Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo-Gol/Hemsedal med Leaf.

Startet av offpist, søndag 09. mars 2014, klokken 16:39

« forrige - neste »

Jorgensen

Hurtiglader i Hønefoss er satt i drift, KIWI ved Dronning Åstadsgate 24. Den har Chademo/CSS/43kW Type 2
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

D9

hvordan er det med betaling på disse kiwi-laderne?
'14 Leaf
'15 Evalia

Leon

Har ikke vært der selv, men i følge hurtigladekartet (trykk på den aktuelle ladestasjonen på kartet) gjelder:
"Betaling med SMS eller bruk av Fortums ladekort for efaktura."

For Kiwi Hønefoss står også:
"Per 4. desember gratis å bruke i de første 20 minuttene.".

Etter hva jeg forsto skulle det være standard for alle Kiwi-laderne, i hvert fall ut året, men her er jeg litt usikker...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

elvedalen

laderen på Kiwi Hønefoss er ikke i drift pr26/12-14
det sto en med tomt batteri der kl1400.
Nissan Leaf Tekna 2013.

JLafton

Den ved Kiwi Hønefoss har vert ute av drift ei stund. Dem burde vertfall forlenge den gratis perioden sin her, da denne ladern nesten ikke har vert i drift. Også står det vel at den er gratis i 20 min i åpningstiden til butikken. Gjør det på Sokna
2019 Tesla Model 3 LR AWD

D9

Asker - Hemsedal - Asker utført og gikk lekende lett med full bil og full takboks.
Sokna er perfekt for opplading av bil og matinntak. Kun korte stopp på resten av ruten
'14 Leaf
'15 Evalia

KAM

Kjørte tilsvarende rute i jula, bare om Drammen. Funket utmerket. Selv om tempraturen lå mellom -15 til -20 hele veien.

Leon

Kjørte Bærum-Hemsedal via Bø i Telemark sist lørdag (436 km). Ladet to ganger på Notodden, Åmot(v/Vikersund), Noresund og Gol. Tok litt tid, ladet i nesten 2,5 timer til sammen... ;). Hadde et snitt på 18,5 kWt per 100 km, og utetemperaturen varierte fra 0 til -10 grader.

Hjemturen i morgen, via Hamar (nødvendig ærend), blir litt kortere. Planlegger lading på Dokka, Hamar og Gardermoen, men det kan fort bli forandring i planene her... :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Leon

Sitat fra: Leon på søndag 02. november 2014, klokken 23:54
Gronnkontakt.no sitt ladekart kan nå fortelle at det vil komme hurtigladestasjoner både på Nesbyen og på Ål, i tillegg til den tidligere varslede ved Tesla-laderne på Gol.

Sammen med de varslede Kiwi-stasjonene på Noresund, Sokna og Vik ved Sundvollen, og allerede eksisterende stasjoner på Flå og på Geilo, vil Oslo-Hallingdal da bli eksemplarisk godt dekket!

Ål og Nesbyen
Type:Hurtiglader og Flexilader
Status:Kommer snart
Hurtiglader med Chademo og CCS, samt flexilader med 2*22 kW

I følge hurtigladekartet.no og gronnkontakt.no er nå Nesbyen og Ål operative. Er det noen som har prøvd dem enda?

Da venter vi bare på Ringerike-Kraft sine ladere på Sokna og Vik ved Sundvollen. Her finnes det alternativer ved Kiwi Sokna og Kiwi Hønefoss, men flott å ha et alternativ og ekstra kapasitet. Er vel mye som tyder på at det er Fortum som skal drifte disse laderne også, som i Nes i Ådal.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

LitenTizz

Hva er det egentlig med dette ishavsveiengreiene.....Kjører ofte til Ås fra Hvaler og da bruker jeg å hurtiglade på fortumstasjonen i Vestby, men her om dagen var den i ustand og da var jeg med 10km igjen tvunget til å bruke ishavsveien på andre siden av veien....240kr!!! Tohundreogførti skulle de ha for noe som koster 60-70 noen hundre meter unna! Er det mulig....
2012 US Leaf SL

elbilmanne

Prøver å sette meg litt inn i disse forskjellige ladeløsningene som fersk elbilsjåfør.

Ser Ishavsveien annonserer medlemskap for 3750 per år, og det virker som om man da kan lade ubegrenset fra deres hurtigladere. Kan noen bekrefte at dette stemmer? I såfall kan det jo være en bevisst strategi å "overprise" enkeltladinger for å få folk over på medlemskap.

Mippen

Sitat fra: magnushj på mandag 23. februar 2015, klokken 22:55
Prøver å sette meg litt inn i disse forskjellige ladeløsningene som fersk elbilsjåfør.

Ser Ishavsveien annonserer medlemskap for 3750 per år, og det virker som om man da kan lade ubegrenset fra deres hurtigladere. Kan noen bekrefte at dette stemmer? I såfall kan det jo være en bevisst strategi å "overprise" enkeltladinger for å få folk over på medlemskap.

Kjenner ikke til de godt nok da jeg mest har benyttet grønn kontakt og Hordaland kommune sin løsning. For oss som lader sporadisk er det ikke gunstig med abonnement, men pendler man den ruten med aktuelle ladestasjoner ofte kan et abonnement fort lønne seg. Syns likevel ikke at man skal flå folk som ikke har abonnement. Det er ikke alle som bruker hurtiglader like mye, men det betyr ikke at man ikke trenger det nå og da.
Fremtiden er elektrisk.

Leon

Ishavsveien er diskutert i mange tråder på dette forumet allerede. De hverken har, eller har planer om, ladestasjoner mellom Oslo og Gol/Hemsedal, som denne tråden handler om. Hadde følgelig vært hyggelig om denne tråden ikke ble kuppet... Mvh :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

jkirkebo

Sitat fra: magnushj på mandag 23. februar 2015, klokken 22:55
Prøver å sette meg litt inn i disse forskjellige ladeløsningene som fersk elbilsjåfør.

Ser Ishavsveien annonserer medlemskap for 3750 per år, og det virker som om man da kan lade ubegrenset fra deres hurtigladere. Kan noen bekrefte at dette stemmer? I såfall kan det jo være en bevisst strategi å "overprise" enkeltladinger for å få folk over på medlemskap.

Det er det ikke noe tvil om, Frank Hugo Storelv som driver Ishavsveien har selv uttalt at de ikke er interessert i enkeltladinger. De tilbyr det bare fordi Transnova krevde det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leon

Prøvde den nye hurtigladestasjonen bak Rustad Kafe på Sokna i morges, og den er klar til bruk! Den består av to ABB-ladepunkter, der hvert av dem er en kombinert CHAdeMO, CCS og AC43. Med andre ord kan to biler lade samtidig - en på hvert ladepunkt.

I tillegg til ladestasjonen ved Kiwi, rett på andre siden av Hallingdalsveien, gjør dette Sokna til svært attraktivt lademål. Mindre sjanse for kø eller risiko for å bli stående "ladefast" ved en defekt lader. Stasjonene ligger også gunstig til avstandsmessig mellom Oslo/Bærum og Gol. Kjørte Hemsedal - Groruddalen, 220 km, med kun en halvtimes lading - fra 4 til 73% i dag.

Begge stasjonen driftes av Fortum, det vil si at betaling skjer med SMS eller med bruk av Fortum/Elbilforeningens ladekort for etterskuddsbetaling.

Fredag besøkte jeg for øvrig den nye ladestasjonen på Nesbyen. Den fungerte også som den skulle, men her er det bare ett ladepunkt.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA