Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Torodd Stangeland

Hvordan er svingradius på i3s kontra i3? Har det blitt ofret noe der til fordel for bredere framdekk?
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Trond.m

Sitat fra: Torodd Stangeland på torsdag 06. desember 2018, klokken 01:19
Hvordan er svingradius på i3s kontra i3? Har det blitt ofret noe der til fordel for bredere framdekk?
Ja, ser at den skal være 9,83 på i3 og 10,31 på i3S. Men ikke noe jeg har tenkt over.

Torodd Stangeland

Hvor fant du dette? Har søkt alle steder, men ikke funnet noe om svingradius.
Tallene du har funnet, er det sving diameter?
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

chargedup

Svingradius på "gammel" modell:
http://www.bilnorge.no/nybil.php?type=ny&bilgruppe=P&merke=1400&modell=140023
Veldig fin side for å finne informasjon om svingradius, størrelse, avgifter osv når man sammenligner biler og ikke vil til merkets nettside fordi det ofte tar tid å finne. Informasjonen må tas med en klype salt da de kun har "gammel" modell der og de er heller ikke alltid oppdatert på priser osv.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Trond.m

Sitat fra: Torodd Stangeland på torsdag 06. desember 2018, klokken 11:04
Hvor fant du dette? Har søkt alle steder, men ikke funnet noe om svingradius.
Tallene du har funnet, er det sving diameter?
Står i Technical Spesifications fra BMW Media. Det står turning circle..diameter antar jeg.

Håvar

Disse oppgitte målene, "turning circle" er den sirkelen ytterhjulene vil holde seg innenfor ved maks utslag, så diameter er korrekt :)
På norsk brukes vel gjerne svingradius noe misvisende
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Torodd Stangeland

Da skiller det faktisk 30-40cm på i3 og i3s. Merker vel neppe så mye til det.
Men den utrolig gode svingen i i3 er jo en av de bedre egenskapene, så må ikke tulle mer med den
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Trond.m

Har hatt både i3 og i3S og har aldri tenkt over at det var noe forskjell på svingradius. Ingen grunn til å velge bort i3S eller i3 med sportspakke av den grunn.

Dede

Nå får jeg i3 120 - under 2 mnd etter bestilling!  Men tror ikke jeg får med gummimatter.. Antar de koster en del hos BMW - men er det noen som vet om noen fra Biltema eller jula etc som funker?  Jeg trenger egentlig bare for sjåføren (evt på andre siden foran)siden jeg ofte parkerer på gårdsplass med sand og har på sko som drar sand og drit (er på en hestegård!) inn I bilen (eller så må jeg kjøpe meg "kjøretøfler" nå med ny bil..:-))

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Dede

Ser det star der  -men ikke I min ordrebekreftelse som standardutstyr..(der står mange av de andre tingene - men ikke mattene).  Jaja, finner det nok ut.  Men kan jo vise til bmw.no og se om jeg får med uansett da!

Klykken

Helt klart at dette skal være med. Stå på krava. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

hemi


Trond.m

Sitat fra: hemi på fredag 07. desember 2018, klokken 10:11
Jeg fikk 2 sett matter.
Antar at det er 1 sett velourmatter og gummi / plastmatter.

De originale mattene er ikke de mest praktiske siden de ikke har noen kant for å holde på vannet. Og så ser de forferdelige ut hvis de ikke vaskes nesten hver dag. Men de gjør nytten godt nok til at jeg ikke gidder å kjøpe vanlige gummimatter.

mgrav

Er det mulig å se hvor fort i3'en lader(siste modell 120) på en enkel måte? Eller må man se når bilen estimert er ferdigladet, og så gjøre noen matte øvelser?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA