Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

evselect tull eller gull?

Startet av Mippen, mandag 17. mars 2014, klokken 18:55

« forrige - neste »

Mippen

Ja, det er vel elbilhjelpen.no som nylig har inngått avtale om salg til norske kunder.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: offpist på tirsdag 18. mars 2014, klokken 12:32
Litt OT, mens vi venter.

Er i dialog med et kinesisk selskap angående kjøp av type 2 til type 1 ladekabel.
Så man kan lade en Leaf på en Type 2 kontakt.

Tenkte å kjøpe 32A utgaven, selv om min Leaf har 16A lader. Greit å ha i fremtiden.
Lengden jeg har bedt om er 6 meter, men man kan få akkurat den lengen man vil ha.

Prisen pr stk er 154 dollar stk (955 kr), og frakten er 78 dollar.
Ved kjøp av bare en kabel så lønner det seg nesten ikke.. men er det flere som vil slå seg med?


Hva tenker du på da, at vi får billigere frakt og slik hvis vi bestiller flere?
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Ja, om man er 5 og deler på frakten.
Kanskje kabelen blir marginalt billigere også.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mippen

Noen som har testet de kablene om det er noe? Funker det med 32A på bilen selv om den har 16A lader? Fått litt motstridende svar. Får også kjøpt type 2 til schuko adapter rimelig.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Jeg tok det som en selvfølge at de vil virke også med 16A lader, selv om de er laget for 32A.
Men jeg kan jo ta feil.

Type2 til Schuko adapter viste jeg ikke man fikk, det holder egentlig for meg.
Link?
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

svingen

Sitat fra: Mippen på tirsdag 18. mars 2014, klokken 13:35
Noen som har testet de kablene om det er noe? Funker det med 32A på bilen selv om den har 16A lader? Fått litt motstridende svar. Får også kjøpt type 2 til schuko adapter rimelig.

jeg er intrisert i type 2 til schuko adapter har en ION og en portabel 6,10,16a sak som jeg kunne tenkt og ha med i bilen men gider ikke ha enda en stor kabel :)

http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html selger den til 1500 kr men syns det er litt stivt.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mippen

Det var den svingen viste til som jeg tenkte på. 1500 var litt dyrt, men kanskje man finner billigere?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

En bekjent av meg sendte en forespørsel om en ladekabel til evselect på ebay. Tok ikke mange timer før han fikk svar.

"Hi!

Yes, it works in Norway no problem.
Lead time is 5 days + 5 days shipping.
If you'd like to deduct VAT tax for export, please order through evselect dot eu.

Best regard, Paul"

Syns det er rart at han ikke svarer meg etter jeg har bestilt og betalt. Gir han litt tid til før jeg forsøker å kontakte han igjen.
Fremtiden er elektrisk.

diax

Skulle fått noen til å sende forespørsel på e-post også, til info@evselect.eu. Jeg har ikke forsøkt kontakte han via Ebay.

Mippen

Skal se hva vi får til... Nå sier jeg ikke at dette er useriøse greier ennå, men sånn i worst case. Er ikke vi dekket av paypal dersom der er noe som oppstår?
Fremtiden er elektrisk.

diax

Om PayPal er linket til et kredittkort er du trygg. Du trenger ikke betale for vare du ikke har mottatt når den er betalt med kredittkort.

Jeg har linket PayPal til det vanlige debitkortet mitt så jeg er nok på mer utrygg grunn.

Hvor mye som står i PayPals makt kjenner jeg ikke til, men man kan i alle fall åpne en "dispute" på bakgrunn av ikke mottatt vare.

diax

Jeg har sendt en ny e-post hvor jeg oppfordrer han til å gi svar fra seg.

diax

Svar mottatt fra EVSelect / Paul.

Hi Morgan,

Yes, there is a slight delay due to high demand, but as I wrote, you'll be informed
and tracking will be added to your order info.

Thanks for your patience.

Best Regards,
Paul


Mippen

Ok, bra han har gitt lyd fra seg. Får håpe han følger opp.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Oppdatering:







Dear customer,





Your order has been shipped with the following tracking number:


************





We apologize for the delay in shipment.











Best Regards,





Paul @ Evselect
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA