Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S den feteste ungdomsbilen om noen år?

Startet av skywalker, torsdag 27. februar 2014, klokken 21:04

« forrige - neste »

skywalker

Tror Model S blir en meget populær ungdomsbil om noen år, slik som bla. BMW og Audi er nå. Blir spennende å se hva de finner på av styling og tuning. Må være drømmebilen å kruse rundt i, masse hester, nesten gratis å kjøre og fett stereoanlegg. Mon tro om de hacker den også og fikser apper og tuner den elektronisk. Den er jo også ganske sikker, hvis uhellet skulle være ute. Tror også at redusert batterikapasitet ikke betyr all verden, siden de ikke er så opptatt av å kjøre Norge på langs. 8)
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

AreLib

ja vil tro forsikringene skyter i taket når den tid kommer
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

RuneW

Sitat fra: bensinhodet på torsdag 27. februar 2014, klokken 21:17
ja vil tro forsikringene skyter i taket når den tid kommer

Bare å håpe den tid aldri kommer...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Mhal

Virker som dette er med i enkeltes kalkulasjoner allerede.
Og det er kanskje ikke feil heller med tanke på insatsen som blir gjort for å koble ut stabilitetskontrollen.

skywalker

Ikke sikkert forsikringen for middeladrende og menig mann endres mye. Det styres jo mye av forsikringsselkapene ved førers alder, bonus og bilens model år. ::)
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

dotten

om noen år? Jeg er "ung" og skal pimpe min da jeg får den i mai, ikke så drastisk, men litt morro skal jeg ha :-))
Må vetne 5 år til garantien går ut, da kan man teste litt trim.
S85

P85D fra mars 2015

skywalker

#7
Lurer på om den også er helt konge til drifting. Fete dekk, med lavt tyngdepunkt, anti spinn og skrens off og høyt dreiemoment?
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

AreLib

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

dotten

Sitat fra: skywalker på torsdag 27. februar 2014, klokken 21:43
Lurer på om den også er helt konge til drifting. Fete dekk, med lavt tungdepunkt, anti spinn og skrens off og høyt dreiemoment?

Tviler.
S85

P85D fra mars 2015

janmb

Sitat fra: skywalker på torsdag 27. februar 2014, klokken 21:43
Lurer på om den også er helt konge til drifting. Fete dekk, med lavt tyngdepunkt, anti spinn og skrens off og høyt dreiemoment?

Tvilsomt. For det første må man ut med sikring som også tar servostyringen, og for det andre er det som du selv sier en veldig tung bil - noe som uavhengig av tyngdepunkt er lite positivt for drifting.

Dessuten har bilen rimelig jevn vektfordeling foran/bak, noe som heller ikke er udelt positivt til akkurat det formålet.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Amoss

Sitat fra: skywalker på torsdag 27. februar 2014, klokken 21:43
Lurer på om den også er helt konge til drifting. Fete dekk, med lavt tyngdepunkt, anti spinn og skrens off og høyt dreiemoment?

Når de klarer å få dette elkjøretøyet til å drifte: 
https://www.youtube.com/watch?v=BFcGm6NYayI - så bør en Model S kunne det også ;)
Model S 85D

toregrill

Denne er nok lite egnet til drifting. Hvis dere leser en annen tråd her på forumet så går det faktisk ikke en hel runde på en bane før elektronikken føler at det blir for mye varmgang i vekselretteren, slik at den automatisk reduserer effekten.
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

JWinterburn

Fett anlegg??? Jaja... Du har ikke fått din forstår jeg ? ;) dårligste sound systemet jeg har hatt i en bil iallefall..
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Teslanewbie

Sitat fra: JWinterburn på fredag 28. februar 2014, klokken 18:53
Fett anlegg??? Jaja... Du har ikke fått din forstår jeg ? ;) dårligste sound systemet jeg har hatt i en bil iallefall..

Anlegget er angivelig oppdatert på de nye .. Mange som har klaget ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA