Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dødt forum?

Startet av Schled, fredag 24. oktober 2008, klokken 19:05

« forrige - neste »

Schled

Hmmm siste innlegget i dette forumet var 7. oktober 2008.   :o

Vel jeg bestilte med en Think city 2+2 i mars 2008.
Det er vel blitt levert noen av disse nå. Hadde håpet det var noen her med denne typen bil

Finnes det noe annet forum med litt mere fart i?

2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Griffel

#1
Vel, nest siste pressemelding fra Think var 12 august. Så dette forumet er nok ikke særlig mer dødt enn Think selv, når det gjelder internett. Men de kom med en pressemelding idag: "

"Richard Canny ny CEO i Think" (Australier med bakgrunn fra Ford)
"Think går fra grûnder- til industrialiseringsfasen. Derfor overtar den erfarne bilmannen Richard Canny den daglige ledelsen av selskapet. Samtidig tiltrer Svein S. Jacobsen vervet som styreformann. "
så står det litt om den nye CEO, men til slutt står det:

"Serieproduksjon av TH!NK city er nå i gang på Aurskog. Produksjonsvolumet øker stadig. 16. november åpner Think sitt første showroom hos Röhne og Selmer på Skøyen i Oslo"

Så da er det kanskje håp om å se en og annen Think i trafikken om ikke så lenge.

Jeg tipper at det er mange minibus førere i Asker som går å tripper etter sin nye Think nå som det snart er slutt på minibuskjøringen i elbil feltet (også kalt kollektivfelt).


Lit mer enn det som står i pressmeldingen kan en lese i TU:
http://www.tu.no/industri/article185608.ece
Blant annet:
"– Vi beklager at Think City er blitt forsinket i flere omganger. Vi vil spesielt si unnskyld til kundene våre som venter på bil og ikke minst beklage at de er blitt for dårlig informert underveis, sier Canny.

Think har blant annet hatt problemer med batterileveranser, støy og enkelte andre nøkkelkomponenter. Dette skal nå være løst.

Det er cirka 500 på venteliste på den nye elbilen. Nå ber imidlertid selskapet om å bli trodd på at serieproduksjonen på Aurskog er i gang og at produksjonsraten er i vekst.

– Jeg tør ikke si nøyaktig hvor mange biler som ruller ut i løpet av fabrikken i 2009, men vi snakker iallfall om flere tusen, forteller Canny.

Samtidig er det avgjort at Think Citys norske distributør blir Røhne Selmer. Der blir bilen vist fram for salg fra 17. november. "





Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ilmarw

Det er ikke veldig mange som har fått bilene sine, det er mange der hvor jeg jobber på Fornebu, men de er det Thinkansatte som kjører. Tipper de fleste hører med Think først, heller enn å spørre her på forumet. Ofte er det ikke før folk får problemer at de dukker opp her. Og så er det vel ikke mange som vet om dette forumet.

La oss håpe at det blir flere "Nye" Think eiere på forumet snart.

ilmar
Polestar i bestilling

El rayo

Sitat fra: Schled på fredag 24. oktober 2008, klokken 19:05
Vel jeg bestilte med en Think city 2+2 i mars i fjor.
Det er vel blitt levert noen av disse nå.

Tror ikke de har laget noen 2+2 enda, men det blir nok ikke så lenge nå vente nå, Schled. Etter mange forsinkelser og problemer med deler fra underleverandører skal produksjonen av 2-seteren nå være rett rundt hjørnet hvis jeg forstår denne pressemeldingen riktig:
http://www.think.no/think/Press-Pictures/Press-releases/Richard-Canny-appointed-CEO-of-Think
Da kan de begynne å konsentrere seg om andre modeller som 2+2 og høyreratt for England.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

Jeg har fått april som leveringsmåned når jeg bestilte 2+2 nettopp. Var ikke noen forskjell for meg om jeg valgte det ene eller det andre da. Batterier var derimot ikke noe jeg kunne velge tilsynelatende, da det fremdeles i april åpenbart kun ville bli levert Zebra, selvom det nå kan leses på Think-sidene om valgfrihet.

Ellers fikk jeg faktisk tilbud om å kunne få bil allerede i November/Desember om jeg kunne ta til takke med en bil uten servo ...  (vet ikke om det var annet jeg også måtte "ta som det er", men slo det fra meg fort - jeg vil ha servo på den neste). Kan jo tyde på at de har en del biler for levering allerede da som er produsert etter litt enklere spec ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Cobos

Jeg leste iogforseg et sted på Autobloggreen at EnerDel som leverer de nyere Li-ion batteriene til Think enten kjøpte opp en koreansk batteriprodusent eller slo seg sammen. Dermed fikk de visst mer produksjonskapasitet og bedre R&D. Det kan vel ikke skade Think det at de får mer drahjelp.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Schled

#6
He he.
Jeg fikk i hvert fall fart i forumet.  ;D
Ikke dårlig til å være min første post her.

Har fått litt info i posten om økt produksjons antall, bedre lyd isolering og kortere ladetid osv. Så det har vært litt aktivitet fra Think sin side.
Det ligger et bilde av 2+2n med setene oppe og nede på Think sine sider, men jeg skulle gjerne sett litt mer.
Skulle gjerne også vist om batteriene virkelig holder 180km på en lading.

Da jeg bestilte bilen fikk jeg leverings tid desember 08 eller januar 09. Har ikke fått noen oppdatering på leverings tidspunktet enda så jeg antar at det fortsatt står ved lag.
Gleder meg til å få den så jeg håper den ikke blir nevneverdig forsinket.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

el nino

Nå har jeg akkurat solgt min Think 2001 mod. og er blitt lovt en ny i desember med soltak og servo. Jeg kunne få en i nov, uten servo. Men nå har jeg ventet i halvannet år, så jeg venter gjerne i en mnd. ekstra. Men jeg kunne ikke få den orange fargen jeg hadde  bestilt----den produseres ikke pga. at ikke "designerne" var fornøyd med resultatet. Synd, for jeg syntes  den fargen var ekstra kul. Så nå blir det rød isteden.
Jeg har forøvrig vært en tur på Fornebu og klaget på manglende info fra Think. Hele opplegget virket litt "hemmelig" og det var vanskelig å få opplysninger om fremdriften. Noen dager etter ble det visst sendt ut et brev til vordende Thinkeiere med noen konkrete opplysninger ang. dette, og der ble jeg garantert en bil i desember ;D
Og når bilene kommer ut på veien, blir det helt sikkert mer liv i et nokså "dødt forum" ;)

Boogie

Sitat fra: Schled på lørdag 25. oktober 2008, klokken 17:38
Skulle gjerne også vist om batteriene virkelig holder 180km på en lading.

180 km er utregnet etter en standard brukt i europa for elbiler.
På kontoret regner de med en rekkevidde på 22 mil. Da Øyvind Lunde prøvekjørte en bil i 9 dager over en distanse på 2200 km fikk han mellom 24 og 25 mil ut av en lading!!!
Dette går nok bra.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

HHF

Betyr at jeg kan prøve meg på en tur til hytta da på litt sikt, som ligger ca 21 mil hjemmefra  :D. Spennende å se om det går - i så fall er jo etterhvert de fleste turer mulige å ta - selvom bagasjeplassen blir litt så som så ...  :-\
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Schled

Hva, lager de ikke den orange?
Jeg har også bestilt en orange. Må vel kanskje finne meg en ny farge da.

Svart kanskje.....

Tror jeg skal sende en mail til Sjur Hegglund jeg og spørre litt.

Lovende at rekkevidden er mer en det de har gått ut med da. Har ca. 90km til og fra jobb så burde det gå greit å lade annen hver dag da. I hvert fall om sommeren.

Noen som vet om de kan leveres med AC ennå?
Det er jo lovet at skal komme.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

cra

Jeg tror nok rekkevidden er regnet ut med en tyngre labb enn kanskje de fleste på furumet her har. Har selv klart å type 109 km ut av en lading på min think, og boka sier neg skal klare 85km. Regner ikke med å klare nye 109 i vinter.... ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Poenget er at 180 km. skal være en fullt oppnåelig avstand ved vanlig kjøring, ikke bare under ideélle forhold. Da jeg prøvekjørte kjørte jeg ikke spesielt forsiktig, og det var ikke noe problem å få 180 km. ut av den.

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA