Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

Joey Pedersen

Nå har jeg endelig fått prøve kjørt den nye GOLF GTE HYBRID.
Dette er den beste bilene jeg har kjørt på lenge og for en kjørekomfort.
Var rett ut på møtorveien og satte den førs i ren eldrift og trøkket gassen
rett i bon og bilen tok ut som bare det, trykket deretter på Gte knappen
og trødde gaspedalen ned til den ikke kommer lenge og bilen tok av som bare
ett lyn, den giret ned og det tok ikke lange tiden før spedometeret viste 140 km
og da måtte jeg bremse ned. Jeg er stolt og ser muye fram til jeg får min GOLF GTE
om noen måneder. En ren elbil vil jeg ikke ha og som selgere og forhandlere sier så er
hybrid biler som er fremtiden og ikke en ren elbil. Denne tesla propagandaen er jeg lei
av og høre på, skal eller må du lever denne bilen inn på verksted så vil du merke det godt
i lommeboka di. Ja folkens kjøp Hybrid og du vil ikke trege.
Mvh
Joey Pedersen

tomrh

Sitat fra: Jostein Pedersen på tirsdag 14. april 2015, klokken 02:42
.. og som selgere og forhandlere sier så er hybrid biler som er fremtiden og ikke en ren elbil.
Hva sa selgere og forhandlere da Toyota lanserte Prius, den første hybridbilen? ;)

Det å putte inn en ekstra elmotor og et lite batteri var en helt ny teknologi den gang, men ble dømt nord og ned. Kom til å floppe, var definitivt ikke fremtiden iflg. de fleste. Nå har "alle" sett elmotorens fordeler og vil sette inn en i tillegg. Det er jo elmotoren og batteriet som gjør Golf GTE til noe mer enn en vanlig Golf.

Rene elbiler er sånn ca. der Prius var. Hybrider er blitt akseptert, men ren elektrisk fremdrift kommer nok til å floppe og er definitivt ikke fremtiden.  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Råde

Sitat.. og som selgere og forhandlere sier så er hybrid biler som er fremtiden og ikke en ren elbil.

Hmmm. Du har ikke tenkt på at selgerene jatter med deg?
e-Golf | X75D

dez

Er vel ganske enkelt å forklare dette(?). :)
De med bare en bil (som meg) klarer seg med en hybrid.
De med flere biler bør med dagens avgiftsregime velge ren el-bil som nr2.

Tror vi vil se mange flere modeller med hybridversjoner i årene framover.
Man kan si hva man vil rundt ekstra vekt osv osv. Men så lenge politikere bruker dette som et virkemiddel for å "gjøre Norge renere", så vil bruken øke.
Om det faktisk har så mye virkning på et renere miljø er en helt annen diskusjon. :)
Golf GTE 2016

Polly

Er det sagt noe ift om det kommer Golf GTE Variant -og evt. når?

Råde

Sitat fra: dez på tirsdag 14. april 2015, klokken 12:13
Er vel ganske enkelt å forklare dette(?). :)
De med bare en bil (som meg) klarer seg med en hybrid.
De med flere biler bør med dagens avgiftsregime velge ren el-bil som nr2.

Tror vi vil se mange flere modeller med hybridversjoner i årene framover.
Man kan si hva man vil rundt ekstra vekt osv osv. Men så lenge politikere bruker dette som et virkemiddel for å "gjøre Norge renere", så vil bruken øke.
Om det faktisk har så mye virkning på et renere miljø er en helt annen diskusjon. :)
Jeg tror:
-alle kommer med hybrider (de må pga CO2 krav)
-du får en gevinst med flere hybrider i trafikken pga flere kjørte elkilometer (på norsk krafmiks)
-elbilen er ikke død
-hydrogen kan ha en trang fødsel men har dyktige pr-folk og mye penger i ryggen
-familier med en bil kan klare seg med elbil, de med to og tre også.
-familier med en bil kan ikke klare seg med elbil, av og til ikke de med to og tre heller.

Ikke enkelt dette...
e-Golf | X75D

Drive

Noen som har en GTE uten Car-Net som kan bekrefte at man kan endre "Departure Time" slik at man skrur på oppvarming til angitte tidspunkter når bilen lader? Eller er dette en funksjon som kun kommer med Car-Net?

anorway

Sitat fra: Drive på torsdag 16. april 2015, klokken 16:25
Noen som har en GTE uten Car-Net som kan bekrefte at man kan endre "Departure Time" slik at man skrur på oppvarming til angitte tidspunkter når bilen lader? Eller er dette en funksjon som kun kommer med Car-Net?

Er ikke Car-Net standard på GTE?

Drive

Nei, dessverre. Jeg bestilte uten siden jeg følte det ble litt gimmick. Sikkert nyttig på e-Golf ettersom rekkevidde er det viktigste. Men angående Departure Time, det er nyttig å kunne sette bilen programert til å sette en bestemt temperatur i kupeen hver morgen når den er koblet til strøm. Tviler på at man trenger Car-Net til dette - men ble litt usikker nå. Sikkert noen som vet :)

wibb

Jeg er rimelig sikker på at jeg er blitt fortalt av selger at denne muligheten har man uavhengig av om man har Car-Net. Jeg bestilte med da. Tanken på å fjernstyre klima ble litt for fristende. Hvor mye det blir brukt gjenstår å se. Men først må jo hele Car-Net-systemet fungere da. Spent på hvordan det blir etter alt man har lest om den saken...

anorway

Jeg ser på Volkswagen sine sider og lager "MIN EGEN" gte. Men hva evt. hvor er tilvalget Car-net?

wibb

Sitat fra: anorway på torsdag 16. april 2015, klokken 19:59
Jeg ser på Volkswagen sine sider og lager "MIN EGEN" gte. Men hva evt. hvor er tilvalget Car-net?
Du mener i "Bygg din GTE"? Er det ikke et valg enda? Var ikke det i høst heller, men jeg mener det i hvert fall står oppført i prislisten som kom etter nyttår. Kan lastes ned fra nett

bertin

Car-net koster kr 4300. Burde vært gratis å installere og eventuelt en avgift hvert år. Det er ikke et valg i bil konfiguratoren så kan være det er bare i Norge de har gjort dette tullet.

Råde

Ikke la deg lure. Det ar avgift hvert år også (med mindre de gjør det annerledes enn for eGolf og eUp).
e-Golf | X75D

anorway

Kom over et bilde på  Gruppe på facebook av en GTE i farge "Carbon Steel Grey". Er ikke så mange bilder å oppdrive av akkurat denne.

Venter på bilen min i den fargen, snasent!





© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA