Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Usikker på detta

#2250
Sitat fra: TorS på torsdag 29. september 2016, klokken 22:22


Det er vel også mulig å få den til kun å blåse kun "oppover" ved mange nok trykk på "den manuelle luftfordelingsknappen"?

Ved et par tilfeller har jeg følt meg skikkelig tett i hue når jeg har prøvd å finne ut av de enkleste innstilling med denne bilen..men så viser det seg at kanskje faktisk er lagt litt klønete opp likevel.  :)

Stikker ut og finner ut av det en gang for alle.

Edit: joa, fungerte det gitt..  ???

Ingeniøren

Du trenger ikke finne ut alt første dagen heller.....
Det er en grunn til at vi går mange år på skolen, ting må få tid til å feste seg og alt kan ikke læres på en dag  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Usikker på detta

Så sant så sant :)
Men det er moro vetu :)

bjorngb

Den lokale i3 pusheren forteller BMW sliter med IT systemer og får ikke sjekket om vin nr har kommet til min bil. De kan heller ikkegjøre endringer på biler i bestilling. Noen andre som har hørt noe om dette?
Skoda Enyaq iV80 Ultra 2022
i3 Fully Charged Protonic Blue
Opel Vectra 2006 til 2022

EinarV

Sitat fra: bjorngb på fredag 30. september 2016, klokken 13:41
Den lokale i3 pusheren forteller BMW sliter med IT systemer og får ikke sjekket om vin nr har kommet til min bil. De kan heller ikkegjøre endringer på biler i bestilling. Noen andre som har hørt noe om dette?

De har forskjellige issues med connected drive og. Solgte bil i dag, men fikk ikke aktivert connected services når vi fikk bilen inn i ny profil. Var visst noe de hadde slitt med hele uken i følge Bavaria...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Magster

Hvordan fungerer "P" instilling på girvelgeren? Låser den noe mekanisk? Kan man stå uten håndbrekket i helling?

Mr.Zero

Sitat fra: meshintas på torsdag 29. september 2016, klokken 21:56
haha visste ikke at den hadde en innside engang! takker :D

Edit: men finner ikke noe sted den kan gjemme seg i bakluka. hmm

Trekanten ligger i rommet foran (under panseret).
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Mr.Zero

Har hatt i3'min i ca 40 timer og lurer på følgende; hvorfor er "girspaken" fjærbelastet i enden ved D..? Er det for å begrense slitasjen da man er superivrig på å komme seg ut på veien i en innmari kul elbil..? ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

klilleng

Før jeg begynner å lete selv..:

Hvis noen har bestilt med låsbolter på hjul, hvor i bilen ligger låsepipen (eller hva det nå heter)?

Ingeniøren

Sitat fra: klilleng på søndag 02. oktober 2016, klokken 10:33
Før jeg begynner å lete selv..:

Hvis noen har bestilt med låsbolter på hjul, hvor i bilen ligger låsepipen (eller hva det nå heter)?

I fronten under panseret eller frunken som noen sier.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

To bilder sier mer enn to tusen ord.....

Sitat fra: Mr.Zero på søndag 02. oktober 2016, klokken 09:15
Sitat fra: meshintas på torsdag 29. september 2016, klokken 21:56
haha visste ikke at den hadde en innside engang! takker :D

Edit: men finner ikke noe sted den kan gjemme seg i bakluka. hmm

Trekanten ligger i rommet foran (under panseret).
Sitat fra: klilleng på søndag 02. oktober 2016, klokken 10:33
Før jeg begynner å lete selv..:

Hvis noen har bestilt med låsbolter på hjul, hvor i bilen ligger låsepipen (eller hva det nå heter)?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Sitat fra: Magster på lørdag 01. oktober 2016, klokken 21:46
Hvordan fungerer "P" instilling på girvelgeren? Låser den noe mekanisk? Kan man stå uten håndbrekket i helling?

Se tidligere tråd (som startet med noe helt annet......)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29947.msg511711.html#msg511711
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Usikker på detta

#2262
Slik jeg leser det har parkeringsklimatiseringen en makstid på 30min før den automatisk deaktiveres. Regner med at dette vil gjelde enten man starter den manuelt via app eller setter en avreisetid.
Vil dette være nok til å få isfri bil i sprengkulde, om morgenen når man skal stresse på jobb? Erfaringer?
Ca hvor mange % av batteriet vil kunne bli spist opp ved en slik klimatisering ved si, 10-15 minus, når bilen ikke er koblet til lader feks når man er oå jobb?

Jeg mener også å ha lest at enkelte deler (batteriet? ) ikke vil forvarmes ved parkeringsklimatisering hvis bilen ikke er koblet til lader?

Er det noe poeng i å klimatisere ved temperaturer mellom 5-15 plussgrader?

JorgenM

#2263
Hvor mange Ah lader i3 med på lademodus LAV?

Har 16Ah i garasjen og sikringen koblet ut da jeg ladet Model S satt til 13Ah og i3 satt til HØY. Nå har jeg justert Model S ned til 10Ah og i3 til LAV og da holder i alle fall sikringen, men lurer selvsagt på total Ah. De går på ulike stikkontakter og er forøvrig sjelden de lades samtidig.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

turfsurf

Strømtrekk måles i Ampere (A), ikke Ampere-timer. Ellers mener jeg i3 trekker 8A på low. Det kan sjekkes i manualen som du kan laste ned spesifikt for din bil fra App Store og sikkert Google Play.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA