Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tazzari Zero

Startet av Griffel, tirsdag 28. oktober 2008, klokken 23:10

« forrige - neste »

Griffel

På hjemmesiden: http://www.elbilsalg.info/ kan en lese at Enviro Elbilsalg har enerett i Skandinavia og Finland på import av TAZZARI ZERO som de lover kommer i annet halvår av 2009

Bilen beskrives som en rask toseter med litium-batteriteknologi, toppfart på 95 km/t og 150 km rekkevidde på ladingen og kan lades på 45minutter.  Det er også på enviros hjemmeside en peker til en usedvanlig dårlig introduksjons flash video.


Et lite bilde er det også, Italienere er ofte flinkere med design enn dette bildet tyder på.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

#1
Skal vi se: 1 pence pr. mile to run:

Det blir ca 11 øre / 1,6 km eller 70 øre pr. mil.

Dette er mindre enn Vectrixen min som veier halvparten, og omtrent halvparten av kun strømkostnaden på en 20 blokks PSA.

Enda et kjøretøy med eksepsjonelle data, som jeg automatisk nekter å tro på.

Skal vi halvere alle påstandene og ende opp med halvparten av den oppgitte rekkevidden, og dobbelt så høyt strømforbruk?

Bortsett fra det vanlige og nærmest obligatoriske overdrivelsene av egenskapene virker bilen unektelig spennende.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

HHF

#2
Enig med deg, Elektrolux - det virker litt drøyt, men allikevel interessant - ladetiden er jo eksepsjonell selvom den dobles!

Utseendet er også tøft - Italienerne kan jo design!
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Griffel

Et bedre bilde:

Fra www.evguide.nu
som også forteller at prisen blir ca 160.000 NOK INKLUSIV lithiumbatterier og at Enviro har bestilt 1000 biler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

HHF

Liker den godt designmessig - utvilsomt. Prisen høres også grei ut, men det er jo litt tidlig å si hva man får for pengene bortsett fra noen veldig flotte tall som presenteres (og som man kan være litt skeptisk til kanskje).

Jeg lurer jo nå som man ser ut på den hvite snøen på om den for eksempel har viktige vinterbilegenskaper som jeg føler lett kan bli oversett når man skal lage rimelige småbiler ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Ken

Revaen var "vinterisert" til norsk forhold av en tidligere Think ansatt. Det tar tid og penger og vil sikkert slå ut over endelig pris.

Det kan hende at Norge blir valgt for lansering i en tidlig fase av produksjon pga vår elbil kultur og klimatisk utfordringer.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Sitat fra: Ken på torsdag 30. oktober 2008, klokken 21:21
Det kan hende at Norge blir valgt for lansering i en tidlig fase av produksjon pga vår elbil kultur og klimatisk utfordringer.

Og i tillegg høy kjøpekraft, tipper jeg. Saker og ting er alltid dyrt når det er nytt.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA