Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

kjøre til Legoland

Startet av Hassan, søndag 16. mars 2014, klokken 22:49

« forrige - neste »

Maartensommer

Sitat fra: fredag på søndag 06. april 2014, klokken 12:11
Sitat
Clever har nevnt ovenfor meg at de har planer/ønske om å sette opp Type2 på en av parkeringsplassene til LEGOLAND.  De kunne ikke si noe om når denne eventuelt vil være på plass, men håpte på før sommeren.

E.On har 6 stk 11kW type2-uttak rett ved inngangen til Legoland.

http://www.eon.dk/e-mobility/Oversigt-over-ladepunkter/

Disse var ikke i drift i mars.  Er det noen som har erfaring med eOn i DK? Hørte rykter i DK at eOn har kjøpt opp disse etter Betterplace og at mange av ladeplassene var blitt fysisk koblet av strømnettet etter konkursen til Betterplace.  eOn skal vistnok ikke ha oversikt over hvilke som er tilkoblet.

Kim-DK

Alle e.on stanger i Danmark virker igen. Man kan uden abonnement få en ladning ( uanset antal kWh ) for 99 ddk. Husk type 2 kabel.

calle

Jeg har ladet på flere e-on stolper (tidligere betterplace) rundt Århus området. Husk kabel og brikke.
Ladekart på eon.dk

satheesh.net

Sitat fra: Kim-DK på mandag 07. april 2014, klokken 19:38
Alle e.on stanger i Danmark virker igen. Man kan uden abonnement få en ladning ( uanset antal kWh ) for 99 ddk. Husk type 2 kabel.

Hvordan betaler man ved drop-in? Visa/vanlig bankkort? ???

Kim-DK

Du ringer blot til dem, når du holder ved en stander du vil bruge. Der oplyser du visakort, og de åbner for denne stander.
http://www.eon.dk/e-mobility/Lad-pa-farten/CITY-charge-ladelosninger/

Det er klart den billigste løsning af alle.
Selv ladekort med abonnement er dyre i opladning end cash løsningen. Tror ikke e.on har tænkt på at Tesla biler kan have 80 kWh strøm.

satheesh.net

Sitat fra: Kim-DK på tirsdag 08. april 2014, klokken 07:46
Du ringer blot til dem, når du holder ved en stander du vil bruge. Der oplyser du visakort, og de åbner for denne stander.
http://www.eon.dk/e-mobility/Lad-pa-farten/CITY-charge-ladelosninger/

Det er klart den billigste løsning af alle.
Selv ladekort med abonnement er dyre i opladning end cash løsningen. Tror ikke e.on har tænkt på at Tesla biler kan have 80 kWh strøm.

Supert - takk for nyttig info! Da blir Clever sitt ladekort jeg har planlagt å kjøpe satt på vent. Så alle ladestasjoner er operative??

Øyvind.h

OBS OBS! E.on stolpene er bare 11kW! I hvert fall var de det sist jeg spurte, og jeg tviler på at de blir oppgradert kjapt. Clevers er 22kW!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. april 2014, klokken 08:17
OBS OBS! E.on stolpene er bare 11kW! I hvert fall var de det sist jeg spurte, og jeg tviler på at de blir oppgradert kjapt. Clevers er 22kW!

Godt poeng! Sendte en epost med spørsmål til dem, her er et utdrag av svaret:

Vi tilbyder gratis opladning frem til 1. maj 2014, så når I holder ved en ladestander på jeres tur ringer I blot til vores døgnåbne kundecenter på tlf. +45 70 27 05 77, så aktiverer vi ladestanderen straks.

Vores ladestandere benytter Type 2 (Mennekes) udtag og passer derfor fint med Tesla S.

Vores offentlige ladestandere understøtter op til 11 kWh/ 16A.


;)

Cecilie

Sitat fra: Maartensommer på søndag 06. april 2014, klokken 11:07
Jeg brukte alt sammen ila den uken jeg var i DK. Jeg kommer nok ikke til å benytte schuko m/u "jordadapter" i DK noe mer.  Da jeg ladet i Ålborg fikk jeg alle slags feilmeldinger og UMC slo seg skikkelig vrang.
Hm, jeg har også kjøpt et sånt jordadapter just-in-case. Håper jeg slipper å bruke det da ... Dog, folka i Tesla Danmark som jeg sendte epost til sa at alle danske Tesla-kjøpere selv får et sånt adapter av dem inntil Tesla får laget riktig kontakt til dem.

Sitat fra: Maartensommer
Hvilket hotell skal du bo på? 
Ved svømmehallen i Billund (rett utenfor Hotel LEGOLAND) er det to offentlige ladeplasser (gratis), men du trenger 16A CEE overgang.  Jeg kjøpte denne på Clas Ohlson i Norge.
Ah, kult! Det kommer til å passe meg ypperlig når vi skal bo i Legoland Village :) Jeg antar at du snakker om Lalandia?
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Zanka

Har planer om å ta fergen fra Helsingborg til Helsingør, avstanden fra Oslo er ca. 510km.
Noen som vet om det vil bli noen SC på denne veien før 10/7?
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

fredag

Sitat
Sitat
Hvilket hotell skal du bo på? 
Ved svømmehallen i Billund (rett utenfor Hotel LEGOLAND) er det to offentlige ladeplasser (gratis), men du trenger 16A CEE overgang.  Jeg kjøpte denne på Clas Ohlson i Norge.
Ah, kult! Det kommer til å passe meg ypperlig når vi skal bo i Legoland Village :) Jeg antar at du snakker om Lalandia?

Nei. Den kommunale svømmehallen ved siden av Hotell Legoland, Åstvej.

http://www.opladning.nu/ladestandere_billund-4.html
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Cecilie

Sitat fra: fredag på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:06
Sitat
Sitat
Hvilket hotell skal du bo på? 
Ved svømmehallen i Billund (rett utenfor Hotel LEGOLAND) er det to offentlige ladeplasser (gratis), men du trenger 16A CEE overgang.  Jeg kjøpte denne på Clas Ohlson i Norge.
Ah, kult! Det kommer til å passe meg ypperlig når vi skal bo i Legoland Village :) Jeg antar at du snakker om Lalandia?

Nei. Den kommunale svømmehallen ved siden av Hotell Legoland, Åstvej.

http://www.opladning.nu/ladestandere_billund-4.html
Ah, den visste jeg ikke om. Ikke så langt unna den heller da :)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Kim-DK

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 08. april 2014, klokken 09:23
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. april 2014, klokken 08:17
OBS OBS! E.on stolpene er bare 11kW! I hvert fall var de det sist jeg spurte, og jeg tviler på at de blir oppgradert kjapt. Clevers er 22kW!

Godt poeng! Sendte en epost med spørsmål til dem, her er et utdrag av svaret:

Vi tilbyder gratis opladning frem til 1. maj 2014, så når I holder ved en ladestander på jeres tur ringer I blot til vores døgnåbne kundecenter på tlf. +45 70 27 05 77, så aktiverer vi ladestanderen straks.

Vores ladestandere benytter Type 2 (Mennekes) udtag og passer derfor fint med Tesla S.

Vores offentlige ladestandere understøtter op til 11 kWh/ 16A.


;)

Bemærk, det er "kun" gratis til 1. maj, og også kun hvis man laver et bindende abonnement i mindst 6 md. ved E.on Danmark.


satheesh.net

Sitat fra: Kim-DK på onsdag 09. april 2014, klokken 13:11
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 08. april 2014, klokken 09:23
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. april 2014, klokken 08:17
OBS OBS! E.on stolpene er bare 11kW! I hvert fall var de det sist jeg spurte, og jeg tviler på at de blir oppgradert kjapt. Clevers er 22kW!

Godt poeng! Sendte en epost med spørsmål til dem, her er et utdrag av svaret:

Vi tilbyder gratis opladning frem til 1. maj 2014, så når I holder ved en ladestander på jeres tur ringer I blot til vores døgnåbne kundecenter på tlf. +45 70 27 05 77, så aktiverer vi ladestanderen straks.

Vores ladestandere benytter Type 2 (Mennekes) udtag og passer derfor fint med Tesla S.

Vores offentlige ladestandere understøtter op til 11 kWh/ 16A.


;)

Bemærk, det er "kun" gratis til 1. maj, og også kun hvis man laver et bindende abonnement i mindst 6 md. ved E.on Danmark.

Nei, jeg fikk bekreftet at det var gratis frem til 1. mai UTEN abonnement (altså drop-in lading). Man måtte ringe inn til kundeservice på nummer +45 70 27 05 77 så aktiverer de ladestasjonen (helt gratis). ;)

fredag

Sitat fra: Maartensommer på søndag 06. april 2014, klokken 23:30
Disse var ikke i drift i mars.  Er det noen som har erfaring med eOn i DK? Hørte rykter i DK at eOn har kjøpt opp disse etter Betterplace og at mange av ladeplassene var blitt fysisk koblet av strømnettet etter konkursen til Betterplace.  eOn skal vistnok ikke ha oversikt over hvilke som er tilkoblet.

Det var i fjor høst at E.On holdt på å koble opp ladestolpene sine, etter at de kjøpte opp deler av konkursboet til Betterplace.

E.On sier nå at alle stolper som er oppført på ladekartet deres er operative, inkl ladestolpene i Nordmarksvej 9 i Billund, Ålborg flyplass, Hjørring, Skagen, Fredrikshavn.

De sier også at:

Sitat fra: E.ON KundecenterAnkommer du til en ladestander, som lyser rødt, må du meget gerne kontakte os døgnet rundt på tlf. +45 70 27 05 77 - så har vi mulighed for at genstarte ladestanderen og du kan bruge den i løbet af få minutter.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA