Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Juice Booster 1

Startet av bosse, torsdag 13. mars 2014, klokken 14:20

« forrige - neste »

bosse

Sitat fra: fredag på søndag 02. mars 2014, klokken 15:34
Enda litt rimeligere 22kW mobil ladeboks: e-driver Juice Booster 1:

http://www.e-driver.net/mobile-ladebox-juice-booster-1/

800 euro (eks mva)

Jeg har vært i kontakt med produsenten av disse ladeboksene (som har Type2 <-> rød 32A), for å få nærmere beskrevet noen av pluggene som kommer i adaptersettet man kan kjøpe ved siden av. De ville gjerne vite mer om hvilke plugger som er viktige for norske elbiler. Personlig synes jeg den er litt for dyr i forhold til behovet mitt, men jeg har i hvert fall tenkt å gi dem et svar.

Så hva mener dere? Jeg tror at et adaptersett for denne bør ha overgang til rød 32A (432-6) fra:

  • Schuko 16A
  • Blå 16A 1-fas
  • Blå 16A 3-fas
  • Blå 32A 1-fas
  • Blå 32A 3-fas
  • Rød 16A 3-fas
  • Adapterpakke for sære europeiske stikkontakter

Hva tror dere? Jeg tror jeg også vil gjøre dem oppmerksomme på utfordringene som Tesla hadde med IT-nett, slik at de er gjør noe forarbeid for å være forberedt på dette, før flere nordmenn kjøper denne som et tilsynelatende greit alternativ til en fastmontert Saltoboks.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

cosinus

Virker som et kjekt adapter sett. Kunne nok muligens tenke meg noe slikt selv.
Men hadde det vært en ide at ikke alle adapterene gikk til rød 32 amp. At en feks heller gikk mot blå 16/32 og en ovegang derfra til rød 32 amp for de kursene med mindre strømstyrke. Bare tenker høyt. Så for meg at det kanskje ble billigere og ikke minst tar mindre plass for et komplett sett.  Det negative er jo en ekstra overgang, men da kun på 16 amp kurser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA