Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkeringssensor - sideveis sensor

Startet av rockerolf05, fredag 28. februar 2014, klokken 08:40

« forrige - neste »

rockerolf05

Hei,

Opplever dere at parkeringssensor kun virker rett fremover og bakover?
Dvs. at dersom man svinger vil den ikke reagere når siden av fronten nærmer seg en vegg?

Har lave murer i en relativt trang innkjørsel så savner dette.


Roger Kolbu

Det stemmer bra. Også noe man må være klar over når man skal inn på en parkeringsplass. Sjelden man får beskjed om at man er farlig nære bilen ved siden av når man rygger inn.
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Muffinman

Kan være en medvirkende årsak til at jeg rygget inn i en bil to uker etter overtagelse. Hadde en slik vinkel da. Ingen reaksjon fra sensorene før etter sammenstøtet.

rockerolf05

OK, ble såpass overrasket da jeg oppdaget dette at jeg måtte sjekke om det var en (liten) mangel ved min bil.

Men er jo intet problem å innrette seg når en vet om det  :)

Teslanewbie

#4
Hadde vært greit med topview på en så stor bil som Tesla S. Nissan Leaf har dette og det fungerer godt. Med Teslas store skjerm hadde dette blitt veldig praktisk .

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Freddan

Jeg har oppdaget at bilen ikke har sensorene foran aktivert under rygging. Jegblir dermed ikke varslet om jeg kommer for nærme noe med fronten under rygging.

Har alle samme problem eller er dette en bug i min TMS?
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.


Maartensommer

Har ikke hatt fungerende sensorer siden desember, så det husker jeg rett og slett ikke og derfor heller ikke mulig å sjekke med 5.9.

MyTess

Jeg har sensorer som fungerer foran og bak. Tror ikke jeg har fått utslag foran når jeg holder på å rygge. Men sikker på at jeg får det i drive.

Mener du at de bør fungere i revers? Hva vil det hjelpe for? Skjønner ikke, så jeg spør....

Freddan

Sitat fra: MyTess på mandag 31. mars 2014, klokken 15:37
Jeg har sensorer som fungerer foran og bak. Tror ikke jeg har fått utslag foran når jeg holder på å rygge. Men sikker på at jeg får det i drive.

Mener du at de bør fungere i revers? Hva vil det hjelpe for? Skjønner ikke, så jeg spør....

Når jeg rygger er fokus bakover og lite fremover. For å vite hvor stor klaring du har til vegg foran når du svinger og har lite plass er dette nyttig. Mange vil vel si et must i parkeringhus i Oslo. Andre biler med sensorer foran og bak som jeg har kjørt varsler både foran og bak. Jeg har en trang garasjeport og det er vanskelig å se hvor nærme jeg er garasjeportramma med fronten når jeg rygger inn
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

ellholt

Hei!

Jeg mener at min varsler både foran og bak når jeg rygger. Den gjorde det ihvertfall for 2 timer siden :-). Skal sjekke en gang til litt senere.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Li-Ion

Sjekka nå - og min funker IKKE foran når jeg rygger - slik det BØR gjøre...!
Teslaeier siden 2013 :)

a72

Sitat fra: MyTess på mandag 31. mars 2014, klokken 15:37
Jeg har sensorer som fungerer foran og bak. Tror ikke jeg har fått utslag foran når jeg holder på å rygge. Men sikker på at jeg får det i drive.

Mener du at de bør fungere i revers? Hva vil det hjelpe for? Skjønner ikke, så jeg spør....

Veldig praktisk når du svinger f.eks mens du rygger. Alle andre bilmerker har det.

jazzwheel

Helt enig. Hadde selv BMW i parkeringshus i Oslo og det er essensielt at sensorene foran gir utslag mens man rygger. Regner med at dette er noe som vil være mulig å endre på i en senere software.

Quattro

Mine fungerer ikke foran når jeg rygger, det er også til god hjelp ved lukeparkering. Merkelig at er slik.

Hvordan kan vi påvirke Tesla slik at de kan implementere dette?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA