Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: knut.aulie på fredag 26. juni 2020, klokken 20:18
Sitat fra: HåkonE på fredag 26. juni 2020, klokken 19:59
Audi gjør det nok en del bedre,
En hel plass bedre, det er fastslått flere ganger, men da kommer du med whatsboutism om andre kåringer....... Det svir tydeligvis.
Ingenting skal stoppe denne karen nå. Her skal det samme nevnes i alle tråder som har generelle diskusjoner  :D

Tesla er bare dritt, aksjen er dritt, hmsen er dritt, lysene er dritt, kvalitet er dritt. Alt er stort sett bare dritt :D

Counterpointer

Sitat fra: 1000kwh på fredag 26. juni 2020, klokken 21:02
Tesla er bare dritt, aksjen er dritt, hmsen er dritt, lysene er dritt, kvalitet er dritt. Alt er stort sett bare dritt :D
Ja det er litt rart at Tesla er så populær blandt eierne, når den er så gjennomført dårlig


HåkonE

#1277
Litt usikker på hvorfor dere går på autopilot (tog du`an) om at akkurat Audi (?) er kjempe-teite hver eneste gang media skriver noe som ikke er overveldende positivt om Tesla. Har dere fått det for dere at jeg har Audi i garasjen eller noe? :laugh:

Og nei, det er jo ikke "andre kåringer" der (for eks.) tyskerne gjør det bra, men andre kategorier i samme undersøkelse! TÜV 2020 kunne jo vært interessant også ettersom J.D. kun ser over 90 dager, men tydeligvis ikke da.   :D 

Edit: kilder:

https://www.tuvsud.com/de-de/publikationen/tuev-report/maengelzwerge-und-fehlerriesen
https://www.jdpower.com/sites/default/files/file/2020-06/2020070%20U.S.%20IQS.pdf

Inkluderer også DEKRA (kjørelengde 150 000km):
SitatAudi managed to top five of nine classes in the Dekra study, making it the most successful carmaker in the 2018 report.

https://www.dekra.com/en/practical-support-for-used-car-buyers-now-including-mileage-over-150-000-km/

SitatMunro & Associates er et konsulentselskap som lever av blant annet reverse-engineering. Det vil si at de plukker fra hverandre produkter og lager detaljerte rapporter om hva som foregår på innsiden, og hvordan produktet er produsert.

Vi analyserer 25-30 biler i året. Det er vanskelig å nå opp til mye av den tyske byggekvaliteten. Tesla kommer ikke i nærheten av det......Det er egentlig bare fit and finish som er noe dritt.

https://www.tu.no/artikler/sandy-munro-tesla-svikter-i-byggekvalitet-overlegen-pa-mekanikk/493021

Apropos kundetilfredshet:
SitatTesla er i år med for første gang, og kjører inn på det som må være en skuffende 17. plass i eiertilfredshet.

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/g7q9Kq/stor-undersoekelse-bilene-vi-er-mest-og-minst-fornoeyd-med

Sitat– Tesla har i forhold til andre bilmerker, tre og en halv gang flere tvistesaker per bil på veien.

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/tesla-pa-klagetoppen-i-et-el-bilmarked-med-barnesykdommer/

Det var faktisk noe av det jeg liker minst med å eie en Tesla, man føler av og til behov får å presisere at man ikke er "en av dem" fordi en mindre andel (slettes ikke alle!) eiere oppfører seg som hysteriske sektmedlemmer i situasjoner der for eks. media eller organisasjoner som er til for å hjelpe oss forbrukere påpeker at, jo det er en smule rom for forbedring. ???

Tilbake til topic:
SitatLeaked Tesla emails tell the story of a design flaw discovered in 2012 in the Model S battery that could lead to breakdowns and fires

https://www.businessinsider.com/tesla-leaked-emails-show-company-knew-model-s-battery-issues-2020-6?r=US&IR=T

SitatWell-known Tesla fanatic and investment guru Jim Cramer doesn't agree with J.D. Power's recent quality survey that ranked the electric automaker in dead last out of 32 brands.

Cramer, a Tesla owner and supporter himself, refused to believe that the automaker was plagued with issues related to build quality.

https://www.teslarati.com/tesla-jim-cramer-jd-power-quality-survey/

Øyvind.h

#1278
Om det er en sekt som er positive til selskapet finnes det jaggu også en sekt som har en torn i siden til selskapet også. Det har vært et stadig tilbakevendende problem i Tesla-delen av forumet i hvert fall der enkelte poster utelukkende negativt over lang tid uten å evne å poste positivt innhold. Finnes ikke grenser for hva enkelte klarer å lire av seg av negativitet knyttet til bilene. Alt er møkk. Alt det Tesla leverer knallbra på forbigås i øredøvende stillhet. Heldigvis rydder moderator opp innimellom. Det virker som om folk ikke takler at eierne kan være fornøyde selv om feilprosenten er for høy.

For øvrig har Teslas statistiske pålitelighet vært litt berg-og-dalbane. Når de lanserte sin første bil produsert fra bunn av gjorde de det dårlig i målinger. Deretter hentet de seg inn og ble vurdert til over snittet pålitelige. Så kom Model X og trakk snittet ned. Deretter hentet de seg inn igjen. Model 3 hadde innledningsvis noe rusk, men har vist seg å være en gjennomført god bil (nå med skvettlapper på plass). Model Y trekker nok dette ned igjen, med til dels sjokkerende feil på leverte biler. Og så henter de seg inn igjen.
Kåringer som JD`s, uansett hvor tynn/skjev/rett den måtte være får i det minste løftet fokus på kvalitet. Det er nødvendig. Teslas ekstreme push mot slutten av hvert kvartal har vært mer skadelig enn nyttig, og jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke holder jevnt høyt trykk gjennom hele perioden. Da får de riktignok ikke presseoppslag for salg i kortere perioder, men de ville unngått mye negativ presse rundt slurv på finish.
Kanskje Berlin-fabrikken kan hjelpe på siste QC for oss i Europa? Det er jo siste QC som kan slå negativt ut i slike undersøkelser og plassere Tesla på bunn med tyskerne.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

#1279
Sitat fra: Thalgar på torsdag 25. juni 2020, klokken 13:59
Nådelaus artikkel om Tesla i Corona-tida, og kanskje ei forklaring på kvifor Tesla slit med dårleg kvalitet på Model Y:

""It's all a big aggravation," said plant employee Phillips. "At the same time it's hot and sweaty inside there, we're working 11-hour days and we're stressed out. It's making for real — sometimes very — tense situations inside.""

https://www.washingtonpost.com/technology/2020/06/25/tesla-plant-firings/

Er dette artikkelen som omhandler den ansatte som nektet å svare på forespørsel fra Teslas HR-avdeling da de prøvde å få tak i ham for å finne ut når han planla å komme tilbake på jobb?

For ikke å snakke om at den ubetalte avspaseringen kun varte til 31. mai. Etter den datoen fikk de ansatte beskjed om å komme tilbake på jobb.

Er det så rart at det får konsekvenser når noen blir hjemme fra jobb etter datoen de hadde fått for å være tilbake, samt nekter å besvare utallige henvendelser fra HR-avdelingen?

emurof

#1280
Sitat fra: HåkonE på torsdag 25. juni 2020, klokken 21:52Men er det egentlig noe nytt? Amerikanske Consumer Reports har jo varslet dette i alle år.

I alle år? Kilde?

Du husker vel at CR oppdaterte sin anbefaling i slutten av 2019, og da anbefalte de Tesla igjen? Dette etter at de feilaktig hadde fjernet sin anbefaling basert på utdatert data.

Sitat fra: HåkonE på torsdag 25. juni 2020, klokken 22:46Uansett, det hjelper jo ikke Tesla stort at ikke alle konkurrentene sitter på en samlet 1.plass.

Men du nevner ikke VW som tilbakekalte flere hundre tusen biler på grunn av bremsefeil for litt siden? Eller Ford som måtte tilbakekalle flere millioner biler denne måneden? Eller Toyota som måtte tilbakekalle Prius denne uken? Hvorfor er det bare Tesla du hele tiden angriper?

trykkertor

Sitat fra: emurof på lørdag 27. juni 2020, klokken 02:33

Men du nevner ikke VW som...
Eller Ford som...
Eller Toyota som....

#whataboutism....  ;)

Cobos

Sitat fra: trykkertor på lørdag 27. juni 2020, klokken 10:40
Sitat fra: emurof på lørdag 27. juni 2020, klokken 02:33

Men du nevner ikke VW som...
Eller Ford som...
Eller Toyota som....

#whataboutism....  ;)
Det er ikke whataboutism å påpeke at andre har beviselige store feil på bilene når de tilbakekalles når vi diskuterer Tesla's større eller mindre mengder feil på bilene sammenlignet med andre produsenter.

Det kan også nevnes at JD Power testen er kjøpt av bilprodusentene, som gjør meg veldig mye mer skeptisk enn CR sine vurderinger generelt. Videre har JD Power av den grunn IKKE formelt gått ut med data for Tesla, det er bare noen journalister som har brukt en delrapport til å lage en sak om Tesla. Videre er JD Power testen basert på antall feil de første 90 dagene og IKKE alvorlighetsgrad. Så en bit med trim som sitter litt feil er en feil, en entertainmentsystem som må rebootes fordi det henger er en feil, en girkasse som dør er en feil eller bremser som ikke virker og må recalles er en feil. En kan jo spørre seg hva slags type Tesla har mye av og lite av.

Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

HåkonE

emurof: Tilbakekalling pga. 1 mulig feil er jo nettopp det, verken mer eller mindre. J.D poster statistikk. Det samme gjør TÜV, DEKRA & co.

Nei, jeg nevner ikke en tilbakekallingsnyhet om VW fra 2017 fordi tråden heter "Tesla i utenlandske medier". Kanskje du kan starte en tråd som heter aldrende VW nyheter, og poste innspillene dine der? :)

Øyvind: Godt at jeg postet i alle fall en positiv nyhet (*) ovenfor da, så slipper jeg å miste nattesøvnen over at moderator vil sensurere alle negative nyheter!  :D

(*) Well-known Tesla fanatic and investment guru Jim Cramer doesn't agree with J.D.

Jeg håper fabrikk i Tyskland vil gjøre det bedre, men er en smule skeptisk om ledelsen, kravene til marginer og kvalitetssystemet er den samme. De har en lang vei å gå.

Topic:
SitatTesla sued for airbag malfunction in Model 3 highway crash.

None of the car's airbags deployed and Edwards, a public-health professor at George Washington University in Washington who was wearing her seat belt, suffered major head trauma and other injuries. Her son in the back also was hurt, according to the suit.

https://eu.detroitnews.com/story/business/autos/2020/06/26/tesla-sued-airbag-malfunction-model-highway-crash/112022568/

SitatTesla launches Model Y tow package, reveals strange detail about towing capacity

https://electrek.co/2020/06/27/tesla-model-y-tow-package-strange-detail-towing-capacity/

Øyvind.h

#1284
Moderator sensurerer naturligvis ikke alt negativt. Han tar en prat med de som bare skriver negativt og forsøker å forsure merkeforum for biler de ikke eier. Merkelig nok finnes det enkelte slike som istedenfor å bruke tid på det de liker, heller vier mye tid til negativitet.
Det er ting jeg ikke likte på X'en som Tesla definitivt kunne gjort bedre. Men det er også mye den regelrett knuser tysk premium på (inkludert Eqc'en) , så jeg opplever selv å ha et balansert syn hvor jeg peker på både positive og negative forhold.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: HåkonE på lørdag 27. juni 2020, klokken 18:06emurof: Tilbakekalling pga. 1 mulig feil er jo nettopp det, verken mer eller mindre. J.D poster statistikk. Det samme gjør TÜV, DEKRA & co.

JD har ikke et representativt utvalg, og det er generelt veldig lite pålitelig.

SitatNei, jeg nevner ikke en tilbakekallingsnyhet om VW fra 2017 fordi tråden heter "Tesla i utenlandske medier". Kanskje du kan starte en tråd som heter aldrende VW nyheter, og poste innspillene dine der? :)

Poenget er at du utelukkende krisemaksimerer om Tesla og later som de er så mye verre enn alle andre når faktum er at de andre produsentene har hatt enorme problemer. Da blir det litt latterlig å komme her og rakke ned på Tesla på denne måten.

HåkonE

Øyvind: Jeg tar alle bekymringene dine på mitt vegne på største alvor (takk!), og får bare dokumentere mitt 6 årige Tesla eierskap og erfaring med Model X og 3 om hen skulle ta kontakt for "en prat" fordi jeg i en tråd om Tesla nyheter linker til Tesla nyheter.....som ikke utelukkende er positive. Skulle bare mangle om det er retningslinjene her inne. :+1:

Kanskje vi kan gå tilbake til topic nå.....hvis det er greit for deg da. :)

emurof: Nei, hvis du sier det så.  :laugh:

Topic:
SitatHere's how the all-new Ford F-150 pickup truck could stack up against the Tesla Cybertruck
https://www.businessinsider.com/ford-f-150-compared-with-tesla-cybertruck-features-2020-6?r=US&IR=T


z4rd

#1287
På tide å ta hintet snart? Nå har du plutselig 6 år med erfaring med Tesla, inkl. X og 3? Dette sa du ingenting om tidligere, da var det bare Model S som du stod i ladekø med i 2018, sa du. Har det skjedd noe i livet ditt i det siste som gjør at du må få det ut her? Lei deg for å ikke være med på aksjestigningen? Det lukter bitterhet lang vei. Just sayin'...

I september 2014 skrev du på forumet at du kjørte BMW. Det samme gjentar du i 25. oktober 2014. I februar 2015 hadde du fortsatt ikke fått deg Tesla... men i mai 2015 skrev du:

"P85D jeg snart henter har gått opp 107 000,- siden jeg bestilte." Kjører du den fortsatt?

Mer gidder jeg faktisk ikke å sjekke, men du bommet i alle fall med ett år på ditt "6-årige Tesla-eierskap" - ellers så har du hatt Tesla i 2014 også? Det fremkommer ikke av de gamle postene dine i alle fall... Skulle gjerne tatt ballen, men mannen er i dette tilfellet kilden til mye fjas.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D


HåkonE

Imponerende innsats, z4rd. Bemerkelsesverdig mye fritid. Har det noen sammenheng med at du tydeligvis er fullstendig ukjent med konseptet firmabiler, tjenestebiler og leiebiler?

Et par ikke-positive nyheter i media, og innsatsstyrken settes inn. Hyggelig det, men jo blir litt rebell i kjellerleiligheten og bilen til pappa over det hele.  :D

Kanskje vi kan komme oss tilbake til topic etterhvert? Tross alt ingen av dere 4-5 faste som har evnet å finne en eneste nyhet om Tesla eller diskutere topic. Skulle nesten tro dere var her av helt andre årsaker.  :laugh:

SitatMan 'accidentally' purchases 28 Tesla cars for €1.4 million

http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/76685842.cms?utm_source=contentofinterest&utm_medium=text&utm_campaign=cppst

SitatTesla Gigafactory Shanghai is seeing a ramp of delivery trucks with new equipment

https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-shanghai-new-equipment-deliveries/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA