Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fritt fram for import av Cityel.

Startet av elektrolux, fredag 19. desember 2008, klokken 11:55

« forrige - neste »

elektrolux

Her er en som aldri gav opp. Dermed ser det som om Cityel endelig kan impoteres til Norge.

Kopierer hans mail inn her:

Hei igjen folkens,

Det lykkedes!

Jeg har nå fått norske skilter på CityEL'en. EL 1727.

Jeg var hos biltilsynet i Drammen. Der har de mest erfaring på spesielle tilfeller i Norge. Det virket på ham som dette var ren rutine for ham.  "Har du noen papirer?", spurte han. "Ja, her" sa jeg. Han spurte ikke etter noe spesielt, bare tok i mot det jeg hadde og var fornøyd.  Riktignok brukte han totalt to timer, og unnskyldte seg med at det var mye papirarbeid i slike saker.

Det kostet intet i toll, moms, eller vrakpant, men ca kr 500,- for kontrollen og skiltet.

Forrige gang, da jeg var hos biltilsynet på Billingstad, var de veldig usikre på hvordan de skulle håndtere saken, og følte det tryggest å si at de ikke vil godkjenne bilen.

Jeg er litt usikker på hva som skal til neste gang for han sa ikke så mye, han som gjorde godkjenningen.  Men det danske vognkortet og dataerklæringen fra CityEL var viktigst.  Han veiet og målte bilen også. Og tok mange bilder for dokumentasjon.

Han har nå lagt all dokumentasjonen inn i datasystemet (scannet) slik at neste gang skal det være mye enklere.

Men han sa at ettersom bilen ikke er typegodkjent må hver enkelt bil godkjennes.  Jeg vil allikevel tro at neste gang kan man gå til hvilket som helst biltilsyn-kontor
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

Dette ser ut til å ha vært omtrent som da jeg fikk skilter på min kinesiske scooter. Har man CE godkjenningsnummer og rammenummer skal det gå greit selv om bilen ikke er typegodkjent.
Fint med mange ulike elbiler, og Cityel i Danmark er svært serviceinnstilt. :) :)
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA