Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Sirka

God grunn til å guffe på på lydanlegget. 8)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Klykken

Sitat fra: Sirka på tirsdag 15. juli 2014, klokken 03:42
God grunn til å guffe på på lydanlegget. 8)
haha, det høres SÅÅ godt utenfor bilen! Moro det også. :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Pit

Split screen oppsett:
Jeg får kun kartet frem på høyre side ved split screen aktivert.
Noen som vet hvordan man får f.eks værmeldingen + klokke stående fremme på høyre side av skjermen?
(Har sett det oppsettet på bilder)
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

marskar

Sitat fra: Pit på tirsdag 15. juli 2014, klokken 10:32
Split screen oppsett:
Jeg får kun kartet frem på høyre side ved split screen aktivert.
Noen som vet hvordan man får f.eks værmeldingen + klokke stående fremme på høyre side av skjermen?
(Har sett det oppsettet på bilder)
Skyv iDrive hjulet til høyre og trykk hjulet ned. Da får du velge hva du vil ha i den høyre delen.
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Pit

Sitat fra: marskar på tirsdag 15. juli 2014, klokken 10:50
Sitat fra: Pit på tirsdag 15. juli 2014, klokken 10:32
Split screen oppsett:
Jeg får kun kartet frem på høyre side ved split screen aktivert.
Noen som vet hvordan man får f.eks værmeldingen + klokke stående fremme på høyre side av skjermen?
(Har sett det oppsettet på bilder)
Skyv iDrive hjulet til høyre og trykk hjulet ned. Da får du velge hva du vil ha i den høyre delen.
Takk! :)
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

smukken

Mener du går inn på BMW widgets under menyen med online valg.
Sitat fra: Pit på tirsdag 15. juli 2014, klokken 17:03
Sitat fra: marskar på tirsdag 15. juli 2014, klokken 10:50
Sitat fra: Pit på tirsdag 15. juli 2014, klokken 10:32
Split screen oppsett:
Jeg får kun kartet frem på høyre side ved split screen aktivert.
Noen som vet hvordan man får f.eks værmeldingen + klokke stående fremme på høyre side av skjermen?
(Har sett det oppsettet på bilder)
Skyv iDrive hjulet til høyre og trykk hjulet ned. Da får du velge hva du vil ha i den høyre delen.
Takk! :)
BMW i3

jonihler

Er det mulig å endre hvilke POI som vises på kartet?
Jeg hadde ladestasjoner på kartet - de er nå borte!
Ser bare en masse bensinstasjonsikoner - som jeg ikke trenger ;D

ganton

Sitat fra: Jorgensen på mandag 26. mai 2014, klokken 10:29
Sitat fra: Aberg88 på mandag 26. mai 2014, klokken 10:09
Er dette noe som gjelder I3?

http://www.dinside.no/928763/naf-kjorer-du-uten-baklys
Dersom lysbryteren står på Auto, så kjører du uten baklys og med LED-lys foran. Når det blir litt mørkt ute så tennes kjørelysene automatisk foran og bak.

Er dette såpass responsivt at det fungerer godt i tunneller (korte/lange/lys/uten lys)?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Snart-i3

Har fulgt med på dette på flere biler når jeg kjører inn i tunneler. Alle tenner med en gang. De fleste slukker 50 meter. i3 skal slukke etter 2 minutter.

Har ikke erfaring med i3 siden det tar 340 dager å få levert bilen.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Roman

Sitat fra: Snart-i3 på onsdag 23. juli 2014, klokken 21:27
Har fulgt med på dette på flere biler når jeg kjører inn i tunneler. Alle tenner med en gang. De fleste slukker 50 meter. i3 skal slukke etter 2 minutter.

Har ikke erfaring med i3 siden det tar 340 dager å få levert bilen.

Har reagert på det selv, synes 2 min er litt vel lenge i grunn. Kunne ønsket meg det som en opsjon i menyen som man kan stille på.

GelpMan

Sitat fra: smukken på torsdag 10. juli 2014, klokken 23:49
Jeg har et dashcam som har funksjoner som gjør at jeg vil ha 12V strøm til det når jeg er borte fra bilen.
Sigarett tenneren kutter strømmen etter noen minutter etter bilen er låst, så jeg kan ikke bruke de til drift av cam.
Eventuelt kunne jeg hatt et oppladbart batteri i midkonsollen eller bak i bagasjerommet, som ladet seg under kjøring og leverte strøm kontinuerlig til cam. men jeg har ikke funnet et egnet produkt til dette.
Så da lurer jeg på om det er noen andre her, som har eller har hatt denne utfordringen? hvordan løste dere det? jeg kan selvfølgelig bruke det uten støt og bevegelsesdetektor, men vi har pøbler i området, som fra tid til annen striper opp biler, tagger de ned med lakkskader og det har jeg lyst å unngå og betale for.
Setter pris på innspill.

Når bilen lader gir den strøm til uttaket (under dashen) hele ladetiden, men kutter ut når bilen er ferdig ladet. Dvs at dashcam står på mens bilen lader i hvertfall. Så nå som bilen stort sett lader store deler av natten hver natt, vil kamera fange opp det som måtte skje foran bilen i mitt tilfelle.

GelpMan

Sitat fra: marskar på tirsdag 15. juli 2014, klokken 10:50
Sitat fra: Pit på tirsdag 15. juli 2014, klokken 10:32
Split screen oppsett:
Jeg får kun kartet frem på høyre side ved split screen aktivert.
Noen som vet hvordan man får f.eks værmeldingen + klokke stående fremme på høyre side av skjermen?
(Har sett det oppsettet på bilder)
Skyv iDrive hjulet til høyre og trykk hjulet ned. Da får du velge hva du vil ha i den høyre delen.
Dette gikk ikke på min bil (hjulet til høyre og trykke ned) dvs jeg får jo trykket hjulet til høyre osv men "split screen content" dukket ikke opp. Tror jeg satt 1 time i bilen i går og prøvde all variasjoner med trykking og rulling ned opp frem og tilbake... Gikk nesten av skaftet, fikk ikke opp noe mulighet til å skifte "split screen" Men etter litt søk på nettet fant jeg en løsning, Jeg måtte til slutt bruke "voice controll" knappen på rattet, og si "split screen content" da kom menyen opp med en gang. Nå virker det også med idrive hjulet, så her var det en bug.

Thomas81

Hvor lang tid tar det å lade bilen fra en vanlig stikkontakt hjemme?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

i3_X5_116dA

Sitat fra: Thomas81 på torsdag 07. august 2014, klokken 19:56
Hvor lang tid tar det å lade bilen fra en vanlig stikkontakt hjemme?

1 - 16 timer med vanlig kladd. Les derfor helst gjennom hele denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12591.0.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA