Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan konfigurerer du din e-Golf

Startet av Nuvolari, mandag 24. februar 2014, klokken 21:18

« forrige - neste »

lachris

Sitat fra: PerBear på torsdag 27. februar 2014, klokken 20:54
Er det ekte skinn i "Skinninteriør Vienna med sportsseter foran" eller er det "faux-leather upholstery"? Det er det som er oppgitt i USA

Når jeg kjøper "Skinninterør" så forutsetter jeg at det faktisk er _Skinn_, ikke noe fake-greier... Om noen vet noe om dette så hadde det vært interessant...
VW E-Golf Intro - Tungsten Silver - Vienna sort skinn - Dynaudio

Gordon Retriever

Sitat fra: PerBear på torsdag 27. februar 2014, klokken 20:54
Er det ekte skinn i "Skinninteriør Vienna med sportsseter foran" eller er det "faux-leather upholstery"? Det er det som er oppgitt i USA:

http://blogs.cars.com/kickingtires/2013/11/2015-volkswagen-e-golf-photo-gallery-23-photos.html

Finnes det interiørbilder med/uten skinn noen plass? VW-konfiguratoren bare låser seg når vi sjekker ut forskjellig interiør...

Prøv den tyske konfiguratoren, den virket sist jeg prøvde.
Vienna-navnet har blitt brukt på flere VW-modeller, og betegner ekte skinn av en litt midt-på-treet kvalitet.
Men hvilken type dyr skinnet stammer fra vet jeg ikke.

Rio

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 28. februar 2014, klokken 17:02
Sitat fra: PerBear på torsdag 27. februar 2014, klokken 20:54
Er det ekte skinn i "Skinninteriør Vienna med sportsseter foran" eller er det "faux-leather upholstery"? Det er det som er oppgitt i USA:

http://blogs.cars.com/kickingtires/2013/11/2015-volkswagen-e-golf-photo-gallery-23-photos.html

Finnes det interiørbilder med/uten skinn noen plass? VW-konfiguratoren bare låser seg når vi sjekker ut forskjellig interiør...

Prøv den tyske konfiguratoren, den virket sist jeg prøvde.
Vienna-navnet har blitt brukt på flere VW-modeller, og betegner ekte skinn av en litt midt-på-treet kvalitet.
Men hvilken type dyr skinnet stammer fra vet jeg ikke.

Kommer nok fra diverse roadkill!  ;D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

PLUTO

Noen som har innspill på dette med parksensorer og ryggekamera til e-golf?
Trenger man virkelig ryggekamera når man har sensorer?
Jeg vet at noen sensorer ikke liker is, men om det gjelder disse vet jeg jo ikke. Om de ikke liker is kan jo ryggekameraet som er gjemt bak VW logoen komme godt med, men jeg vet ikke.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

mihkku

Begge er kjekke å ha, spesielt i byen. Med ryggekameraet så ser du ca. hvor bilen blir å stå når du rygger og med sensorene så vet du hva som skjer foran bilen. Om du allerede har valgt sensorer, så koster det bare 1100kr ekstra å oppgradere til parkeringsassistent noe jeg ville ha gjort da dette vil gagne deg om du skal selge bilen.

El-motor

Jeg tenker det samme som mihkku. For 1100 kr. er det bare å plusse på :-)
Det er absolutt verdt pengene.

mihkku


El-motor

1600 står det på prislisten min  ;) Fortsatt billig.

Kent

4200 vs 5500 på kontraktene mine. Litt forskjell på forhandlere da:p
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Gnilre

Sitat fra: mihkku på mandag 03. mars 2014, klokken 18:31
Om du allerede har valgt sensorer, så koster det bare 1100kr ekstra å oppgradere til parkeringsassistent noe jeg ville ha gjort da dette vil gagne deg om du skal selge bilen.
Kan ikke dy meg:
Vi har to biler, en uten parkeringssensorer og en med. Den med parkeringssensorer har fått seg 3 bulker på bakre støtfanger pga at vi har vært skjødesløse og tenkt at parkeringssensorene "rygger for oss". Men det er enda verre med naboene som rygger på ryggekamera. Jeg er livredd for barna mine mens de rygger, men foreløpig har de bare kjørt på muren og durer inn i hekken eller i blomsterbeddet - det er selvfølgelig verst nå om vinteren. Stod en artikkel om årsakene til at det har vært ekstra mye småbulking i det siste og jeg er som dere skjønner overbevist om at det er parkeringssensorer og ryggekameraer som gir folk en falsk trygghet. Det er bedre å vri hodet og i tillegg bruke speilene !
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

El-motor

Sånn er det når man slenger ut priser i hytt og pine uten å forklare mere. Mine 1600 gjaldt kun ryggekamera. Ellers er prisene som Kent oppgir riktige :-)

lightningii

#41
Bestilte limestone grå, litt i tvil om farge, vurderer svart, har Audi med Daytona grå metallic som jeg er svært fornøyd med.
Bestilte med
Lys og sikt pakke
park sensor
keyless access
Tonede vinduer bak
Ryggekamera
Speil utv el klappbare
Tekstilmattet
Ambient lys

Vurderer skinn, men har foreløpig ikke bestilt med det. Endelig avgjørelse tatt i dag, sort perleeffekt, sort skinn.

afo

Vi bestilte Pacific Blue Metallic med marrakech skinn inni. Synes det blir litt kjedelig med svart, så håper det blir bra :)

e-Golfer

Jeg bestilte svart til å begynne med, men har endret til Night Blue metallic.

Ser at det kommer en blå stripe gjennom grillen, og at VW logoene foran og bak får noe blå elementer i seg. I tillegg kommer bilen innvendig med blå kontrastsømmer på ratt, girspak og stoffmatter.  Ambientebelysningen er også blå, ikke hvit som på resten.

Tenker da at Night Blue ble mer helhetlig og harmonisk (synes Pacific Blue ble for lys med tanke på at jeg liker mørke/svarte biler).

e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Analog

Har bestilt:

Sort metallic

Skinn - marrakech
Lys & sikt pakke
Parkeringssensor foran og bak
Speil utv.el.klappbare
Ryggekamera
Dynaudio soundsystem
Keyless access u/alarm
Ambientebelysning
Tonede vinduer bak
Sidekol.puter bak
Tekstilmatter

Bestilte ikke Lane-assist siden jeg ble litt usikker etter å ha lest at funksjonen ofte kan oppleves som "sporing", og at flere velger å deaktivere den.

Noen som har eller har prøvd dette systemet?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA