Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mini lanseres som El-bil

Startet av Catalyzator, lørdag 18. oktober 2008, klokken 21:29

« forrige - neste »

Catalyzator

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Cobos

Ja, flere her som oppdaget denne. Jeg liker spesielt den delen hvor det står prøvelanseres innen utgangen av 2008. Legg også merke til at utifra spesifikasjonene ser det ut som de har enten fått batterier fra Tesla eller lisensiert teknologien deres. Synd med baksetet da, personlig ville jeg mye heller ofret bagaseplass.
Kanskje dette er en jobb for Norstart, står at den prøvelanseres i USA i utvalgte byer fordi der er det ladeinfrastruktur. Det finnes jo i Oslo også...

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

El rayo

#2
Sitat fra: Cobos på søndag 19. oktober 2008, klokken 10:56
Synd med baksetet da, personlig ville jeg mye heller ofret bagaseplass.

Cobos
De har nok tenkt mest på vektfordelingen foran/bak. Når batteriet er stablet i høyden blir denne neppe en konkurrent å frykte i autoslalåm.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

Hadde jo vært helt kanon dette - prestasjonene ser jo veldig lovende ut og Mini er en lekker bil rent designmessig. Får se om den kommer også i Clubmanutgave også da - så blir det plass til bakseter også.  Vektmessig er det vel ikke så rare forskjellen på dem i fossilutgave, tror jeg.

Nå har jeg bestilling av ny Think på gang - så får jeg ha den inntil en Clubman er på markedet :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

HHF

Ref diskusjonen om bilmerkenes satsing på elbiler i dårlige økonomiske tider, så ser det altså ut til at BMW stopper satsing på luksus 4-dørs konsept og heller satser på Mini i elbilversjon osv. Positivt !   8)

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/081105-bmw-stopp-cs/index.xml
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Catalyzator

#5
Å SÅ LEKKER DEN ER I BLÅTT   ;D   Catalyzator vil ha !!!     

Les artikkel:  klikk HER



Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PerBear

40 stk Mini E har vært utlånt i seks måneder til britiske brukere. 20 private, resten bedrifter. I resultat fra den britiske brukerundersøkelse nevnes bl.a. følgende:
Like all drivers their purchase intentions are price-sensitive. However, almost half of the users stated that they would pay one third more than a conventional MINI in order to benefit from the advantages of a more sustainable form of personal mobility. This implies a UK acceptable price of around £16,000

Her er linken: http://www.greencarcongress.com/2010/09/minie-20100914.html#more
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Ken

Norsk bileiere forventer at elbiler skal være billigere >:(

Jeg vet at UK priser er billigere i utgangspunktet men...........

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#9
Sitat fra: Ken på onsdag 15. september 2010, klokken 21:09
Norsk bileiere forventer at elbiler skal være billigere >:(

Jeg vet at UK priser er billigere i utgangspunktet men...........



Norsk bileiere betaler 50% mer for en I-MiEV enn for en Mitsubishi Colt !
og 100% mer for en Th!nk enn for en Smart.

Kunne vi få en Mini EV for 160 000,- ble det nok bestillings kø. ;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

#10
Heisann, se hva jeg fant på parkeringsplassen hos BMW på Fornebu igår
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Tekniske data
Drivverk: Elektrisk
Hestekrefter: 204 (150 Kw)
Dreiemoment: 220 Nm
Toppfart: 153 km/t (sperret)
0-100: 8,5 sekunder
Rekkevidde: 251 km (under ideelle forhold), 174 km (by), 154 km (landevei) :)
Ladetid: 10 timer   :(
Vekt: 1468 kilo  (300 mere enn fossilvarianten)

Enda en artikkel http://e24.no/bil/mini-elbil-paa-godt-og-vondt/20072327
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Joakim Sveli

Prøvekjørte en Mini i går. Den var uten noen som helst sperre på motoreffekten - selv i lave hastigheter, så den hoppa av gårde forbi fossile badekar før de i det hele tatt fikk tenkt på å gire ned. Den var fin å kjøre men mye forsinkelse på gassen (er vant til Think). Veldig stilig interiør og instrumenter - high tech og god info om energiforbruk, men likevel ganske retro.

Den kommer dog ikke til salgs for alle og enhver, men skal brukes i testprosjekter. Om man ønsker seg BMW elbil så må man vente til 2013 da deres såkalte "superior city car" kommer. Den vil komme med annen batteriteknologi enn det BMW har nå brukt i Minien, som jo er sammenkoblede pc-batterier.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA