Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

z4rd

Én av pakkene/modulene som har tatt fyr i anlegget. Brannvesenet har isolert den og venter bare på at den skal brenne ut virker det som. Slik jeg har forstått det har det ikke gått utover strømnettet og forsyningen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

JorEl

#1321
Fyll og tull, i tunell, men heldigvis i en Tesla. Når man først skal være idiot,så hvorfor ikke i en sikker bil? :)
https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-saves-drunk-driver-norway/

Edit: Jeg er ikke så flink til å skrive rett, så derfor må jeg ofte google. Tunell eller tunnel? Lærer bittelitt hver dag, og glemmer litt ::)
https://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/Tunnel-eller-tunell/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Electric cars in Norway

#1322
Dette var da very confusing spør dere meg. Her må det ryddes opp :police:

Se nyeste Fred nyhet...

Tesla again bans salvaged cars from Supercharger network in confusing situation
Fred Lambert

- Aug. 16th 2021 9:51 am PT


Counterpointer

Rich rebuilds fikk senest for noen dager siden superladet en «salvaged» Model 3
(ombygd til offroad/mad Max utgave)


https://youtu.be/vq1B9XgyY0U

Video publisert i går

JorEl

#1324
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Utenlansk youtube-media. Litt kjekt å høre skryt fra utlandet/Danmark :)

https://youtu.be/BDCiqc_JnjE?t=106
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

moonbuggy

Har stilles spørsmål om Tesla har tweeked SW for å unngå phantom braking, i en slik grad at emergency braking ikke alltid virker.
Uansett så etterforskes nå Tesla for mange "uforklarlige" påkjørsler.
https://www.latimes.com/business/story/2021-10-07/why-arent-automatic-braking-systems-stopping-deadly-tesla-crashes

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jlan

#1330
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-3-not-considered-guilty-of-taxi-accident-in-paris-french-transport-minister-says
SitatG7 Deputy Chief Executive Yann Ricordel cited Tesla as saying on Monday that an initial inquiry had ruled out a technical fault.
Det må jo nesten tolkes slik at de mener at føreren har tråkket på feil pedal denne gangen også.
https://electrek.co/2021/01/08/tesla-incidents-accelerating-by-themselves-driver-wrong-pedal-nhtsa/
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

AlexØ

Sitat fra: jlan på onsdag 15. desember 2021, klokken 22:17
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-3-not-considered-guilty-of-taxi-accident-in-paris-french-transport-minister-says
SitatG7 Deputy Chief Executive Yann Ricordel cited Tesla as saying on Monday that an initial inquiry had ruled out a technical fault.
Det må jo nesten tolkes slik at de mener at føreren har tråkket på feil pedal denne gangen også.
https://electrek.co/2021/01/08/tesla-incidents-accelerating-by-themselves-driver-wrong-pedal-nhtsa/
Du mener vel ikke at førerne gjorde en feil? neeeei det har aldri skjedd før!

Tror jeg aldri har sett ett tilfelle hvor det har skjedd at bilen faktisk hadde feil. nærmeste blir Toyotaene med den løse gulvmatta, og til og med der ville jeg lagt mye (ikke alt) av skylda på førerene.

jlan

Sitat fra: AlexØ på lørdag 18. desember 2021, klokken 12:36
Tror jeg aldri har sett ett tilfelle hvor det har skjedd at bilen faktisk hadde feil.
Det er så og si alltid føreren ja. Men en kan jo lure på hvorfor en historisk har endt opp med denne pedalplasseringen som standard. Det har selvsagt noe med clutchpedal å gjøre, men jeg synes det er ulogisk selv for en bil med manuell clutch.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF


Svein_H

2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA