Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Ferry

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 28. mai 2020, klokken 14:27
Erfaringen fra verkstedbesøk er at boltene sitter som hakka møkk, så enten slurver verkstedene, eller så er subjektive oppfatning av momentet helt på jordet...

Noen slurver. Etter at jeg hadde i3-en hos Bilia så satt boltene som bare F. Når jeg bruker den lokale dekkleverandøren så sitter boltene passe. Og navet er rengjort og satt inn med fett. Hjulene vasket og lagt pent inn i bilen. Topp service, og da bruker jeg jeg dem hver gang. Fornøyde kunder skal lønne seg  :+1:

moonbuggy

Sitat fra: Ladeklof på torsdag 28. mai 2020, klokken 19:24

På min 60ah startet alltid forvarmingen 3 timer før avreisetidspunkt når temperaturen var under 10 grader. Min nye i3s 120ah følger ikke samme mønster. Her starter ikke alltid forvarming av batteri før kupevarmingen, selv om temperaturen er lavere enn 10 grader.
Det kan være endret, jeg har ikke sjekket på egen 120ah. Mulig at det er en litt mer avansert algoritme. Har du funnet noe mønster?

Ladeklof

#3377
Nei, egentlig ikke. Fikk bilen for en måned siden, og nå er det faktisk ikke vinter lenger her i Trøndelag. (Kan dog fort endre seg). Kommer til å prøve å finne mer ut av det i høst, tenker jeg. Har bare lagt merke til at ved noen anledninger slår batterivarme inn i god tid før kupevarme, men ikke alltid. Dette gjelder ved utetemperatur mellom 0-5 grader.

moonbuggy

En bagatell som noen sikkert kan svare på.
Dekkene bak er 175 mens dekkene foran er 155. Betyr det bare dekk, mens felgene er like, eller har felgene forskjellig bredde foran og bak?

Orbit

155 -> 5" felg
175 -> 5,5" felg
195 -> 6" felg (i3s)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

moonbuggy


Norway1000

Er det flere som har hatt problemer med at fjernkontrollen aktiveres i lommen slik at soltaket og vinduene står åpne uten at man merker det? Opplevde det kun timer etter overtakelse av ny bil og kraftig regnbyge som passerte... Er det mulig å kode bort funksjonen som åpner soltak/vinduer selv med Carly eller diagnose apparat?

Klykken

Opplevd samme i starten av eierskapet her også, for 6 år siden. Men ikke skjedd siden da jeg nå er bevisst på det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

BMW har i alle fall et nøkkelcover (delenummer 82292348069) som hjelper. Jeg har aldri mer hatt problemet etter å ha satt på dette, selv om jeg har nøkkelen i den lille mynt-lommen på jeans.

Jeg ser ikke denne hos norske nettbutikker med originaldeler lenger, så mulig den er gått ut av produksjon. Men du finner mange tilsvarende ved å søke etter «bmw key cover i3» (eller i8 som har samme nøkkel).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

moonbuggy

En kurositet som dukket opp:
I min forrige i3 (60ah), så dunket jeg borti lysbryteren med kneet titt og ofte inn og ut av bilen med resultat at brytervalget ikke lenger var i Auto.
I min nye 120ah, skjer det aldri. Har BMW flyttet bryteren litt høyere opp på ny 120ah?

Bilblondie

I BMW-connected appen kan man skrive inn destinasjoner, og sende til bilen. Dette har fungert fint frem til nå - når jeg nå skriver inn en destinasjon med to forskjellige ruter, velger appen den ruten som er lengst (4 mil lenger), ikke den korte. Jeg ønsker selvfølgelig å sende den korte til bilen. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan endre dette, noen som vet? Takk :) :)

Torodd Stangeland

Sitat fra: Norway1000 på mandag 06. juli 2020, klokken 18:53
Er det flere som har hatt problemer med at fjernkontrollen aktiveres i lommen slik at soltaket og vinduene står åpne uten at man merker det? Opplevde det kun timer etter overtakelse av ny bil og kraftig regnbyge som passerte... Er det mulig å kode bort funksjonen som åpner soltak/vinduer selv med Carly eller diagnose apparat?

Dette kan kodes bort ja. Jeg brukte bimmercode.
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Ferry

Hvordan unngå at bilen begynner å spille musikk fra iPhone hver gang jeg starter den? Begynner egentlig å bli ganske lei låt nummer 1 på telefonen etter snart seks år...

Orbit

Dersom du likevel ikke bruker «Musikk»-appen til Apple (gamle iTunes), er det enkleste å avinstallere den.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ferry

Jeg bruker appen til tider, så det er ikke noe alternativ å avinstallere den. Jeg lurer på hva utvikleren tenkte da hen lagde systemet så første låt i alfabetet starter hver gang? For det første vil jeg starte musikken selv når jeg ønsker, og for det andre så vil jeg da ikke høre samme låt hver bidige gang. Noen ganger tar det ganske lang tid før musikken starter også, så da "må" jeg fikle med telefonen midt i trafikken. Jeg ser jo at dette bare er en bagatell da. Alt annet på bilen er viktigere enn akkurat dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA