Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering av chromelister

Startet av tstens, søndag 23. februar 2014, klokken 14:03

« forrige - neste »

tstens

Hei
Funderer litt på å foliere listene rundt vinduene på min hvite.Noen som har gjort dette ?Bilder?
før jeg kjøpte min P85 så var hvit 2013 BMW 525 touring m svarte lister nesten på vei inn i garasjen.
Syns dette er en lekker og sportslig kombinasjon.Kan det fungere på Tesla'n også?
Terje
P85,White

erot

Jeg presterte først å lese dette som om du ville foliere vinduslistene hvite  ;D  Fikk noen bisarre TMS-bilder i hodet. Å foliere listene svart på hvit bil er bankers. Har du mørke P-felger? I så fall har du en frekk variant i 3M 1080 glossy antrasitt på vinduslister, grillkant og baklist. Ganske lik fargen på felgene, og du får en liten kontrast i stedet for at vinduene bare vokser utover med listen.

Om du først folierer så få for all del med de nedre listene og resten av krommen. I matt svart forsvinner de. Og kanskje hvitt på dørhåndtakene?  ;) Kjedelig å være ferdig med egen bil. Prosessen underveis er jo halve moroa.

tstens

Sitat fra: erot på søndag 23. februar 2014, klokken 22:58
Jeg presterte først å lese dette som om du ville foliere vinduslistene hvite  ;D 




P85,White

tstens

Fyttihelvete gud forby det  :D ,nei ønsker nok svarte lister ja.Har mørke P felger ja.Tror nok jeg må se nærmere på dette.Har søkt litt på Teslaforumet i statene og sett noen bilder der på riktignok mørke biler, og det ser bra ut.
Blir det "to much" er det jo bare å skrelle av igjen.Da får jeg lete etter leverandør av folie.
Terje
P85,White

cra

Sitat fra: tstens på mandag 24. februar 2014, klokken 00:26
Fyttihelvete gud forby det  :D ,nei ønsker nok svarte lister ja.Har mørke P felger ja.Tror nok jeg må se nærmere på dette.Har søkt litt på Teslaforumet i statene og sett noen bilder der på riktignok mørke biler, og det ser bra ut.
Blir det "to much" er det jo bare å skrelle av igjen.Da får jeg lete etter leverandør av folie.
Terje

Så en video der de plastidip'er vinduslistene. Så ut som en ganske kurant sak å gjøre selv. Krever at man er nøye med maskeringen, men det forekommer meg at det er enklere enn å foliere. Han nevner speilene spesielt; de er visstnok veldig vanskelig å få til skikeklig bra pga fasongen, selv for proffer.

http://www.youtube.com/watch?v=EWS9-lTfd30
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Oreo

Jeg vurderer det samme og tror jeg vil vurdere et PlastiDip produkt ala det
https://www.facebook.com/Rubberspray?filter=2
www.rubberspray.no tilbyr.
Ser for meg det er enklere, ikke minst rundt speilene.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

dotten

S85

P85D fra mars 2015

kimnaess

Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

erot

Pent! Passer bra på rød bil, akkurat som på hvit.

Meringdal


erot

Vurderer å bytte folien på vinduslistene mine fra mørk grå til svart. Noen i Bergen som har svarte lister som jeg kan se IRL? Enten matt svart, børstet svart eller plastidip.

rsomby

Erot, sort istedet for grå tror jeg også blir bedre.

Har hvit bil selv som jeg vurderer å få foliert eller plastidipet chromen på. Noen som har peiling på hvor mye tid det tar, ca pris, og vet om noen i Bergensområdet som de kan anbefale?

erot

Grå er faktisk ganske stilig så lenge den er mørk nok. Problemet er at min "grå" egentlig er 3M børstet stål. I visse vinkle lyser børstingen opp slik at den blir svært lys. I tillegg får den et blå- eller lillaskjær jeg ikke liker, så da er det tilbake til start  :P

Blank svart kan også være et alternativ, men det fører til at vinduet "vokser" til ytterkant av listen. Litt usikker på om det blir bra. Kanskje jeg bør få meg et liv  ;D

Cato76

Har nettopp bestillt meg folie i børstet stål som jeg vurderer å legge over alt av chrome. Jeg har kun sett bilder av biler med sort børstet stål over chromen. Er det noen her som har gjort det samme, og som kan legge ut bilder?

http://www.ebay.com/itm/261075426540
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Trustno1

Jeg funderer også litt på foliering av chrome deler. Enten svart eller carbon.

Noen som vet noen gode instruksjonsvideoer på dette? Ser også for meg at det kan bli vanskelig med vinklene på speilene, samt dørhåndtakene. Lurer også litt på hvordan man kutter folien på best mulig måte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA