Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Plassering av odb2 kontakt

Startet av cosinus, søndag 02. mars 2014, klokken 21:47

« forrige - neste »

BE

Sitat fra: lifern på mandag 24. november 2014, klokken 07:16
Er det noe som kan bli "skadet" av å kjøre med odb2 kontakten i hele tiden?
Får da ikke håpe det, min har stått innkoblet i snart 2 år.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Daeedor

Sitat fra: BE på tirsdag 25. november 2014, klokken 09:55
Sitat fra: lifern på mandag 24. november 2014, klokken 07:16
Er det noe som kan bli "skadet" av å kjøre med odb2 kontakten i hele tiden?
Får da ikke håpe det, min har stått innkoblet i snart 2 år.

Hehe...  ;D

hamkeng

Før jeg ble oppmerksom på denne tråden, bestilte jeg denne: http://www.dx.com/p/elm327-obdii-bluetooth-car-diagnostic-wireless-transceiver-dongle-217849  Noen som har erfaringer med den? Forstod det slik at det fulgte med en cd med mange nyttige programmer.
Ser at den er noe større enn den som er nevnt noen poster tidligere.

Hatt min nye Leaf Tekna en uke, og er storfornøyd!  :)
Tesla Model YP 2023
Tesla Model 3LR 2021
Solgt - Citroen ë-C4 Shine
Peugeot e208 GT
Solgt - Leaf Tekna 2014
Solgt - Peugeot iOn 2014 til kona

emil

Sitat fra: hamkeng på onsdag 26. november 2014, klokken 08:05
Før jeg ble oppmerksom på denne tråden, bestilte jeg denne: http://www.dx.com/p/elm327-obdii-bluetooth-car-diagnostic-wireless-transceiver-dongle-217849  Noen som har erfaringer med den? Forstod det slik at det fulgte med en cd med mange nyttige programmer.
Ser at den er noe større enn den som er nevnt noen poster tidligere.

Den er nok litt for stor til at du kan ha den montert under kjøring. For LeafSpy sin del må du passe på å kjøpe en som er merket ELM327, men det er uansett ingen garanti for at den fungerer med din telefon. Har selv noen som fungerer greit med en telefon, men ikke med andre og en sak som fungerer greit med alle telefoner (og nettbrett) jeg har prøvd.

CD som følger med og programvare er nok mest beregnet for å lese av info på litt eldre (fossil)biler og eventuellt gjøre små endringer. Uten å ha sett nøyaktig hva som følger med tror jeg ikke du har mye glede av det på Leafen. Var i hvertfall sånn på det som har fulgt med mine OBDII dongler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA