Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøreinntrykk

Startet av E-golf-2014, mandag 10. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

iAnders

Autobild kan lastes ned fra Apple newsstand (eller AppStore), 14NOK  for de som har lyst til å teste tyskkunnskapene. Bare å søke autobild.

dso

Test av e-Golf i Top Gear, publisert 21. mars
http://www.topgear.com/uk/car-news/volkswagen-e-golf-first-drive-2014-03-21

Konklusjonen er: The e-Golf is an EV that works not just for urban statement-makers, but for most of us, most of the time. With the possible exception of the Tesla Model S - which is aimed at a very different end of the market - it's the most convincing electric car ever made.

lightningii


http://youtu.be/bVUYdsesywI

Ganske imponerende synes jeg:-) gleder med meg til å prøve den ut

hovik

2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

e-Golf

Sitat fra: hovik på fredag 28. mars 2014, klokken 18:53

https://www.youtube.com/watch?v=A7hdmXfJQBI
E-Golf "gruser" BMW i3.

Noen som kan hjelpe med et kort referat på hva de sier i filmen?
Hvorfor mener de at e-golfen er bedre enn BMWen.
Jeg må tilstå at jeg forstår fint lite av det som blir sagt
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

Gordon Retriever

AutoBilds prøvekjøring av eGolf vs. i3 kan også leses her.

i3en i artikkelen har rekkeviddeforlenger.

I likhet med andre eGolf-"tester" er også denne basert på en prøverunde i og omkring Berlin i forbindelse med lanseringen.



Gordon Retriever

TV2 har også vært med på den samme lanseringen i Berlin og kaller prøveturen en "test":

Test VW e-Golf: Dømt til å bli en suksess

stefka

til "e-Golf": i den tyske testen mot i 3 vinner e-Golfen av følgende grunner:
- bedre aerodynamikk, derfor mindre støy
- det subjektive inntrykket ved kjøringen er like dynamisk som i3
- mens i3 alltid kupererer sterk kan man velge rekuperasjonsmodus i e-Golf
- mer plass og mye bedre romfølelse i e-Golf
- bedre rekkevidde: ved samme runden rundt Berlin hadde e-Golf 24 km igjen, mens i3 forlengst måtte starte hjelpemotoren

e-Golf

Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA