Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

evselect tull eller gull?

Startet av Mippen, mandag 17. mars 2014, klokken 18:55

« forrige - neste »

offpist

Sitat fra: Reodor på fredag 28. mars 2014, klokken 07:44
Dersom den ikke kan resette til siste innstilling er det vel tryggest om den resetter til laveste mulig instilling slik at man ikke overbelaster en liten kurs?

Restart på 6A var vel i overkant forsiktig.
At den husker siste innstilling er helt klart det beste.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

svingen

Er det samme på min ration 31313 (justerbare 6,10,16a fra elbilhjelpen.no med kladd) den starter alltid på 6a,egetlig litt iriterende da det er kun 1 av 20 ganger jeg faktisk trenger lavere enn 16a,men på en annen side når jeg trengte 6a hadde det blitt månelyst hvis jeg tok sikringen (hadde ikke tilgang til sikring skapet og ladet hos noen i felles anlegget)

Ville vært veldig kjekt om det var mulig og sette default til X amper og justere den ned eventuelt de gangen man trengte og få lavere amper :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Powerflux

Sitat fra: svingen på fredag 28. mars 2014, klokken 09:01
Er det samme på min ration 31313 (justerbare 6,10,16a fra elbilhjelpen.no med kladd) den starter alltid på 6a,egetlig litt iriterende da det er kun 1 av 20 ganger jeg faktisk trenger lavere enn 16a
Ditto men har blit vant til 2 trykk og cased closed ;)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Gliderman

Låses denne kablen fra evselect fast i bilen?
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

diax

Sitat fra: Gliderman på tirsdag 08. april 2014, klokken 17:34
Låses denne kablen fra evselect fast i bilen?

Ikke automatisk. Du må bruke en liten hengelås.

Gliderman

Det er dumt. Hadde vært kjekt om den låses slik som original kabelen.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

elektrolux

Sitat fra: diax på tirsdag 08. april 2014, klokken 22:45
Sitat fra: Gliderman på tirsdag 08. april 2014, klokken 17:34
Låses denne kablen fra evselect fast i bilen?

Ikke automatisk. Du må bruke en liten hengelås.

Har du prøvt dette? "pistolen" har den nødvendige pukkelen, og bør være kompatibel med nye Leaf sin låsemekanisme.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mippen

Liten status oppdatering. Jeg kjøpte en kabel fra Evselect og fikk denne. Første kabelen virket ikke. Fikk ikke til å lade. Så fikk jeg byttet kabelen ved god hjelp av elbilhjelpen og denne kabelen virket (jeg sendte min kabel til elbilhjelpen og evselect sendte ny siden de har samarbeider. Takk til elbilhjelpen.), men... Jeg fikk feilmelding på det elektriske anlegget i bilen med den nye kabelen. Ble tipset om å snu schuko kontakten og det virket hjemme i det minste. Så viste det seg at denne kontakten ikke hadde topolet bryting av strømmen og at den ikke har noe overvåking av jordfeil som jeg forstår er et krav. Etter mye om og men fikk jeg til slutt tak i evselect og han sa jeg kunne sende kabeen min til elbilhjelpen igjen, også skulle han setter over pengene til meg. Dette gjorde jeg men jeg har ikke hørt noe mer fra evselect etter dette og ikke fått noe penger. Dette var den 14.05. De har lovet å fikse problemene i v2 og v3 av kabelen men jeg kan ikke vente til ny kabel er klar. Noen andre som har kjøpt denne kabelen og som har returnert denne som har fått igjen penger?
Fremtiden er elektrisk.

2mash

Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

elektrolux

V2 kabler er stuck i tollen igjen siden EVSelect har sine egne metoder for pakking og merking av vareforsendelser.

V2 har dobbelt rele, men mangler jordsensing.

V3 er like rundt hjørnet og kommer med jordsensing. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Gliderman

Hei
Til elbilhjelpen.
Vet du noe om når V3 32A kan bestilles og hva denne vil koste? 
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

elektrolux

Har en stk 32A på lager. Koster 6500.-

Må sjekke om denne har jordsensing, da 16A kablene jeg fikk inn ladet både med og uten jord.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ingolfzp

Fikk min 16A med 90-graders kontakt levert nå nylig. Har allerede fått god bruk for justeringen, da jeg skulle lade på en delt 10A garasje-kurs.

Prisen kom på 4300 etter at Tollen hadde sett på pakken. Gikk smertefritt å sende inn dokumentasjon ved å bruke "knappen" som dukker opp på pakkesporingen til Posten.no.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA