Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

MortenA

Denne står på Møller Kalbakken. Skinn og 18" Dunlop.

anorway

Sitat fra: MortenA på fredag 17. april 2015, klokken 15:25
Denne står på Møller Kalbakken. Skinn og 18" Dunlop.

Demobil? Utstilling? Eller som skal ut til kunde?

Cydonia

#227
Car-net kom med i prislisten fra 1. januar. Da jeg bestilte i fjor var dette ikke et valg jeg ble spurt om. Tok for gitt at alle ville ble levert med dette, men synes ikke det er verd 4300,- ekstra, så jeg valgte å ikke endre bestillingen. Selv om det kan være fancy å sjekke status på bilen, så har det også vært litt ymse erfaringer med e-remote og stabilitet på tjenesten. (Ref. eUp/e-Golf forum.)

Parkeringsvarmeren har forøvrig en egen fjernkontroll som virker over en viss avstand (1-3 km i åpent lende?), samt forhåndsprogrammering. Bilen vil kvittere tilbake via statuslampe på fjernkontrollen.

Sitat fra: bertin på fredag 17. april 2015, klokken 13:31
Car-net koster kr 4300. Burde vært gratis å installere og eventuelt en avgift hvert år. Det er ikke et valg i bil konfiguratoren så kan være det er bare i Norge de har gjort dette tullet.
Hyundai KONA electric 2018

Hdloop

Hei

jeg har vært ute på min andre prøvetur med GTE i dag. Ca 1 time.
Det som har holdt meg igjen hittil har vært fravære av Dynaudio og liten koffert.
Første turen var kun 10 min og jeg fikk ikke noe ordentlig inntrykk av bilen/utstyr.

I dag ble jeg positivt overrasket over lyden. Den er langt bedre enn vanlig golf uten Dynaudio,
men ikke like bra som Dynaudio. Mangler litt bass. Kan også spille mye høyere med Dyn.
Mellomtone er mangelvare på begge. Men, jeg kan leve med den som er i GTE.

Bilen har punch så det holder. Masse krefter og bra moment som starter tidlig.
Jeg har en 2014 1,4 140 hk med alt utstyr i dag. Den går egentlig ganske ok.
Men merkbart MYE mer trykk i GTE. Mye mer komplett motor med masse krefter tidlig.

I motsetning til mange av testen jeg har lest syntes jeg bilen var litt vinglete - virket litt tung. Var ikke dynamisk understell og kun 17" på testbilen. På min har jeg sportsunderstell og 18". Mye mer sportslig.
For min del blir det Adaptivt understell DCC. Tror også dette kompenserer bra for 18" på dårlig vei.

Hadde egentlig bestemt meg for skinn, men retrosetene var var kule og passet til bilen. Meget god støtte alle veier. De snaue 20K jeg sparer inn her går til 18" felger på vinterhjul i stedet.

Liten koffert får jeg ikke gjort noe med, så da blir det skiboks når behovet skulle melde seg - evt henger:)

Eneste jeg venter på nå er Apple Car Play. Da får jeg 2016 modell også.

Drive

#229
Ser ikke poenget med Car-Net. Status på batteriet på en bil som går 30-40 km er unødvendig info. Mulighet til å stoppe lading? Hva er vitsen med det? e-Manager, kjøredata, departure-time, alt dette har du i bilen. Hvor ofte skal man leke seg med dette på mobilen? Heller ingen mulighet med OTA oppdateringer på ECU som Tesla. Og ikke minst denne tregheten som har vært tilfelle de siste 2 årene...

Så lenge man er en oppegående person som husker hvor man parkerte bilen og låste dørene så er dette bare tull og tøys på en GTE - prisen tatt i betraktning. Det er helt sikkert mer brukbart på en e-Golf som kun går på batteri.

Eple

hdloop: Hvordan fikk du sportsunderstell på den? Kan ikke se det er et mulig valg å bestille på denne bilen?
Venter på min 2016 GTE

bertin

Fin bil, fin farge og 18" Nogaro felger.

bertin

#232
Følgende valg har jeg kunnet velge på Golf GTE som ikke kommer opp i VW Bygg din bil :
CAR-NET                                              4.300 
ADAPTIVT UNDERSTELL                         9.600 
UTVIDET GARANTI 5ÅR 150000KM          3.000
ELEKTRISK JUSTERBART FØRERSETE       4.100 

Hdloop

Sitat fra: Eple på fredag 17. april 2015, klokken 22:17
hdloop: Hvordan fikk du sportsunderstell på den? Kan ikke se det er et mulig valg å bestille på denne bilen?

Sportsunderstell på highline er tilvalg: Sportsunderstell, senket ca 15mm.  2 100,-
Den blir bra mye stivere.

Eple

Men Highline er ikke en valgmulighet på GTE....
Venter på min 2016 GTE

Råde

Sitat fra: Eple på fredag 17. april 2015, klokken 22:17
hdloop: Hvordan fikk du sportsunderstell på den? Kan ikke se det er et mulig valg å bestille på denne bilen?
Kan virkelig anbefale eibach. Sammen med adaptivt understell er det helt sikkert uslåelig.
e-Golf | X75D

DannyMT

Sitat fra: bertin på fredag 17. april 2015, klokken 22:20
Fin bil, fin farge og 18" Nogaro felger.

Ser virkelig fram til min GTE i Carbon Steel Grey nå! :-D
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

toreolav

Sitat fra: Råde på lørdag 18. april 2015, klokken 00:08
Sitat fra: Eple på fredag 17. april 2015, klokken 22:17
hdloop: Hvordan fikk du sportsunderstell på den? Kan ikke se det er et mulig valg å bestille på denne bilen?
Kan virkelig anbefale eibach. Sammen med adaptivt understell er det helt sikkert uslåelig.

Har du prøvekjørt GTE med adaptivt understell og eibach senk?
Det er ikke noe problem å sette på senkefjører på adaptivt understell?
Hvordan er det å få dette godkjent i vognkort?

Veldig interessert i å senke min når den kommer også!

magnusr

#238
Hei måtte bytte en styringsenhet på min GTE (møller garanti jobb). Rett etter det skifta jeg fra 17" piggfrie vinterdekk til 18" Marseille med sommerdekk (bridgestone potenza s001 225/40). Strammet med moment 120nm. Satte dekktrykket til 2.5. Så kjørte vi en tur på ca 5 mil. Var tom for strøm da vi dro. Er det mulig at bensin forbruket gikk opp fra før rundt 0,45-0,5 til 0,65-0,7? Merkelig.

tomrh

Sitat fra: magnusr på søndag 19. april 2015, klokken 17:28
Hei måtte bytte en styringsenhet på min GTE (møller garanti jobb). Rett etter det skifta jeg fra 17" piggfrie vinterdekk til 18" Marseille med sommerdekk (bridgestone potenza s001 225/40). Strammet med moment 120nm. Satte dekktrykket til 2.5. Så kjørte vi en tur på ca 5 mil. Var tom for strøm da vi dro. Er det mulig at bensin forbruket gikk opp fra før rundt 0,45-0,5 til 0,65-0,7? Merkelig.
Flere ting som drar opp forbruket her.
- Bredere dekk (og felg?) gir økt luftmotstand
- Høy rullemotstand på Bridgestone Potenza
- For lavt dekktrykk
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA