Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

olekvi

Vil car-net fungere også uten tilkoblet strøm?

Om ikke vil jo en bensinvarmer bli enda viktigere?
'19 TM3P

autofil

Hei,

Takk for gode vurderinger. Jo - car-net fungerer uten tilkoblet strøm, men den spiser da naturlig raskt av kjørebatteriet. Jeg skal dog ringe igjen i morgen, da jeg vil vite med sikkerhet om parkeringsvarmeren vil kjøre uavhengig om den skrus på eller ikke når det er kaldt. Jeg vurderer denne varmeren opp mot oppvarmer frontrute som ikke er inkludert på en GTE. Prisen er lik for disse to tilbehør.

En annen ting jeg frykter er fremtidige kostnader ved en parkeringsvarmer. Jeg har en eberspracher på min Touran, den måtte jeg bytte brennkammer på. Jeg tenker om jeg vil kjøre varmeren lite at den da vi kunne kreve mer vedlikehold? Usikker.

Øyvind.h

Har ikke / planlegger ikke kjøp av Golf GTE, og min erfaring er bare med dieseldrevne forvarmere (i hhv 2004 mod Golf og 2012 mod Passat). Men min erfaring tilsier helt klart prioritering av elektrisk forvarming!
Webastoen i Golfen brøt stadig sammen i mitt eierskap. Fikset på garanti og reklamasjonsrett en rekke ganger, og systemet hadde flere forskjellige feil.

Passaten hadde 2 stk 12V batteri for å kompensere (forvarming krever noe strøm fra 12V og vil ikke starte ved for lav 12V spenning), så jeg slapp null forvarming i ekstrem kulde. Men Passatens forvarmer brøt sammen etter få måneder (tror bilen var 6 måneder gammel) og måtte bytte brennkammer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

autofil

Ser den, og vurderer derfor å bytte mot oppvarmet frontrute. Skal sjekke litt mer i morgen. Thx.

Råde

Mine har aldri brutt sammen. Har vært borti 3 bensin og 2 diesel. Tilsammen 7 bruksår over 5 år.
e-Golf | X75D

autofil

Det virker bra å ha muligheten. Vil bare forstå ordentlig NÅR den slår inn utover når jeg starter den.

BadaBing

Noen som har gått for Navigasjon Discover Pro?

Selv synes jeg prisen på 18100,- ble for drøy når mobilen gjør mye av samme nytta.

Synd det ikke er mulig å velge Discover Media. 7900,- er litt mer akseptabelt.

autofil

Ja. Tror det var et annet utstyr som krevde det. Samtidig vil jeg fortsette å bruke Waze:)

autofil

God jul folkens! Må bare si jeg er meget glad over å ha oppgradert til GTE. Jeg følger selvsagt e-Golf forumet tett fortsatt i spenning ift hvordan bilen håndterer kulden. Det er noen bekymrede sjeler der ute nå.

Spm - som kanskje ingen vet endelig svar på enda:
Når jeg i 90% av min kjøring kjører svært lokalt på mitt hjemsted. Vil det da være noen grunn for TSI moteren å slå inn? Tror dere den slår inn hvis det blir meget kaldt, eller vil den forholde seg "i ro" til jeg trykket GTE-knappen eller velger annet hybrid modus?

Råde

Samme har jeg tenkt litt på også. Det virker som om Outlander kan låses i el (men starter kortvarig helt i starten). GTE burde kunne låses. Den har batteri og elmotor nok til det. Noe annet er kanskje med varme om vinteren. Har den samme PTC som eGolf og klarer det, eller er varmeren (eller evt en dårligere sådan) grunn nok til å velge webasto? Det ville jo vært tullete hvis man måtte starte motoren bare for å få god nok varme i bilen om vinter, når man kunne kjørt elektrisk.
e-Golf | X75D

wibb

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på mandag 08. desember 2014, klokken 18:00
Det virker bra å ha muligheten. Vil bare forstå ordentlig NÅR den slår inn utover når jeg starter den.
Hei. Jeg er ny på forumet og så at du lurte litt på hvilke(n) varmeløsning(er) du skulle gå for. Jeg tror dessverre ikke jeg har så mye å bidra med ift. å hjelpe deg videre, jeg lurte vel heller på du hadde kommet noe videre? Føler det er litt trått å få god info fra Møller når det gjelder slike ting (både fra kontaktperson og gode brosjyrer er det vel dårlig med).

For min del synes jeg det høres forlokkende ut med en oppvarming som kan fjernstyres og det får man jo i i teorien for kupeen med car-net. Jeg har bestilt GTE med car-net-fjernstyringen til 4300 og håpet i utgangspunktet på at dette skulle passe meg greit siden jeg i stor grad håper på være tilkoblet strøm når jeg ikke parkerer i garasje. Men etter å ha fått inntrykk av at appen så langt ikke er til å stole på har jeg blitt mer usikker. Dvs. om jeg kanskje skulle bestilt med parkeringsvarmeren.

Jeg har ikke bestilt med oppvarmet klimafrontrute som jeg så at du også lurte på, men jeg ser at i siste prislisten etter nyttår (http://www.volkswagen.no/no/models/golf-gte/brosjyrer-og-priser.html er dette tatt bort som tilvalg. Er dette noe du har bestilt? Dvs. er det mulig å bestille det? Valget er ikke med i "Bygg din bil" heller ser jeg...


autofil

Hei,

Jeg landet på å bestille bensinvarmeren i tillegg av følgende grunner:
- Bruk av forvarming via appen vil stjele strøm om bilen ikke er tilkoblet - noe den oftest er. Jeg har ikke fått gode svar på om den stjeler litt strøm selv om den er tilkoblet strøm. Tanker noen?
- Når jeg er på steder uten strøm og det er kaldt vil jeg dette være godt for motoren og de som sitter inni.

Jeg har dog noen viktige spm som jeg ønsker svar på:
- Starter denne av og til av seg selv som en dieselvarmer, eller fungerer den kun når den skurs av og på?
- Hvor sårbar er denne for å ikke blir kjørt, eller bli kjørt for korte perioder av gangen? Dieselvarmeren på min Touran liker ikke å kjøres kort.


MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Råde

Du kommer helt sikker til å få hybrider over hele fjøla hos de tyske. BMW har proklamert det og VW kommer snikende med sin passat som neste. Om noen år blir du nok sett på som rar hvis du ikke har en elektromotor et eller annet sted i den nyinnkjøpte bilen din
e-Golf | X75D

Oy!

Det er stille på GTE-forumet synes jeg.. Har selv bestilt en GTE, men forespeilet levering mai-juni..? Men jeg gleder meg veldig! Er usikker på når jeg får prøvekjøre den, men det må vel nærme seg..

Hva med dere andre her? Fått noen datoer? Eller har noen fått bilen allerede? Har noen prøvekjørt? Fortell!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA