Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ION tar ikke i mot lading, ble hentet av Viking

Startet av HEL, onsdag 05. mars 2014, klokken 11:27

« forrige - neste »

HEL

Har en mai 2012 model ION. Kjøpte den hos forhandler i juni 2013 (11000 km).

Det har vært en svært lykkelig affære helt til i går. Den hadde ikke tatt i mot lading på p plassen på jobben og gul bil med utropstegn og rødt batteri lyste. Skrudde av tenning og på igjen, da lyste ikke lampene. Trykket på "halodame" knappen og snakket med sentralen. De ba meg kontakte Bertel O Steen Økern som ikke svarte 1630. Kjørte til hurtigladern på Bryn men bilen tok ikke i mot lading der heller.

Viking hentet bilen og kjørte den til BOS Økern og jeg fikk leiebil i to dager.

Ringte BOS Økern i morges og snakket med en medium minus serviceinnstilt mann som sa han ikke kunne svare på noe som helst og heller ikke fortelle når han skulle ringe tilbake. Tar det en dag, to dager eller flere uker spurte jeg. Forhåpentligvis ikke flere uker sa han!!!!!

Noen som vet hva jeg kan forvente meg og har en idee om hva det kan være?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

svingen

#1
høres ut som dødt 12v batteri (er kun på 30ah) det her kan gå tomt....flere som har sliti med det her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12289.0.html
som han andre uheldig skrev
"Fikk bilen levert i går, og den gikk som en kuule.
Så, dagens fjerde kjøretur. Vrir om tenninga og alt bare lyser og piper.
Nå har jeg mye erfaring med elbiler men ikke vært borti trillingene før.
Den lyser som sagt på det meste av varsellys og piper (forsvinner kanskje litt så setter den igang igjen).
"

ikke spesielt overasket over BOS Økern bra du ikke hadde import bil da ville dem helt sikkert ikke hørt på deg en gang......dem skulle ha 12 tusen får og ordne radio`en på min import bil (ble eller ny DAB radio som importøren kjøpte inn til 2500 kr som importøren tok på sin kappe) virker ikke som dem er spesielt flink eller service innstilt.

Ring dem og spør om dem har forsøkt og sette 12v batteri på lading,kan jo håpe det er så enkelt :)
du får holde oss oppdatert.... :)

edit:
siden du har kjørt høres jo det og rart ut,får håpe det ikke er batteriet som har blitt feil med,har lest om en kar som har ventet flere mnd på det (står her på forumet)
fikk du leie elbil?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

HEL

Fikk leiebil ja. 2 dager via mobilitetsgarantien.

Den tar ikke i mot lading. Det var ca 30 km igjen på tanken så den var fullt kjørbar.

Jeg tror jeg har gått fra bilen en rekke ganger med lysene på, har ikke tenkt over varsel-pipingen.

Kan det ha tappet det lille 12V batteriet?

Virker rart, hvorfor klarer da 12 v batteriet å starte bilen men ikke å la den ta i mot lading?

Jeg har lest på forumet her at de to varsellampene kan være forårsaket av løs jordingskabel på høyre siden bak.

Uansett er dette en garantisak, er det ikke slik at bilimportøren må stille med leiebil hvis den blir stående i lang tid?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

svingen

Får leie bil ja,den skal bli ladet når du lader bilen (på vanlig 220v) eller når du kjører så skal jo ikke være noe problem,snodig får håpe det ikke er alvorlig.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

HEL

mener du at bilimportøren plikter å gi meg leiebil?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

HEL

Da snakket jeg med BOS Økern og de rykker opp til terningkast 6  ;D

Det var noe med en styringsenhet og jeg får lånebil. Mer info senere.
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

HEL

En svært hyggelig teknikker ringte meg opp (fortsatt terningkast 6) og forteller at feilkilden trolig er et overslag i Airconiditon anleggets kompressor. Denne får strøm fra batteripakka (trolig 330 volt) via en høyspent krets. I denne er det en lekkasjesensor som slår inn (eller ut  ;D) og setter bilen i nødmodus. Det forklarer kanskje hvorfor "motoren" var så slapp at den ikke klarte å kjøre opp på lasteplanet til Viking bilen.

I mellomtiden kjører jeg Peugeot 2008 stasjonsvogn gratis :-)

iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Mr.Zero

Sitat fra: HEL på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:17
En svært hyggelig teknikker ringte meg opp (fortsatt terningkast 6) og forteller at feilkilden trolig er et overslag i Airconiditon anleggets kompressor. Denne får strøm fra batteripakka (trolig 330 volt) via en høyspent krets. I denne er det en lekkasjesensor som slår inn (eller ut  ;D) og setter bilen i nødmodus. Det forklarer kanskje hvorfor "motoren" var så slapp at den ikke klarte å kjøre opp på lasteplanet til Viking bilen.

I mellomtiden kjører jeg Peugeot 2008 stasjonsvogn gratis :-)

En kjent feil som kødder det til..! Du får ta på deg gummihansker og nappe av kontakten til AC'n om det skjer igjen.. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

HEL

At jeg rett og slett kobler fra ACn slik st jeg kan få ladet og komme meg videre.
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

cossie3

Sitat fra: HEL på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:17
En svært hyggelig teknikker ringte meg opp (fortsatt terningkast 6) og forteller at feilkilden trolig er et overslag i Airconiditon anleggets kompressor. Denne får strøm fra batteripakka (trolig 330 volt) via en høyspent krets. I denne er det en lekkasjesensor som slår inn (eller ut  ;D) og setter bilen i nødmodus. Det forklarer kanskje hvorfor "motoren" var så slapp at den ikke klarte å kjøre opp på lasteplanet til Viking bilen.

I mellomtiden kjører jeg Peugeot 2008 stasjonsvogn gratis :-)

Om du kjøper en bil fra forhandler og det garanti feil får du alltid leiebil. Vedr BOS Økern har jeg ekstremt dårlig erfaring fra dem, både selgere og verksted. Håper de fikser feilen første gang.
Men bra du er fornøyd nå :-)
Citroen C-Zero 2011.
Skedsmo

HEL

Hentet bilen nå.
De har skiftet kompressor og fylt på kjølemedium

Bilen er 1 år og 9 mnd gammel og har gått 23000 km

Tok samtidig en storservice med vedlikeholdslading, pollenfilter, bremsevæske = kr 3.858,-

Er det en riktig pris?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Mr.Zero

Sitat fra: HEL på torsdag 13. mars 2014, klokken 10:29
Hentet bilen nå.
De har skiftet kompressor og fylt på kjølemedium

Bilen er 1 år og 9 mnd gammel og har gått 23000 km

Tok samtidig en storservice med vedlikeholdslading, pollenfilter, bremsevæske = kr 3.858,-

Er det en riktig pris?

Pris inkludert filter og bremsevæske ligger vel faktisk litt under "normal" pris..! :) Bra de fikk ordnet feilen. Snart tid for ac-bruk, vettu (hvis maks rekkevidde ikke betyr allverden).  8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA