Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeknappen inne i bilen

Startet av jonnis, mandag 10. mars 2014, klokken 11:21

« forrige - neste »

jonnis

Hei!

Jeg syns å ha lest noe om det.. Men hva er det den gjør?
I natt ville ikke bilen lade eller varme opp bilen selv om jeg satt det opp via Garmin.
Kan det ha noe med den knappen å gjøre?
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

tlauri

Har sikkert noe med feil innstilling i garmin å gjøre at bilen ikke har ladet eller blitt varm. Husk at tiden du stiller inn er hentetid og ikke når den skal starte. Sjekk også at klokken er riktig stilt inn. Ligger en link i forumet en plass om hvordan dette skal stilles inn  :)


jonnis

Takk for tips men jeg tror nok jeg har stilt inn rett da det fungerte fra søndag til mandag men ikke mandag til tirsdag! Og jeg har haket av slik at avgangstid er 07:30 og at bilen skal være varm og klar til å kjøre fra mandag til og med fredag.
Men det er den knappen inne foran girspaken jeg lurer på. Når jeg trykker på den går lyset av og trykker igjen går den på. Hva er funksjonen? Kan den avslutte eller overprøve Garmin enheten?

Etter man har koblet i lader til bilen, må man trykke på 1 på kladden selv om man har utsatt lading?

I forigårs trodde jeg girvalg B var ødelagt! Så viste det seg at batteriet var 100% og da ikke ville lade mer..  hehe :P
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Lurvine

har du tidsinnstilt ladingen, og satt i kontakten, må den knappen du snakker om: lyse! Trykker du lyset av, slår du av tidsinnstillingen du har stilt inn på Garmin enheten din. Setter du i kontakten da, skal den lade umiddelbart, ikke etter dine tider. Dette må man være obs på hvis du har stilt inn lading for uka, men skal lade utenom disse tidene. Men glemmer å slå av knappen bare èn gang ;)
Hyundai Kona 2020 (Tsjekkisk) Blue ceramic aka Chrystal 💎
VW e-up (aka Snowflake)

Oslo

jonnis

Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Stikkkontakt

Sitat fra: Lurvine på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:02
Trykker du lyset av, slår du av tidsinnstillingen du har stilt inn på Garmin enheten din. Setter du i kontakten da, skal den lade umiddelbart, ikke etter dine tider.

Er du sikker på at du slår av "varm bil"?
Jeg mener du ved å trykke på knappen kun velger at bilen skal ladde umiddelbart.

Lurvine

Nei det er jeg ikke sikker på, aldri testet :D
Hyundai Kona 2020 (Tsjekkisk) Blue ceramic aka Chrystal 💎
VW e-up (aka Snowflake)

Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA