Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nest mest solgte bil i februar.

Startet av Kjell Leaf, tirsdag 04. mars 2014, klokken 10:06

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på torsdag 06. mars 2014, klokken 12:18
Sitat fra: Terondo på torsdag 06. mars 2014, klokken 11:48
Når jeg er ute å kjører med i3'en, er jeg skuffet hver eneste gang jeg kommer frem. Ikke fordi bilen er skuffende, men for at kjøreturen allerede er over. Jeg koser meg uansett hvor og når jeg skal kjøre. Jeg koser meg til og med i kø. Det har jeg ikke gjort ...

+1  8)
Køkjøring med elbil er en drøm i forhold til fossilbil. Og kose seg i kø gjør man nok like godt i en Leaf som i en i3, god lyd fra stereo eller nyt den herlige stillheten 100% fri for vibrasjoner ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Olemann


Morsomt innlegg/tråd.  Og spesielt når det legges på BMWi3 Forum, og ikke på Leaf Forum, og enda morsommere når trådstarter kaller seg Kjell Leaf.
Er det enda en invitasjon til "jeg har kjøpt den beste bilen jeg, dere har vært dumme, nemlig!" ?   ;)

Rart det der, det samme "rammet" også Tesla Forum..... er det så enkelt at man ber om bekreftelse fra de som ikke har kjøpt det samme som seg selv, på at man har vært lurere enn dem.....eller hva er bakgrunnen for at dette skjer?

Ole

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 04. mars 2014, klokken 10:06
Nissan Leaf var mest solgte bil i januar og nest mest solgte bil i februar mens i3 ikke engang var med på listen. Var det ikke sånn at Nissan omtrent kunne legge ned når i3 kom i salg ?

LMOR

For en gangs skyld skal jeg forsvare de som "forstyrrer" oss i vårt fredelige i3 hus :-)

Kjell etterlyser bare effekten av det noen av oss har sagt kommer til å skje. Oppfatter ikke poenget var å bekrefte har Leaf er bedre. Men som flere av oss nå har skrevet, så var det ikke bare i3 som skulle bidra til å endre balansen, og den fulle effekten kommer ikke før om noen måneder.

Alle alternativene som kommer opp spiser opp markedsandeler til Leaf, som hadde 82% på samme tid i fjor, og nå er nede i 45%.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kjell Leaf

#18
Sitat fra: LMOR på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:37
For en gangs skyld skal jeg forsvare de som "forstyrrer" oss i vårt fredelige i3 hus :-)

Kjell etterlyser bare effekten av det noen av oss har sagt kommer til å skje. Oppfatter ikke poenget var å bekrefte har Leaf er bedre. Men som flere av oss nå har skrevet, så var det ikke bare i3 som skulle bidra til å endre balansen, og den fulle effekten kommer ikke før om noen måneder.

Alle alternativene som kommer opp spiser opp markedsandeler til Leaf, som hadde 82% på samme tid i fjor, og nå er nede i 45%.
Riktig.
Jeg er bare glad for hver konkurrent som kommer til Leaf. Jeg er jo ingen Nissan entusiast jeg, men bilen er fantastisk bra. Aller helst ville jeg hatt en el. BMW med minimum størrelse 1 serie, men helst 5 serie. Neste el.bil for meg vil bli det merket som kan tilby lang kjørelengde og i tillegg være like driftsikker som Leaf. Tesla kvalitet er for meg fullstendig utelukket.  Neste elbil kan bli en BMW, Mercedes, VW/Audi produkt eller Nissan.
Men nå kommer våren og jeg skal også kjøre BMW (med lyd) ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Vind

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:01
Men nå kommer våren og jeg skal også kjøre BMW (med lyd) ;D
Betyr det at din Leaf ikke har lyd (lydanlegg)  :o  - eller tenkte du på ut av rørene Z3 lyd  8)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Terondo

i3 er forøvrig langt større enn 1-serien.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: LMOR på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:37
For en gangs skyld skal jeg forsvare de som "forstyrrer" oss i vårt fredelige i3 hus :-)

Veldig bra LMOR. Som agnostiker innen elbilverdenen så er jeg selv hvor som helst på dette forumet, på samme måte som jeg fikk uvurderlige innspill fra både nye og erfarne elbilister da jeg var en fersking på dette området i med min første elbil i november 2011.

Gode ideer, ny erfaring, nyttige innspill, korrektive kommentarer (og av og til kanskje ikke like bra) kan komme fra hvem som helst på dette forumet ;)

Batteritralla

#22
Folk er forskjellige, og det er bra.

Gleder meg over at finnes biler som Leaf, de er med på å holde misunnelse og janteloven i sjakk.

Lurer på om I3 på sikt kommer til å gi samme effekt som Tesla.

Dvs skape medieoppslag der hensikten er negativt fokus, og der målet er å fremstille de som har benyttet seg av muligheten alle har, nemlig å kjøpe en bil uten de idiotiske avgiftene vi har her i landet - både ved kjøp og i bruk - som banditter og snyltere...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Thomas Parsli

Sitat fra: Batteritralla på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:26
Lurer på om I3 på sikt kommer til å gi samme effekt som Tesla.

Det er først og fremst prisen og ytelsen på Tesla som vekker misunnelse, så små og mellomstore biler til rundt 300.000,- får neppe de samme overskriftene.

i3 er dessuten sympatisk og vekker positive følelser, en iQ7 til 600.000,- derimot... ;)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Kjell Leaf

Sitat fra: Terondo på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:40
i3 er forøvrig langt større enn 1-serien.
For meg betyr også utvendig størrelse noe. Men jeg vet jo at i3 er en god del større innvendig enn en VW Transporter ;D ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

i3_X5_116dA

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:41Men jeg vet jo at i3 er en god del større innvendig enn en VW Transporter ;D ;D

Det føles i allefall slik ... thi hi hih ...  ;D
Bli her Kjell, uten diskusjon, blir alt kjedelig.  ;)

2 av naboene våre har Leaf ... vi hilser God Dag! på hverandre likevel.  :D

Batteritralla

For å sitere en kamerat: Jeg blir kun sett dau inni en ......... (Sett inn bilen du ikke liker).

Dvs du må drepes før man får deg inn i en  ......... (Sett inn bilen du ikke liker).

Merk: Jeg sa IKKE Leaf!!!
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

flux

i3 er en fantastisk bil som BMW har lagt utrolig mye arbeid ned i. Det samme gjelder Nissan Leaf, Carlos Ghosn i Nissan er sammen med Musk en av de råeste lederene i bilbransjen. Ekstremt imponerende av Nissan å satse så knallhardt så tidlig. Selv som svoren BMW fan, må jeg si at Nissan Leaf er et kunststykke av en bil, designet er et dårlig kompromiss, men resten av bilen er imponerende bra!

Jeg tror Golf-e vil tape kampen som mest solgte elbil modell i Norge. Selv om designet er sært på Leaf, tror jeg det har satt seg.

Mange av de som kjøper elbil nå vil identifisere seg som elbil kjører, og det gjør de best i en Leaf eller i en i3.

Golf e ser akkurat ut som gårsdagens biler, og at en 4 år nyere modell ikke leverer mer innovasjon enn Leaf gjorde i 2010 er skuffende.

Rio

Sitat fra: flux på torsdag 06. mars 2014, klokken 22:55
i3 er en fantastisk bil som BMW har lagt utrolig mye arbeid ned i. Det samme gjelder Nissan Leaf, Carlos Ghosn i Nissan er sammen med Musk en av de råeste lederene i bilbransjen. Ekstremt imponerende av Nissan å satse så knallhardt så tidlig. Selv som svoren BMW fan, må jeg si at Nissan Leaf er et kunststykke av en bil, designet er et dårlig kompromiss, men resten av bilen er imponerende bra!

Jeg tror Golf-e vil tape kampen som mest solgte elbil modell i Norge. Selv om designet er sært på Leaf, tror jeg det har satt seg.

Mange av de som kjøper elbil nå vil identifisere seg som elbil kjører, og det gjør de best i en Leaf eller i en i3.

Golf e ser akkurat ut som gårsdagens biler, og at en 4 år nyere modell ikke leverer mer innovasjon enn Leaf gjorde i 2010 er skuffende.

Designet på Leaf er egentlig et kapittel for seg selv: Først likte jeg det ikke, men da jeg fikk bilen for mer enn 2 år siden, så ble jeg stoppet veldig mange ganger av folk som bare ville si at de synes designet var så tøft og flott.

Selv synes jeg også at Leaf har et fint design, men jeg liker også e-Golf. Golf 3 (jeg har elektrisk Golf Citystromer fra 1995) er dog spesiell for meg.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Vind

#29
Sitat fra: Rio på torsdag 06. mars 2014, klokken 22:59
Jeg tror Golf-e vil tape kampen som mest solgte elbil modell i Norge. Selv om designet er sært på Leaf, tror jeg det har satt seg.

Mange av de som kjøper elbil nå vil identifisere seg som elbil kjører, og det gjør de best i en Leaf eller i en i3.

Golf e ser akkurat ut som gårsdagens biler, og at en 4 år nyere modell ikke leverer mer innovasjon enn Leaf gjorde i 2010 er skuffende.
Jeg tror du tar feil - men det ser vi til høsten når eGolf er lagervare.  Golf har vært norges mest solgte bil i en årrekke, og om ikke Nissan kommer med mere utstyr for å matche golf, eller senker prisene, så vil Golf ta over.  Nå selger Leaf masse på at det er lagervare, og at det er "de facto" standard for mellomklasse elbil.  Skal du ha elbil "i dag" er det kun Leaf som kan levere både brukt og nytt.

Min påstand er at summen av solgte eGolf og i3 i Q3 2014 er en halv gang større en Leaf.

Om Nissan kutter prisen med over 30 000, eller legger inn mere utstyr så kan det hende jeg tar feil.

EDIT- slettet del av sitat som kom ved med en feil.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA