Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

evselect tull eller gull?

Startet av Mippen, mandag 17. mars 2014, klokken 18:55

« forrige - neste »

Mippen

Lest litt på forumet at noen her har bestilt en 16A ladekabel på nett fra Tsjekkia og anbefalte denne. De som jeg leste om var godt fornøyd og det var vel også noen som hadde inngått kontrakt med dette firmaet om levering av produktet her i Norge. Bare lurte på om det er noen som har bestilt der i fra og har opplevd noe negativt? Jeg bestilte selv for en liten uke siden men har ikke fått kontakt med selger igjen. De fleste jeg så hadde bestilt hadde fått den kjapt samt bekreftelse med en gang den ble sendt. Det er ikke noe krise ennå da det ikke har gått en uke ennå, men vil bare vite om det er noen andre som har opplevd noe negativt. Har forsøkt å få kontakt med selger men ikke fått svar.

Produktet. http://www.ebay.com/itm/EVSELECT-J1772-Variable-Amp-EV-Charging-Cable-Volt-Ampera-iOn-Nissan-Leaf-/161228066626?pt=Electric_Vehicle_Parts&hash=item2589f10f42&vxp=mtr#ht_2785wt_1106

Jeg bestilte det fra websiden deres, ikke ebay.
Fremtiden er elektrisk.

diax

Jeg bestilte og betalte via PayPal 12/3, direkte fra websiden.

Jeg har ikke prøvd å få kontakt med selger siden, men sendte nettopp en mail så får vi se...

Mippen

Samme som meg da. Hvis du får svar eller jeg får svar så kan vi poste det her.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Hatt noe kontakt med selger? Forsøkte igjen å få kontakt via ebay men ikke noe respons. Frister meg litt å spørre noen på forumet om de kan sende melding til selger for å late som om de skal kjøpe, for å se om han svarer da. Hvis de bare svarer på de som skal kjøpe men ikke de som har kjøpt er det noe som skurrer... Ikke gått så mange dager ennå siden handel så har motet ennå.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Han var både kjapp i å både svare og sende da jeg bestilte.
Og, han har 100% positiv feedback på eBay kontoen sin.

Tror ikke det er noen grunn til panikk riktig enda.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

diax

Jeg har ikke hørt noe fra han, men tror ikke det er scam riktig enda ;)

Mippen

Nei, tror ikke jeg. =) Er bare litt skeptisk til å kjøpe ting på nett fra utlandet når det koster mer enn noen hundrelapper. Fikk inntrykket av at han var kjapp derfor jeg ble litt skeptisk når jeg ikke har hørt noe ennå.
Fremtiden er elektrisk.

diax

Ja i forkant svarte "Paul" til alle døgnets tider og nesten alltid i løpet av et par timers tid. Så aldri gøy når det blir helt stille så fort man har overført noen tusen.

Men det er mange ting som tyder på at det er seriøse greier. Bra score på Ebay som offpist skriver, egen Facebook-side med et par bilder, aktivt om produktene sine på utenlandske EV-forum.

offpist

Dere har så klart logget inn på kontoen og sett hva status er der?

Hos meg var siste status:

-28.02.2014 Přijata Order and payment recieved successfully. Thanks!
Your order will go out on Monday.

-03.03.2014 Odesláno Tracking # CS0432218XXX
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

diax


Mippen

Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

EVSelect "sliter" med å dekke plutselig og overveldende etterspørsel. Bl.a fra Norge

EVSelect.eu er i ferd med å avvikle handel over ebay, og vil konsentrere seg om det europeiske markedet via egen hjemmeside.

Norske kunder vil etterhvert bli henvist til elbilhjelpen.no. Dette gir EVSelect mer tid til produksjon og til betjening av kunder innen EU området.

Vi er forventer varer inn over de neste 2 ukene, men det meste er allerede reservert. EVSelect vil nå sende ut varer bestillt over ebay først, og så ta seg av resten. Vi forventer varer inn fortløpende og håper å kunne levere disse kablene ut i april til alle som venter.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

offpist

Litt OT, mens vi venter.

Er i dialog med et kinesisk selskap angående kjøp av type 2 til type 1 ladekabel.
Så man kan lade en Leaf på en Type 2 kontakt.

Tenkte å kjøpe 32A utgaven, selv om min Leaf har 16A lader. Greit å ha i fremtiden.
Lengden jeg har bedt om er 6 meter, men man kan få akkurat den lengen man vil ha.

Prisen pr stk er 154 dollar stk (955 kr), og frakten er 78 dollar.
Ved kjøp av bare en kabel så lønner det seg nesten ikke.. men er det flere som vil slå seg med?
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

diax

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 18. mars 2014, klokken 12:28
Norske kunder vil etterhvert bli henvist til elbilhjelpen.no. Dette gir EVSelect mer tid til produksjon og til betjening av kunder innen EU området.

Vi er forventer varer inn over de neste 2 ukene, men det meste er allerede reservert. EVSelect vil nå sende ut varer bestillt over ebay først, og så ta seg av resten. Vi forventer varer inn fortløpende og håper å kunne levere disse kablene ut i april til alle som venter.

Visste ikke at de hadde norsk forhandler? Er det nylig eller vært lenge? Føler jeg har trålet norske nettsider og kun funnet èn som kunne tilby kabel med elektronikken integrert i håndtaket. De skulle imidlertid ha 6500,- hvis jeg ikke husker feil, og det syns jeg er en forholdsvis stiv pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA