

Belter er ellers noe bakseteproffer kan skaffe og sette inn (i følge dem selv).
--
Think City Zebra

Tænk-2010-11-Litium

Er så heldig å ha fått skaffet meg en Think City 2011 som er klargjort for bakseter (hullfester i gulv/ramme) og har fått med nesten komplett baksete-kit. Det jeg mangler er sikkerhetsbeltene. Det ble sagt at disse kom fra Ford Focus, uten at jeg vet om det er for eller bak-beltene, eller årsmodell etc. Noen som vet mer om dette eller har artikkelnummer ved Ford for dette?

Noen som vet hvor enkelt det er å få dette godkjent, når bilen er klargjort for bakseter. Har jo ingen papirer på dette, bare hardware.

Radiobil1

Er det bare 2011 og 2012 modeller som har dette klargjort i bilen?
Eller var det bare noen få av dem også som kom med klargjort for 4 seter?


mohpet

Jeg _tror_ det er alle 2011 modellene, evt alle fra en viss dato i slutten av 2010/begynnelsen av 2011. Min 4-seter skulle bli levert i feb 2011, men ble utsatt, deretter kansellert i april grunnet konkurs som R&S så komme. Så jeg fikk tak i en av de aller siste, fra annen forhandler, fikk min i mai 2011. Det var noe som ble gjort med stivhet bak under bilen, ikke sikker på hva, og de ble da klargjort for sete bak. Man ser det på stripene på c-postene bak, for setebelter.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA