Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstra 'gir' på c-zero og ion?

Startet av moby666, fredag 07. mars 2014, klokken 23:29

« forrige - neste »

moby666

Noen som har testet om de ekstra girene som imiev har er tilgjengelig på c-zero og ion hvis man feks tar bort plastdekselet ved girspaken?

Mr.Zero

Sitat fra: moby666 på fredag 07. mars 2014, klokken 23:29
Noen som har testet om de ekstra girene som imiev har er tilgjengelig på c-zero og ion hvis man feks tar bort plastdekselet ved girspaken?

B og C er ingen gir, men de gir sjåføren muligheter til å selv bestemme hvor sterk regenereringen (motorbremsen) skal være når du slipper opp gassen. I franskmennene har vi B og C inkludert i D - dvs at sjåføren må justere motorbremsen ved finjustering av pedalstillingen.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

engolf

Jag tror också att på modeller efter 2012 är dessa så kallade "extragir" borta.

TB

I følge annen post er selve girspaken lik, og det fungerer fint på utgavene med LEV50 batteri.
Når det ble endret til LEV50N batteri ble det en modul mindre (Fra 88 til 80 celler) i de Franske, og der er "girene" sperret i programvare. Dermed hjelper det ikke å ta av eller bytte dekselet på disse.

Om teorien stemmer skal det fungerer på min, men jeg har ikke testet. Som Mr. Zero skriver - en oppnår mye av det samme med å justere "fartspedalen" - dvs. ikke så viktig.  :D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

fstromsv

Fungerte på min 2011 Ion.  Har kjørt et par tre år med denne mod'en.  Siste år begynte jeg å få større og større problem med at bilen ikke ville komme i P før tenning ble slått av.  Endte med å stå fast og bilen måtte kjøres til verksted av NAF.  Noen sensorer, wire ++ måtte byttes.  Sammen med en generell større service ble det en kostbar affære.  Vet ikke om "gir" problemet var relatert til mod'en.  Andre har også rapportert problem med å få satt i P, men om disse har gjort samme mod vet jeg ikke.  Kanskje det ikke er noen sammenheng.  Før bilen ble tatt inn på verkstedet fjernet jeg mod'en og gikk tilbake til slik det var originalt.  Lar det forbli slik nå.

Urs4_2008

Det er antakelig ingen sammenheng mellom det du erfarte og din mod. Det er et kjent fenomen at det kommer korrosjon på hendelen som henger i andre enden av girwire. Løsningen er å spraye på litt 556 / wd40 i overgangen mellom hendelen og girhus.

Jeg hadde samme symptomet på min. En dusj wd40 og litt flytting på girspaken så funker den 100% igjen.

https://youtu.be/ykSDe7FCjhk
VW E UP!
Zoe 2018 R90 "Zoe40"
Tesla M3P
Mitsubishi i-miev
Citroen c-zero
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

fstromsv

Det tror jeg deg på.  I vintermørke og kulde når man står fast, ender jeg fort opp med å ta den enkle og dessverre noen ganger kostbare vei :)

Veldig greit å se video.  Takk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA