Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

OVMS til Imiev

Startet av Kito76, onsdag 26. februar 2014, klokken 23:52

« forrige - neste »

Kito76

Er det noen på forum som kan monterer OMVS i Oslo området? Pris? Har en Imiev 2012.

svingen

#1
kan gjøre det gratis! :)
har kun gjort det på min så mulig det tar lit tid og få den i orden,bor på skytta  (rett ved gjelleråstoppen)men kan jo møtes en plass hvis du vil?
jeg brukte noen timer på min men skal vel gå raskere på nr 2. (burde egetilg kun ta 10 min)

Har du registert deg på OVMS sine sider? slik att du har brukernavn/passord? hvis ikke gjør det med en gang her http://openvehicles.com/user/register tar 1-2 dager før man er får tilgang.
og så må du ha et sim kort uten pin kode (brukte chilimobil selv med data pakke på 250mb holder får alltid tror jeg)

litt usikker på hva du trenger hjelp med,hvis det er kun montering er det bare og koble den til og vente par min til den er oppe :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kito76

Takk for svar. Har lest mye om OVMS her på forumet og vil gjerne kunne sjekke statusen på bilen med mobilen. Har hatt Reva før og kunne da styre lading, varme etc via sms. Vet at disse tjenestene ikke er på plass ennå, men det kommer vel etterhvert. Trenger egentlig hjelp fra A til Å. Klarer selvfølgelig å registrere meg på Openvehichles etc.
Må jo betale deg noe for jobben  :). Setter pris på om vi kan kommunisere utenfor forumet om du gidder/har tid til å hjelpe. Hva koster utstyret? Fungerer det greit?

svingen

Hei!
var i samme "båt" som deg,men klarte det selv du trenger det som jeg skrev litt ned på siden her "Onsdag 04. Desember 2013, klokken 22:34 »"
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.45.html
det kom vel på 1000 kr ca mener jeg,hvis du bestiler det og sender meg en PM når du har mottat det så kan vi godt møtes i kveld og sette det opp,Eventuelt så kan jeg forsøke og lage en guid med steg og steg på norsk så kan du følge den så kan jeg få lasta den opp på WIKI slik att alle kan bruke den er ikke så mye hokus pokus egetlig :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kito76

#4
Takk igjen Svingen. Kjempe hyggelig gjort av deg. ;)
Var inne på fasttech sin hjemmeside. Skal jeg bare søke OMVS?

svingen

ja det er bare og søke men ser "hoved delen" er utsolgt

http://www.fasttech.com/product/1000300-ovms-car-module-v2
du får "get alert" when it is back så kan du bestile den når den er inne igjen.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Karus

Sitat fra: svingen på torsdag 27. februar 2014, klokken 19:18
Hei!
var i samme "båt" som deg,men klarte det selv du trenger det som jeg skrev litt ned på siden her "Onsdag 04. Desember 2013, klokken 22:34 »"
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.45.html
det kom vel på 1000 kr ca mener jeg,hvis du bestiler det og sender meg en PM når du har mottat det så kan vi godt møtes i kveld og sette det opp,Eventuelt så kan jeg forsøke og lage en guid med steg og steg på norsk så kan du følge den så kan jeg få lasta den opp på WIKI slik att alle kan bruke den er ikke så mye hokus pokus egetlig :)

Hei,
Jeg har nettopp bestilt ny C-Zero, får den om en drøy uke. Ser at OVMS er helt nødvendig å skaffe seg etter hvert, interessert i litt hjelp hvis mulig. Ser at du bor rett i nærheten, bor selv på Gjelleråsen. I C-Zero kan man ikke fjernstyre kupevarmen når kontakten er tilkoblet EL-nettet. Er det mulig å få til styring av kupevarmen over OVMS og en tilhørende App på Android telefonen? Eller er OVMS kun et Monitoring system?
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

svingen

#7
Sitat fra: Karus på fredag 28. februar 2014, klokken 22:22
Sitat fra: svingen på torsdag 27. februar 2014, klokken 19:18
Hei!
var i samme "båt" som deg,men klarte det selv du trenger det som jeg skrev litt ned på siden her "Onsdag 04. Desember 2013, klokken 22:34 »"
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.45.html
det kom vel på 1000 kr ca mener jeg,hvis du bestiler det og sender meg en PM når du har mottat det så kan vi godt møtes i kveld og sette det opp,Eventuelt så kan jeg forsøke og lage en guid med steg og steg på norsk så kan du følge den så kan jeg få lasta den opp på WIKI slik att alle kan bruke den er ikke så mye hokus pokus egetlig :)

Hei,
Jeg har nettopp bestilt ny C-Zero, får den om en drøy uke. Ser at OVMS er helt nødvendig å skaffe seg etter hvert, interessert i litt hjelp hvis mulig. Ser at du bor rett i nærheten, bor selv på Gjelleråsen. I C-Zero kan man ikke fjernstyre kupevarmen når kontakten er tilkoblet EL-nettet. Er det mulig å få til styring av kupevarmen over OVMS og en tilhørende App på Android telefonen? Eller er OVMS kun et Monitoring system?

Hei!
er dessvere enn så lenge kun til monitorering,utviklere har snakket om og sniffe på trafikken på dem som har mulighet til og starte opp varme på bilen med fjernkontroll men har enda ikke kommet i mål der dessvere,så enn så lenge er det kun får og ha oversikt på tlf. (kort sakt så går alt via can buss så skal være mulig og kopiere den og sende samme kommando via OVMS litt samme som og kopiere en lyd og bare sende samme lyden på nytt)

Jeg brukte den ganske ofte,ringte dama senes på mandag pga hun hadde glemt og sette i laderen på jobben, (såg da att den ikke lada) hun hadde fint kommet seg hjemm igjen (er kun 6 mil tur/retur) men jeg skulle kjør 4 mil 2 timer etter hun kom hjemm så da hadde det ikke vært nok strøm til meg,hun satt på laderen og alt var ok :)

er rimlig avhenig av og sette den på lading på kvelden og jeg sjekker da før jeg legger meg att den står på lading,er på mange måter "unødvendig" men syns det er ekstra sikkerhet.

har og brukt den til og sjekke hvor full ladet den er da jeg noen ganger har måtte ventet til jeg har en hvis % før jeg kan ut og kjøre......

men per i dag er det mest "kult/kjekt" er ikke noe man må ha,men når man først har det vil man ikke være fåruten.....

litt i grå sonen men jeg bruker den og til og se hvor bilen er,slik som i går når jeg skulle bli henta så såg jeg hvor langt unna dama var,eller når jeg lager middag så ser jeg hvor langt hun har kommet på vei osv,

Hvis man ikke vil ha på det her er det kun og koble av GPS antenna så får man ikke se hvor bilen er.


Hjelper selvfølgelig til hvis det er behov :)
bor oppe på skytta så er jo ikke langt unna :)

du har kanskje lest den tråden her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.0.html

ser du har think får jo brukt OVMS der og http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6755.0.html :)

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA