Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder e-GOLF Geneve 2014

Startet av sigurdi, torsdag 06. mars 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

sigurdi

Vedlagt ligger litt bilder som jeg tok i dag i Geneve.
De hadde stilt ut en standard e-GOLF og en kappet gjennom med glass og innsyn til innvedige detaljer og oppsett.
(Tok ikke mer bilder en dette, da det bare var en stand jeg var innom. :)
Oppdaterer bildene til litt bedre oppøsning når jeg kommer hjem.

sigurdi

Horten
Model X90D (18.03.17)

e-Golf

Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

sigurdi

Bare hyggelig, fin bil.
Så ut som en Golf og så både solid og bra ut.
Men stusser at de ikke har satt større batteripakke i den, var jo mye uutnyttet plass i store deler av gulvet.
Alt av drift osv er samlet under panser, så bagasjerom kunne vært større.
Men virket som den er laget for å være en god nr2 bil.
Horten
Model X90D (18.03.17)

El-motor

Flott at du la ut disse bildene! Takker :-)

Gordon Retriever

Flott med bilder.
Ellers liker jeg at Volkswagen drister seg til å bruke analoge instrumenter i en helt ny bil.
Men kanskje jeg bare er gammeldags.  ???

Stikkkontakt

Gleder meg allerede til neste generasjon e-Golf.

http://ecomento.com/2014/03/06/volkswagens-new-electric-car-batteries-may-four-times-powerful-smaller/

80 kwh i ein 1500 kilos bil virker helt greit for meg. Om den får en motor foran og en bak blir den enda mer attraktiv :)

280 km rekkevidde allerede i 2016-modellen(fra sommeren 2015) er også en reell utfordring for Tesla Model E som først kommer et år etterpå. All den tid e-integrasjonen i MQB-plattformen gjør at  Nye Passat,Nye Touran,Golf Variant,Nye Tiguan osv alle enkelt kan konverteres til denne drivlinjen. Om Volkswagen ønsker en bred e-portefølje selvsagt.

Analog

Bra bilder, Sigurdi :) Fyller på med noen "tekniske" bilder av motor og hjuloppheng som jeg kom over:
http://www.mein-elektroauto.com/tag/e-golf/

sigurdi

#7
Air batterier finnes i dag, mye energi men desverre svært kort levetid på barteriene. Kun noen hundre ladinger så er det lite futt igjen. :-(
Tesla har patent på bruk av den samnen ned litium io.
Eks standard rekevidde med standard barterier 30 mil.
Langtur av og til, så lades også air batteriet opp og en har 150mil.
Men bør ha teller da til brukt salg, eller hvor mange langturet er bilen kjørt?
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA