Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hotell (Norge og utland) som tilbyr lading.

Startet av Harlex, søndag 09. mars 2014, klokken 23:12

« forrige - neste »

Harlex

Har ikke sett en tilsvarende tråd men den finnes kanskje?
Intensjonen er å samle hotell som tilbyr lading. Jeg starter med de jeg vet/har besøkt/har forespurt.
Jeg kjører 2 statuser. BEKREFTET er at jeg eller noen andre bekrefter/har besøk hotellet. FORESPURT er beskjed fra hotellet at de kan tilby.
Da er det bare å komme med innspill så skal jeg prøve å holde denne førstetråden oppdatert.

Norge
Solstrand fjordhotel. Os uten for Bergen. Har flere schuko 16A. BEKREFTET
Sunnfjord hotell. Førde. Har 2 ladestolper Schuko 16A på sin parkering. BEKREFTET
Thon hotel Linne, Oslo. 2 stk Type 2 22kw og 2 stk schuko 16A. BEKREFTET
Thon hotel Arena, Lillestrøm. 32A 230, Schuko. BEKREFTET
Hotel Mastemyr, Kolbotn. 16A Schuko. BEKREFTET.
Scandic Fornebu. Flere Schuko. BEKREFTET.
Scandic Gardemoen. Flere Schuko. BEKREFTET.
Scandic Edderkoppen.Oslo. JA. Trang garasje. BEKREFTET.
Stord hotel, Stord. Schuko. FORESPURT
Clarion ved Pirbadet, Trondheim. Schuko. BEKREFTET
Kleivstua ved Sundvollen Schuko. BEKREFTET.
Pers, GOL. Schuko. BEKREFTET.
Solstad, Gol. Schuko. BEKREFTET.
Storefjell, Gol. Schuko. BEKREFTET.
The Thief, Oslo. Offentliug parkering i garasje med lademuligheter. BEKREFTET.
Comfort hotel Square, Stavanger. Offentlig garasje i kjeller med 6 doble stolper. BEKREFTET.
Hotel Bristol, Oslo. Schuko? BEKREFTET.
Mosjøen hotel. 32A 3fase. BEKREFTET.
Trysil Park Inn Mountain Resort, 1 stk Schuko. BEKREFTET.
Holmsbu spa, Holmsbu, Schuko. BEKREFTET.
Tingvold park hotel, Steinkjær. 32A 3 fas. BEKREFTET.
Skånevik fjordhotel, løsningsorientert i forhold til å få til schuko. BEKREFTET.
Dolmsundet hotel, Hitra. 16A 230 3 fas og schuko. BEKREFTET.

Danmark
"Scandic Aarhus vest" Aarhus  Har 400 V 3 fas (rød adapter må ha overgang fra 32A til 16A) BEKREFTET
"Radisson Blu Scandinavia Hotel"(Aarhus sentrum), 2 stk 16A 230V (blå CEE16, husk overgang til schuko)BEKREFTET
"Hotel Legoland" (Billund), 2 stk 16A 230V (blå CEE16, husk overgang til schuko)BEKREFTET
"Scandic The Reef" i Fr. havn, 400V 16A FORESPURT
"Scandic Olympic"i Esbjerg , 400V 16A FORESPURT
"Kolding bed and breakfast" Kolding. "Ingen problem" FORESPURT

Tyskland
"Hotel Near by" utenfor Hannover.  Har Schuko FORESPURT
"Ramada Europe" Hannover.  Har blå industrikontakt FORESPURT
"Orange Hotel und apartments" Neu Ulm.  Har Schuko FORESPURT
"Hotel Gasthof zum Røssle" Altenstadt mellom Memmingen og Ulm. Har rød kontakt pluss schuko FORESPURT
Hotel Restaurant Margarethenhof, Hamburg, type 2 32A "BEKREFTET"

Italia
"Holiday Inn Milan Nord Zara" Milano. Har blå kontakt og schuko FORESPURT

Frankrike
"Residence les agapanthes" Cannes . Schuko. FORESPURT

Annet:
Det hevdes av folk med erfaring at man stort sett for ladet (schuko?) på de aller fleste hotell langs Autobahn hvis man er utstyrt med lang skjøteledning.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

laumb

Foreslår å lage et Zeemaps med fargenoder på punktene. Lettere å "se for seg" hvor man kan dra og skaffe seg et kjapt overblikk.

Jeg er ellers enig med deg ang "langturer" - men mange bor jo i relativ avstand som er ok for å reise til disse stedene med f.eks. Leaf og. Et zeemap er fint da du kan linke det fra lade-plasser forumet og vedlikeholde en tråd her og. ;)

fredag

Danmark:
Radisson Blu Scandinavia Hotel (Aarhus sentrum), 2 stk 16A 230V (blå CEE16, husk overgang til schuko), ladepunktet driftes av det lokale strømselskapet, BEKREFTET (okt 2013)

Hotel Legoland (Billund), 2 stk 16A 230V (blå CEE16, husk overgang til schuko), ladepunktet driftes av kommunen, BEKREFTET (okt 2013)

Husk: Det blå UMC-adapteret til Tesla er CEE32, ikke CEE16. Overgang fra CEE32 til schuko bør kjøpes i Norge.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jgilberg

Kan bekrefte følgende hoteller i DK:

Scandic Århus Vest, 400V 32A (trenger adapter for overgang til 16A)
Scandic The Reef i Fr. havn, 400V 16A
Scandic Olympic i Esbjerg (skal bo der neste helg), 400V 16A (papp-presseren i p-kjelleren).

Videre kan jeg bekrefte at NRGI (strømleverandør) hovedkontor i Århus har 3 stk 400V 16A og 1 stk 400V 32A kontakt på p-plassen Dusager 22, Århus N

Jeg har også fått 400V 16A på baksiden (scenen) av kulturhuset i Skanderborg.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

sven erik

halo  jeg har kjørt til malaga i spania  med imiev siden 2011
så alle kan da kjøre nedover  men du får ladet på de fleste hoteller langs mottorveiene  om du leier rom  å har skjøte ledning  men   dere teslar er egen gruppe

pagal

Hotel Restaurant Margarethenhof
Dorfstr. 23
25572 St. Margarethen
Tyskland
NV for Hamburg
Type 2 32A
Recommended Meget Bra
Early CHAdeMO adapter Jæren

bosse

Sitat fra: sven erik på mandag 10. mars 2014, klokken 00:14
men   dere teslar er egen gruppe

Ja, vi er litt sære i kosten :-*

Jeg tror mange her er spent på å lese dine tips om Spaniatur i en i-MiEV, Sven Erik, og hvordan du løste det praktisk, gjerne som en egen tråd. Selv for en Tesla med lang rekkevidde og kommende superchargere i hue og ræva, så kan det hende man havner i en ladeørken, og må begynne å finne desperate kreative løsninger.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

jkirkebo

Sitat fra: fredag på søndag 09. mars 2014, klokken 23:44
Danmark:
Radisson Blu Scandinavia Hotel (Aarhus sentrum), 2 stk 16A 230V (blå CEE16, husk overgang til schuko), ladepunktet driftes av det lokale strømselskapet, BEKREFTET (okt 2013)

Hotel Legoland (Billund), 2 stk 16A 230V (blå CEE16, husk overgang til schuko), ladepunktet driftes av kommunen, BEKREFTET (okt 2013)

For de som har rødt adapter kan jeg lage overgang fra CEE16 til rødt 16A hun-stikk (som passer med Teslas røde adapter). Bedre enn å gå veien om schuko, og man får automatisk 16A lading (ingen manuell nedjustering i bilen nødvendig).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

satheesh.net

Finnes allerede en tråd (riktignok ikke inkludert utlandet). Kanskje hente litt inspirasjon herfra; alternativt slå dem sammen?

Hoteller med ladefasiliteter i Norge
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10626.0.html

Harlex

Sitat fra: laumb på søndag 09. mars 2014, klokken 23:37
Foreslår å lage et Zeemaps med fargenoder på punktene. Lettere å "se for seg" hvor man kan dra og skaffe seg et kjapt overblikk.

Jeg er ellers enig med deg ang "langturer" - men mange bor jo i relativ avstand som er ok for å reise til disse stedene med f.eks. Leaf og. Et zeemap er fint da du kan linke det fra lade-plasser forumet og vedlikeholde en tråd her og. ;)
For se om jeg lager zeemap etterhvert. Blir det mye dette her får jeg se... Får kjeft fordi jeg sitter med trynet for mye på forumet allerede.... :P :o
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Sitat fra: satheesh.net på mandag 10. mars 2014, klokken 07:10
Finnes allerede en tråd (riktignok ikke inkludert utlandet). Kanskje hente litt inspirasjon herfra; alternativt slå dem sammen?

Hoteller med ladefasiliteter i Norge
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10626.0.html
Var forsåvidt klar over denne siden jeg selv har bidratt til den...   :oSå snart jeg har litt ekstra tid så "stjeler" jeg hotellene fra denne andre posten så får vi se hvordan det blir fremover...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

laumb


Sitat fra: Harlex på mandag 10. mars 2014, klokken 19:05
Får kjeft fordi jeg sitter med trynet for mye på forumet allerede.... :P :o

Du kan tenke deg jeg har fått beskjed et par ganger og. :P

Mr.Zero

På Norefjell Spa&Resort var det flere ladeplasser å se nå i helgen. To Teslaer fikk på guffe, men så ikke om de ladet med schuko eller kraftigere saker. Dessverre måtte jeg låne fatters fossilskoda da zero'n ba pent om å få slippe turen. Kjørte forresten fossildieselpurka på 0,39 l/mil på hjemturen. Ikke så gæli da det inkluderte et kapprace opp lierbakkene mot en AM DB9. Tapte. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Harlex

#13
Oppdatert.
Kom gjerne med flere tips.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Bolebo

Her er en link fra det tyske Teslaforumet, TFF.
En del tyske hoteller som tilbyr lading:
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?t=28


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA