Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøring uten Fob

Startet av Lokführer, lørdag 08. mars 2014, klokken 17:55

« forrige - neste »

Brede

I følge brukerveiledningen er det hele sju antenner.

"ADVARSEL:
For å unngå mulig
interferens mellom en pacemaker og
antennene til det nøkkelfrie systemet bør
personer med implanterte pacemakere
sørge for at pacemakeren deres holdes
minst 9 tommer (22 cm) fra alle antenner
for nøkkelfri kjøring som er montert i
Model S. Antenne-posisjonene er vist
under: Antenneplasseringene vises
nedenfor:

(Bilde utelatt)

1.
I midten av bakre støtfanger.
2.
Under baksetene.
3.
Midtkonsollen.
4.
Lengst til venstre på dashbordet.
5.
Lengst til høyre på dashbordet.
6.
Kun for høyrestyrte kjøretøy - på basen av
venstre (passasjerside) vindusvisker.
7.
Kun for venstrestyrte kjøretøy - på basen
av høyre (passasjerside) vindusvisker.
8.
I midten av fremre bagasjerom."

Baldrian

Sitat fra: nortrahof på lørdag 12. desember 2015, klokken 14:33
Jeg hadde nøklene i samme lomme i ytterjakken som mobilen og lommeboken, så alt var innelåst. Derfor hadde jeg ikke tilgang til noe som kunne hjulpet meg.
- Flaks var at jeg hadde satt av kona på veikroen da det regnet kraftig, så hun hadde den andre FOBen - men hadde jeg kjørt alene så...?
Det samme skjedde med meg, FOB og mobil lå igjen inne i bilen og den låste seg mens jeg stod og så på. Fikk låne en mobiltelefon av en forbipasserende og ringte Tesla. Etter å ha identifisert meg (navn, adresse, fødslesdato etc.), så låste han opp bilen fra der han satt i Nederland.  De som stod rundt meg fikk litt hakaslepp!

nortrahof

Sitat fra: Brede på mandag 14. desember 2015, klokken 13:18
I følge brukerveiledningen er det hele sju antenner.

"ADVARSEL:
For å unngå mulig
interferens mellom en pacemaker og
antennene til det nøkkelfrie systemet bør
personer med implanterte pacemakere
sørge for at pacemakeren deres holdes
minst 9 tommer (22 cm) fra alle antenner
for nøkkelfri kjøring som er montert i
Model S. Antenne-posisjonene er vist
under: Antenneplasseringene vises
nedenfor:

(Bilde utelatt)

1.
I midten av bakre støtfanger.
2.
Under baksetene.
3.
Midtkonsollen.
4.
Lengst til venstre på dashbordet.
5.
Lengst til høyre på dashbordet.
6.
Kun for høyrestyrte kjøretøy - på basen av
venstre (passasjerside) vindusvisker.
7.
Kun for venstrestyrte kjøretøy - på basen
av høyre (passasjerside) vindusvisker.
8.
I midten av fremre bagasjerom."

Dette er andre antenner.
Alle antennene på TMS er listet opp på side 5.1.
Dette er til sammen 8 antenner + radar. Nå er riktignok ikke alle TX. Det er vel bare Radar, WIFI, GSM (2 stk.) og RKE som er TX? RX-antenner skulle ikke utsette folk for ekstra ståling enn det som er "naturlig" på stedet. Det er mulig at sonen bak bilen som du nevner er "uheldig" for folk med pacemaker å bevege seg i? Dette er den eneste antennen bak bilen som er TX.
Av disse antenner, er vel GSM-antennen (og deretter radaren) som har mest effekt? GSM-antennene sitter etter det jeg vet i speilene på hver side utvendig.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

o.b.lix

Sitat fra: Baldrian på mandag 14. desember 2015, klokken 13:26
Det samme skjedde med meg, FOB og mobil lå igjen inne i bilen og den låste seg mens jeg stod og så på. Fikk låne en mobiltelefon av en forbipasserende og ringte Tesla. Etter å ha identifisert meg (navn, adresse, fødslesdato etc.), så låste han opp bilen fra der han satt i Nederland.  De som stod rundt meg fikk litt hakaslepp!

Jeg opplevde det samme en gang, da ringte jeg kona som låste den opp...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SunSeeker

Jeg har ALLTID FOB`en i bukselomma, men har merket at om mobilen er i nærheten av nøkkelen, så blokkeres signalene.
Mitt råd: Oppbevar ALDRI FOB og mobil i nærheten av hverandre.

sn0le

Man kan og lukke døren slik at den står på gløtt.
Gjør det hver dag når jeg går ut av bilen for å lukke eller åpne garasjen.
Da fortsetter AC'en å varme kupeen og skjermene slår seg ikke av.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

rsomby

#51
Sitat fra: nortrahof på fredag 11. desember 2015, klokken 18:28
Nå ha det skjedd 2 ganger!
Jeg har blitt låst ute fra bilen under lading på SC - seinest i ettermiddag.
Hadde FOBen i jakkelommen og jakken lå i baksetet. - Skulle ut i Lyngdal å feste ladekabelen til SC - og bilen låste seg mens jeg koblet til. Ble stående utlåst i skjortearmene.
Første gang dette skjedde, så låste bilen opp etter noen sekunder - men ikke denne gangen. Heller ingen alarmer på manglende FOB som skulle tilsi låsing når jeg går ut.

Kan det være svakt batteri i FOBen? Andre biler jeg har hatt, varer dette batteriet i årevis - og dette er kun ca. 9 mnd. gammelt.

Jeg klarte også kunststykket å gå fra bilen med fob inni da jeg skulle rett inn å hente jentungen i barnhagen. Da jeg kom ut igjen så var bilen låst og telefonen lå fint i midtkonsollen ved siden av fob'en. Måtte inn igjen i bgh låne ene telefon, google tesla roadservice og ringe dem for å åpne opp igjen. Det gikk jo ikke allverdens tid men det var litt irriterende, spesielt når de ansatte nesten står å tripper for å kommentere at du kjører tesla  :-)

Brede

Har en muligheten så går det bortimot like kjapt å låne en telefon, laste ned appen, logge seg inn, låse opp og så slette appen igjen som å ringe Nederland.

For de av oss som ikke er så glad i å snakke i telefon  :-[

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA