Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hi-Phi Z

Startet av igniztion, torsdag 01. februar 2024, klokken 09:18

« forrige - neste »

igniztion

Luksusmerket til Human Horizons - en teknologifokusert kinesisk bilprodusent.
https://www.hiphi.com/hiphi-z

Nøkkeltall:
605km (WLTP)
672hk
410Nm
fra €105.000,00

Klarer ikke helt å se at denne vil selge noe særlig. Overlesset med teknologi og bling, men med en fatal feil: Den leveres med GB/T port og en batteridrevet overgang fra CCS som i følge Bjørn Nyland fungerer svært dårlig:
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

chargedup

Men den vant rekkeviddetesten igår da ;D
Av det jeg har sett på youtube tidligere (muligens prototype) er det også feil på nøkkel og enda mer plingplong enn andre kinabiler.
Uten hurtiglading og en nøkkel som fungerer tror jeg det blir vanskelig å selge en slik bil til millionen (ligger en på finn). Selv om den visstnok har gratis service fram til bilen skrotes (kun første eier, vil jeg tro).

Av de 3 bilene hiphi har kommet med på strømmen storsenter er det bare en av de som får CCS og da sier noe meg at de kun har tenkt å satse på modellen med CCS i Europa. De to andre er kun for helt spesielt interesserte og mer som reklame for at "vi er et etablert bilmerke og har massevis av modeller".
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

igniztion

Sitat fra: chargedup på torsdag 01. februar 2024, klokken 11:19Av de 3 bilene hiphi har kommet med på strømmen storsenter er det bare en av de som får CCS og da sier noe meg at de kun har tenkt å satse på modellen med CCS i Europa. De to andre er kun for helt spesielt interesserte og mer som reklame for at "vi er et etablert bilmerke og har massevis av modeller".

Kan være enig i det resonnementet ja. Var det X eller Y som skulle ha CCS?
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

vinterdekk

Vel, det ser unektelig ut som en gøy bil. Motorentusiaster er sikkert uenig med meg.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

chargedup

Tror det var Y som skulle ha CCS, men det er kun fra hukommelsen etter første hiphi video fra Teslabjørn.

Z ser veldig annerledes ut ift alt annet som finnes på veiene. Alle snudde seg i youtube videoer og alle trodde den kostet mange millioner eller trodde det var en prototype. Personlig liker jeg utseendet, men er nok litt enten elsk eller hat design.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

igniztion

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 01. februar 2024, klokken 15:10Vel, det ser unektelig ut som en gøy bil. Motorentusiaster er sikkert uenig med meg.

Den appellerer absolutt til min indre nerd. Heldigvis har den en dealbreaker som gjør den helt uaktuell - CCS lading krever adapter.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA