Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rear seatbelt unbuckled

Startet av frskby, tirsdag 18. mars 2014, klokken 08:58

« forrige - neste »

frskby

Har hatt bilstoler (barneseter) i baksetet siden bilen var ny, men den siste uken nå har den begynt å mase om "Rear seatbelt unbuckled" selv om det ikke sitter noen i setet, og beltet er helt "surret" opp.

Fryktelig irriterende med denne pipingen under hele bilturen.

Andre med dette problemet, og evt løsning?
Frykter er noe feil med setesensor...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

petersv

Sitat fra: frskby på tirsdag 18. mars 2014, klokken 08:58
Har hatt bilstoler (barneseter) i baksetet siden bilen var ny, men den siste uken nå har den begynt å mase om "Rear seatbelt unbuckled" selv om det ikke sitter noen i setet, og beltet er helt "surret" opp.

Fryktelig irriterende med denne pipingen under hele bilturen.

Andre med dette problemet, og evt løsning?
Frykter er noe feil med setesensor...

Samme her, mest i svinger. quick-fix er å "ta på beltet" helt inntil seteryggen (altså ikke rundt stolen.) Dette er nok ikke et Tesla-spesifikt problem dessverre.

TS

#2
Sitat fra: frskby på tirsdag 18. mars 2014, klokken 08:58
Har hatt bilstoler (barneseter) i baksetet siden bilen var ny, men den siste uken nå har den begynt å mase om "Rear seatbelt unbuckled" selv om det ikke sitter noen i setet, og beltet er helt "surret" opp.

Fryktelig irriterende med denne pipingen under hele bilturen.

Andre med dette problemet, og evt løsning?
Frykter er noe feil med setesensor...

Er det ikke bare å koble i beltet da?

Har kjørt med en ISOfix base og et ISOfix bakoversvendt sete siden oktober og har aldri fått feilmelding. Disse setene hviler dog mest på ISOfix og setekant

De gangene jeg får melding er det fordi baksetepassasjer har plugget i feil ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sn0le

Nå har ikke jeg fått min TMS enda, men har barnesete fremre passasjersete i bilen jeg kjører nå.
Den piper av og til om det samme, og det er fordi bilen registrerer at det er noe i setet, og at beltet ikke er "plugget i".
Løser det ved å feste setebeltet, da klager ikke bilen lengre. :)
Det gikk greit en stund uten å ha beltet festet, men da jeg en gang la en flaske cola i barnesetet så gikk jeg
tydeligvis over den magiske grensen for at bilen mener det er en passasjer i setet.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Electrix

Sitat fra: sn0le på tirsdag 18. mars 2014, klokken 12:14
Nå har ikke jeg fått min TMS enda, men har barnesete fremre passasjersete i bilen jeg kjører nå.
Den piper av og til om det samme, og det er fordi bilen registrerer at det er noe i setet, og at beltet ikke er "plugget i".
Løser det ved å feste setebeltet, da klager ikke bilen lengre. :)
Det gikk greit en stund uten å ha beltet festet, men da jeg en gang la en flaske cola i barnesetet så gikk jeg
tydeligvis over den magiske grensen for at bilen mener det er en passasjer i setet.
Har du isofix I fremre sete også? Hvis ikke er det jo faktisk riktig at bilen varsler om at du ikke har festet setebeltet da det skal festes under kjøring, men glemmer det selv også mange ganger...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

sn0le

Nei, har ikke Isofix fremme.
Trur den hadde kranglet fordet, med mindre bilene har sensorer som merker om Isofix brukes eller ikke.
Tviler på at det er mere avansert enn at over en viss vekt så tror bilen at det er noen i setet.
Tunge handleposer i setet gir også samme "feilen". :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Kejsermad

Jeg har dette problem nu. Er der en løsning på det?

Brede

Etter at Tesla skiftet lader (som ligger under baksetet) i bilen vår så fungerer ikke setebeltealarmen lenger. Den merker rett og slett ikke at det sitter folk i setet og varsler derfor heller ikke om noen ikke har på beltet.
Jeg regner med at han som satte inn setet etter reparasjonen har glemt å plugge tilbake noe, just saying...  ;)

Amoss

Sitat fra: Kejsermad på lørdag 09. mai 2015, klokken 17:46
Jeg har dette problem nu. Er der en løsning på det?

Dette kunne jo avhjelpe problemet:  http://www.ebay.com/itm/Car-Seat-Belt-Extender-Safety-Eliminator-Alarm-Stopper-Buckle-Insert-Clips-Plugs-/111634612468

... eller om du tillater drikke i bilen kanskje dette er løsningen?  ;)
http://www.ebay.com/itm/301128252721

Edit: NB: Vet ikke om akkurat disse passer i TMS, så det bør sjekkes før evnt. kjøp...  Finnes vist forskjellige dimensjoner på "tungen" å velge mellom.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA