Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

moonbuggy

Er det noen som har hatt reparasjon på følerne i dørhåndtak ?
En slektning av meg med Volvo fikk ikke åpnet bilen bare ved ta i håndtaket. Det viste seg at følerne hadde "korrodert". Pris på reparasjon kr. 30.400,- For ham gikk det på garantien.

Herregud, sier jeg, går det an ? Man kan jo spørre hva man skal man all infløkt og delvis unødvendig teknologi inn i bilene. Automatiske bakluker har ikke BMW i3 heldigvis, men det er vel nok av andre "nice to have", men akk så dyrt å reparere, gimmicker i bilen ?

Jalla

BMW har lagt ut endel video på youtub som kan hjelpe spesielt de som er nye, eller de som venter på bilen. Ble publisert 1/12-14.

Charging Your BMW i3   
https://www.youtube.com/watch?v=u6TKndpT13M
Efficient Battery Use 
https://www.youtube.com/watch?v=4tz10a6fx0s
Owner's Manual 
https://www.youtube.com/watch?v=q3PIx0oR4Kw
Interior and Exterior Storage 
https://www.youtube.com/watch?v=k9pSrRgVZFQ
Instrument Cluster 
https://www.youtube.com/watch?v=VS09QBXn1xM

Kanskje nyttige for noen å se igjennom.

LMOR

I filmen om Efficient Battery Use fra 2:45, viser de Eco Pro Tips. Har lurt på dette før også uten å ha fått et godt svar: Hvorfor har ikke vi tilgang på dette?... Et svar har vært at kartene ikke har fått inn informasjon om dette i Norge enda, men når jeg da mener at vi må få oppgradert kartene gratis for å få tilgang til en funksjon jeg har betalt for, så har ikke responsen fra BMW vært så positiv enda...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

brimi

Er Trondheim - Oslo mulig ved hurtiglading? Ble usikker da jeg lette etter hurtigladestasjoner.
Bmw i3

Real EoN

Nei, mangler den korridoren der... som mange andre langdistanse korridorer..

Mas på tilbyderne og dem dukker nok opp i løpet av et år eller to, Tesla bør jo ikke vere eneste EL-Bil på langtur  :D
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

GelpMan

Sitat fra: LMOR på tirsdag 02. desember 2014, klokken 20:10
I filmen om Efficient Battery Use fra 2:45, viser de Eco Pro Tips. Har lurt på dette før også uten å ha fått et godt svar: Hvorfor har ikke vi tilgang på dette?... Et svar har vært at kartene ikke har fått inn informasjon om dette i Norge enda, men når jeg da mener at vi må få oppgradert kartene gratis for å få tilgang til en funksjon jeg har betalt for, så har ikke responsen fra BMW vært så positiv enda...
Jeg har tilgang til alle menyene forklart i videoen, og har sett ved flere tillfeller symbolene ("reduser gasspådrag" og "redusering av fart" ) under kjøring i eco pro.

LMOR

Sitat fra: GelpMan på onsdag 03. desember 2014, klokken 08:54
Sitat fra: LMOR på tirsdag 02. desember 2014, klokken 20:10
I filmen om Efficient Battery Use fra 2:45, viser de Eco Pro Tips. Har lurt på dette før også uten å ha fått et godt svar: Hvorfor har ikke vi tilgang på dette?... Et svar har vært at kartene ikke har fått inn informasjon om dette i Norge enda, men når jeg da mener at vi må få oppgradert kartene gratis for å få tilgang til en funksjon jeg har betalt for, så har ikke responsen fra BMW vært så positiv enda...
Jeg har tilgang til alle menyene forklart i videoen, og har sett ved flere tillfeller symbolene ("reduser gasspådrag" og "redusering av fart" ) under kjøring i eco pro.
På hvilke veier da?
Kanskje det er kommet i en nyere SW versjon. Det er en stund siden jeg testet sist.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

GelpMan

Sitat fra: LMOR på onsdag 03. desember 2014, klokken 20:07
Sitat fra: GelpMan på onsdag 03. desember 2014, klokken 08:54
Sitat fra: LMOR på tirsdag 02. desember 2014, klokken 20:10
I filmen om Efficient Battery Use fra 2:45, viser de Eco Pro Tips. Har lurt på dette før også uten å ha fått et godt svar: Hvorfor har ikke vi tilgang på dette?... Et svar har vært at kartene ikke har fått inn informasjon om dette i Norge enda, men når jeg da mener at vi må få oppgradert kartene gratis for å få tilgang til en funksjon jeg har betalt for, så har ikke responsen fra BMW vært så positiv enda...
Jeg har tilgang til alle menyene forklart i videoen, og har sett ved flere tillfeller symbolene ("reduser gasspådrag" og "redusering av fart" ) under kjøring i eco pro.
På hvilke veier da?
Kanskje det er kommet i en nyere SW versjon. Det er en stund siden jeg testet sist.
Tror ikke jeg skjønner helt hva du mener her... Mener du at bilen skal gi "kjøretips" basert på veistrekket man kjører?
Hvis bilen er i eco pro, og jeg klemmer ned gassen kommer symbolet for "reduser gasspådrag" frem uansett hvilken vei jeg er på. Redusering av fart symbolet kommer opp når jeg passerer 90kmt. Har satt 90kmt som Max hastighet i eco pro.

Tenker du på noe annet?

LMOR

OK, jeg har ikke sett det du forklarer heller, men sikkert fordi jeg kjører innenfor grensene når jeg kjører ECO PRO  ;)

Men det er nok noe annet jeg tenker på, som på norsk heter "forutse assistent", se klipp fra manualen. Det er også vist symbolet som i filmen, men det brukes nok i begge funksjonene. I tillegg skal det komme rød farge på forbruksdisplayet. Som du ser står det noe om at kartene må støtte det.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

GelpMan

Sitat fra: LMOR på onsdag 03. desember 2014, klokken 20:54
OK, jeg har ikke sett det du forklarer heller, men sikkert fordi jeg kjører innenfor grensene når jeg kjører ECO PRO  ;)

Men det er nok noe annet jeg tenker på, som på norsk heter "forutse assistent", se klipp fra manualen. Det er også vist symbolet som i filmen, men det brukes nok i begge funksjonene. I tillegg skal det komme rød farge på forbruksdisplayet. Som du ser står det noe om at kartene må støtte det.
Ok. Denne har ikke jeg fått med meg. 

Personlig er jeg ikke typen som går noe særlig i dybden med å lese innstruksjonsboka, men takker og bukker for de som gjør det, og ikke minst synliggjør funksjoner eller i dette tilfellet mangelen på det  :) :)

Vind

Jeg har fått disse tipsene når jeg har kjørt i Sverige - men ikke i Norge - har også snakket med forhandler om det - og der fikk jeg som svar at det ikke var tilgjengelig her enda.  Med så mange i3 som er solgt i Sverige er nok det en riktig prioritering ...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Sitat fra: Vind på torsdag 04. desember 2014, klokken 11:36
Med så mange i3 som er solgt i Sverige er nok det en riktig prioritering ...
;D ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Og da er vi tilbake til at kartene ikke har støtte for dette i Norge, det samme gjelde kø-assistenten om bare støttes på noen få veier i Norge.

Jeg mener derfor at vi ikke har fått levert det enkelte av oss har betalt for, uten å få minst 1 kartoppdstering som støtter funksjonene.
BMW er dessverre av en annen oppfatning (sikkert fordi de betalter underleverandøren sin per kartoppdstering)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Ferry

Jeg lurer på: Hvordan frakter dere handleposene? Noen biler har smarte kroker å henge poser på, i i3 er det ingenting. Er det meningen at hushjelpen skal stå for innkjøpene? ;) Har noen forslag til noe smart oppheng? Det er ikke så mye som skal til, det er nok at posene holdes oppreist. Jeg er lei epler og ølbokser rullende omkring..

Klykken

Jeg setter posene i dørken bak forsetene. Det fordrer at det ikke sitter noen baki, selvfølgelig. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA