Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

magnusr

#285
Noen andre med 18" Marseille sommerfelger som kan si noe om strøm forbruket? Syns det var for stor forskjell kontra 17 piggfrie. Med vinterdekka var det greit å kjøre 30 km med klimaanlegg på. Nå med sommerdekka er det 22km med klimaanlegg på.

Med litt googling fant jeg også dette (så det kan hende det stemmer med så høyt forbruk): http://www.worldcarsinfo.com/volkswagen-golf-gte-hybrid-rechargeable-our-true-consumption.html

tomrh

Man mister visst også aksellerasjon med økt felgstørrelse:
http://vgd.no/forbruker/bil/tema/846510/
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Drive

#287
Det jeg reagerer på er testene av disse bilene. Alle som tester GTE syter over at bilen er 300 kg tyngere og det er merkbart i styringen etc - men ingen nevner det samme "problemet" på Audi A3 e-Tron :D

Audi får ihvertfall ikke minus i boken på grunn av dette, men det gjør GTE. Jeg er veldig skeptisk til disse biltestene, spesielt de norske. GTE fikk blant annet trekk for rekkevidden kontra e-Golf. Hvordan går det ann å sammenligne disse to? :D

Forresten, er ikke e-Tron 80-100 kg tyngere enn GTE?

Fairlane

Tror det beste er å teste begge og gjøre seg opp sin egen mening.
Jeg gikk fra en drøyt 1 år gammel Golf 1.4 TSI (140hk) til GTE og kan vel ikke legge skjul på at jeg merker den ekstra vekten noe, spesielt i litt skarpe svinger, rundkjøringer etc. Samtidig virker understell/fjæring veldig godt avstemt og sammen med den ekstra vekten gjør det sitt til at bilen oppfører seg mer "voksent" på veien. Man får følelsen av å kjøre en større bil enn det den er, samtidig som den er kvikk og svært lettkjørt.
Svelger godt unna ujevnheter og oppfører seg eksemplarisk på alle underlag jeg har utsatt den for så langt.
Forbrukstallene man har lest om fra fabrikanten kan man bare drømme om, men alt i alt meget hyggelig forbruk, effekt og fartsressurser tatt i betraktning.

Særdeles godt fornøyd etter første uken med denne bilen. BETYDELIG raskere enn 1.4TSI og med bra punch i hele registeret.  Alt virker meget gjennomført og solid. Tommel opp.


Falck

Jeg skal bestille med en GTE til torsdag. Men jeg lurer på en ting angående lyktene, de skryter fælt av at det er LED-kjørelys, men man kan selvfølgelig betale 1500 for å få adaptive bixenon. Det jeg lurer på, disse standardlyktene, er det LED da i: park/kurve/tåke, nærlys OG fjernlys?

Synes det er litt rart formulert siden de reklamerer med at LED-kjørelys er standard, men det er også LED-kjørelys på xenonlyktene... Så jeg tenker at det da er halogen i standardlyktene, ihvertfall på det jeg kaller fjernlys.

Råde

#291
LED kjørelys er deg ved begge alternativene. Det er "C" og omvendt "C" i støtfangeren.

Standard har du LED nær- og fjernlys. Tilvalg er bi-xenon hvor xenonlyset både gir nær- og fjern.

Standardlampene er ok, men xenon gir bedre lys . Man får dynamisk lysassistent også og det veldig bra (http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/teknikk_og_innovasjoner/forerassistentsystemer0/dynamisk-lysassistent.html). Denne funksjonen har ikke standardlampene.
e-Golf | X75D

Drive

#292
Råde, kan du utdype litt? Xenon gir bedre lys enn LED? Har du testet dette?
Det er vel de samme lyktene som e-Golf har.

bertin

#293
Jeg har valgt GTE med alt utstyr uten å ta tilvalget med Adaptive Xenon, dette etter anbefaling fra selger. Det ser tøffere og mer moderne ut med LED var argumentet.

Her er en video om det samme :


https://www.youtube.com/watch?v=FB4y_B9bKHs

Publisert 14. jan. 2015


As I am testing the new 2015 Volkswagen Golf 7 GTE this week I want to give you a detailed presentation of VW's new full-LED headlights that are exclusively available for the e-Golf and this GTE. While many discussion where going on wether these lights are worse than the (adaptive) Bi-Xenon headlight available for all other Golf 7, I would always choose and prefer the LEDs, not only because of the LED-indicators. Yes, they are static but the light temperature and brightness is noticeable better than the Xenon pendant. It also gives the car a even more modern looks perfect combined to the new LED daytime running lights (GTE and e-Golf and 2015 Passat GTE only). Now its your turn, what do you think about theses lights? Please make sure to LIKE / COMMENT & SUBSCRIBE and don't miss the full test of this car coming out later this month!

anorway

Test som ble publisert i går: (Vet ikke om den er linket til her før)

http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article1545356.ece

Råde

Sitat fra: Drive på tirsdag 28. april 2015, klokken 09:34
Råde, kan du utdype litt? Xenon gir bedre lys enn LED? Har du testet dette?
Det er vel de samme lyktene som e-Golf har.
Ja, det er de samme lyktene som e-Golf har. I tillegg har jeg en -14 Passat med adaptive Bi-Xenon og dynamisk lysassistent. Så jeg har testet.

Jeg er helt enig med testeren referert over. LED har en noe bedre fargetemperatur og føles litt sterkere. LED-lysene ser fryktelig bra ut.

Imidlertid er nok dette den billigste LED løsningen VW kommer til å tilby. Det er ingen dynamikk eller adaptivitet noe sted. Adaptive lys er veldig deilig og den dynamiske lysassistenten er helt fantastisk.

Helt objektivt er lyskjeglen bredere og lysspredningen mer homogen på Bi-Xenon. I tillegg har fjernlysene også noe bedre spredning. Øynene hviler bedre i Xenonlyset på grunn av dette.

Når det er sagt, så hadde jeg valgt LED igjen på golfen fordi det er kult. Men ikke hvis det var den (og ikke passaten) som skulle være langtur/mørkekjørings bilen
e-Golf | X75D

kris88

Hurtiglading:
Såvidt jeg har fått med meg er det mulig å hurtiglade GTE? (ikke mulig på e-tron)
Noen som vet hvor lang tid det tar?
Når det tar 20-30min med en 50kw hurtiglader på el-bil, kan det jo ikke ta mange minuttene på GTE med 8,8kwh batteri?

Øyvind.h

#297
Sitat fra: kris88 på tirsdag 28. april 2015, klokken 12:06
Hurtiglading:
Såvidt jeg har fått med meg er det mulig å hurtiglade GTE?
Kan det stemme? GTEs batteri er alt for lite til å utnytte hurtigladere?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kris88

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. april 2015, klokken 12:17
Sitat fra: kris88 på tirsdag 28. april 2015, klokken 12:06
Hurtiglading:
Såvidt jeg har fått med meg er det mulig å hurtiglade GTE?
Kan det stemme? GTEs batteri er alt for lite til å utnytte hurtigladere?
Det var da to poser med ladekabler bak i bilen jeg prøvekjørte. Trodde den ene var for hurtiglading jeg...

Drive

Nei, GTE kan ikke hurtiglade. 10A på vanlig husholdningskontakt og 16A med vegglader.
Det raskeste blir dermed 2 timer og 15 minutter. Følger bare med en kabel (10A).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA