Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo - Italia nå til helgen

Startet av Milzit, tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:06

« forrige - neste »

grodum

Oi! Dette er jeg spent på å høre om!

Har både Tesla, bor i Oslo og feriested utenfor Pesaro! (Colombarone). Vi har kjørt mye bil (mener det var en 12-16 timer med fossilbil gjennom autobahn i en strekk), men alltid tatt fly de siste årene.

eclipse

Sitat fra: Milzit på tirsdag 25. februar 2014, klokken 21:54
Sitat fra: laumb på tirsdag 25. februar 2014, klokken 21:40
Men vi trodde prisene på Kiel fergen var rimeligere nå utenfor sesongen, men det var nesten 7000 t/r. Så vi har ikke helt bestemt oss enda, det blir kanskje litt for lenge å være borte fra jobb også.

7000,- for en bilpakke er vanvittig dyrt, for ordens skyld sjekket jeg prisen på bilpakke t/r Stavanger-Hirtshals og den kom på 1300,- hvis jeg reiser i morgen (Fredag) og tilbake i begynnelsen av neste uke med Fjordline
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Meringdal

Dette bør jo loggføres i blogg, eller live dash-cam...! :p


Oslo-Italia minutt for minutt.

Amoss

Sitat fra: Stiania79 på onsdag 26. februar 2014, klokken 12:23
Tar med meg kone og barn med Tesla'n til Thailand i påsken!!!

Venter spent på rapport (og det gjør nok bb også) ;)

Regner med at du legger veien gjennom Urkaina, Georigia, Armenia, Aserbajdsjan, Tyrkia, Syria, Irak, Iran, Afghanistan og Pakistan? :p
Model S 85D

ElViz55

Jeg pønsker på en tur til Italia selv, så jeg jeg er veldig interessert i hvordan dette går, hvis du kjører. :)


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

Milzit

Sitat fra: eclipse på onsdag 26. februar 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Milzit på tirsdag 25. februar 2014, klokken 21:54
Sitat fra: laumb på tirsdag 25. februar 2014, klokken 21:40
Men vi trodde prisene på Kiel fergen var rimeligere nå utenfor sesongen, men det var nesten 7000 t/r. Så vi har ikke helt bestemt oss enda, det blir kanskje litt for lenge å være borte fra jobb også.

7000,- for en bilpakke er vanvittig dyrt, for ordens skyld sjekket jeg prisen på bilpakke t/r Stavanger-Hirtshals og den kom på 1300,- hvis jeg reiser i morgen (Fredag) og tilbake i begynnelsen av neste uke med Fjordline
Ja, Kiel fergen er en del dyrere. Det var kun 1600 t/r Kristansand-Hirsthals

Milzit

Sitat fra: ElViz55 på onsdag 26. februar 2014, klokken 21:54
Jeg pønsker på en tur til Italia selv, så jeg jeg er veldig interessert i hvordan dette går, hvis du kjører. :)
Tanken var først at vi skulle dra hele familien. Men nå viser det seg at begravelsen først blir om noe tid, det blir ikke nå i helgen, og dette kommer til å foregå 3 forskjellige steder i Italia. Jeg har ikke mulighet til å ta fri så lenge, så jeg tror nok det blir kun min kone som tar fly ned.

Litt dumt enda at man må ha egne ladekort og RFID brikker for hver land...men det blir bedre når vi får en Tesla SC sammenhengende vei nedover i Europa. Blir spennende med utbyggingen fremover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA