Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteri avlesning med Leaf Spy.

Startet av offpist, mandag 10. mars 2014, klokken 19:58

« forrige - neste »

MindViruz

Man får endel info fra LeafSpy.

Men hva kan man egentlig bruke denne infoen til? Er det slik at man kan oppdage feil på batteriet som ikke forhandleren ville informert om da det kunne ført til en reklamasjons/garantisak? Hvis ikke er dette bare "kjekt å ha"...

Truls123

Vil en Leaf Spy fungere til de av oss som har kjøpt en Leaf fra USA?

Ingebrigt

Ja, jeg har brukt beta versjonon på min, til blåtann agapteret tok kvelden.

JBS

Har idag købt Leaf Pro udgaven, og det ser jo godt ud.
Men jeg mangler en"brugsanvisning" hvor finder man det ??
Vil gerne kunne udskrive DATALOG på batterierne.
Nogle som hjælpe.?
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

offpist

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

bjorn_2390

Blå Euro-Leaf (2012)

BE

Sitat fra: Truls123 på søndag 16. mars 2014, klokken 09:44
Vil en Leaf Spy fungere til de av oss som har kjøpt en Leaf fra USA?
Åja, det er bedre enn som så. Det er nesten så bra at vi som har norsk Leaf er misunnelig. Du har nemlig oversikt over dekktrykket på alle 4 hjulene, det kan vi med eurobiler se langt etter :-)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

emil

Sitat fra: BE på mandag 17. mars 2014, klokken 18:01
Sitat fra: Truls123 på søndag 16. mars 2014, klokken 09:44
Vil en Leaf Spy fungere til de av oss som har kjøpt en Leaf fra USA?
Åja, det er bedre enn som så. Det er nesten så bra at vi som har norsk Leaf er misunnelig. Du har nemlig oversikt over dekktrykket på alle 4 hjulene, det kan vi med eurobiler se langt etter :-)

Her rapporterer LeafSpy 0 bar på høyre bakhjul, mens de tre andre mangler. Men alle 4 sommerhjul med sensorer ligger trygt på dekkhotell så hvorfor den påstår at den har kontakt og 0 bar med det ene vet jeg ikke.

Knotten

Jeg får ikke ODB2 leseren til å fungere, den virker helt død og nettbrettet finner den ikke når jeg søker etter blåtann enheter.
Må den aktiveres i en eller annen lur meny? :P
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

offpist

Det er vel en liten rød lysdiode som blinker på enheten.. blinker den?
Også tror jeg du må søke den opp rett etter du plugger den inn.

Så ta den ut, sett den inn igjen og søk på nytt rett etterpå.
Koden er 1234 eller 0000, husker ikke helt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Knotten

Takk for svar - har prøvd dette, så da er vel ODB2 leseren defekt..? :'(
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Lynet

Tar opp igjen denne tråden om Leaf Spy.
Hvis man henter ut loggen er det utrolig mye spennende å finne :-)

Men det jeg virkelig lurer på er hvorfor man kan justere GID mellom 75 og 80 Wh/GID?
Så vidt jeg vet er 1 GID 80Wh. På min sto den på 75! Ved å endre til 80 viser den en drøy kWh ekstra ved fullading!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jan-Børre Olsen

Min står på 77,5 som er default(hvis jeg trykker på restore default så kommer den tilbake til den verdien)?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jan-Børre Olsen

2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA