Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

Puffen

Siste signaler ang. pris på Golf GTE, er at den blir kostende det samme som e-tron.  Men at den vil ha en del mer utstyr inkludert. Uten at det har kommet noe på hva dette utstyret i så fall er.  Blir spennende dette. 
Etter å ha vurdert elGolf opp  og ned i mente, har jeg kommet til at rekkevidden blir for begrensende for meg bosatt ute på landet.  Og i tillegg har jeg en jobb som av og til gjør at jeg må stikke på turer som ikke er planlagt.
Plug in hybrid er derfor noe som vil passe bedre.  Jeg har heller ingen glede av fordelene med gratis bom, kollektivfelt mm.  Det er kort og greit ønsket om å ha en mer miljøvennlig bil som teller  :)

Puffen

Da er prisen klar, og det ble akkurat samme pris som Audi A3.  339 000 eks. frakt og vrakpant.  Har enda ikke sett hva som blir med som standardutstyr.

Cydonia

Det som foreløpig er bekreftet som standardutstyr på GTE er:
LED hovedlys som på e-golf.
LED baklykter.
Parkeringssensorer foran og bak.
Elektriske innklappbare speil.
17" lettmetallfelger.

Når det gjelder ekstrautstyr er det bekreftet panoramatak, og hengerfeste som kan trekke inntil 1500 kg.
GTE vil ha samme design-elementer som på GTI, der rødt er byttet med blått.

Trolig vil GTE ha tilnærmet samme standardutstyr som Golf GTI/GTD, som i tillegg bl.a. vil være:
DAB+
Bluetooth telefonkobling
Multifunksjonsratt i skinn
Regnsensor/lys&sikt-pakke
Sportsseter
Cruisecontrol

Denne videoen gir en god presentasjon av GTE:
http://www.youtube.com/watch?v=US5lFYY20n8
Hyundai KONA electric 2018

JLafton

Da har prislista kommet på Volkswagen.no
Synd man ikke har mulighet til Dynaaudio.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

autofil

Da blir bil bestilt:) Byttet fra e-Golf til GTE nå. Gleder meg! Er det et fora hvor GTE diskuteres bredere enn her?

Mvh
SMO

Råde

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:31
Da blir bil bestilt:) Byttet fra e-Golf til GTE nå. Gleder meg! Er det et fora hvor GTE diskuteres bredere enn her?

Mvh
SMO
Nei, tror ikke det. PHEV er litt en bastard på dette forumet.
e-Golf | X75D

Kires

Da ble det lagt inn bestilling på en GTE i dag. Gleder meg enormt så må vel smøre meg med endel tålmodighet:( ble forespeilet levering i andre halvår 2015. Hva har dere andre fått på levering?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

elektrolux

Ser Golf GTE skryter på seg et snittforbruk på 1,5 dl / mil.

Det er mindre enn mange mange elbiler bruker omregnet til Bensin.

Synd at det er lov med så villedende reklame...
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kires

Dette gjelder vel alle plug in hybrider. Og satser på at de fleste er så skarpe at de skjønner at den bruker mer på langkjøring ;)
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

BadaBing

Enig. Det tallet sier egentlig ingen ting. Kjører man rundt med bare El-drift er tallet 0, mens gjør man det samme med tomt batteri er tallet som for en vanlig tung fossilbil.

Men det er vel det tallet som poppet opp etter at de kjørte en eller annen fastlagt EU-kjøresyklus.

Cydonia

Sitat fra: Kires på fredag 05. desember 2014, klokken 16:14
ble forespeilet levering i andre halvår 2015. Hva har dere andre fått på levering?

Jeg bestilte i slutten av oktober, og ble forespeilet levering ca. mars/april. Det som er ekstra hyggelig, er at prisen neste år blir ca. 12.000 lavere. Engangsavgiften vil i praksis bli kr 0,- på denne bilen, etter de nye reglene.
Hyundai KONA electric 2018

BadaBing

Bestilte for noen dager siden og da sa de april-juni. Helt greit å ikke være helt først i køen.

Kires

Er veldig spent på levering. Første beskjeden forhandleren hadde fått var levering mars april men den var nå satt til andre halvår.. Så spørs om de er redd for trøbbel ala ventepumpen på egolf og safer det med å si andre halvår?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

autofil

Hei med-nerder:)

Jeg har et teknisk spm til de av dere som kjenner dere er kompetente til å svare:

I kontrakt har jeg valgt å inkludere parkeringsvarmer m/fjernkontroll (bensin). Jeg er usikker på om jeg like godt kan fjerne denne. Snakket også i dag med Pål på Frysja ang dette.

Mitt bruksmønster:
- 90% av tiden vil den gå på ren strøm - innad i kommunen.
- Den er bestilt med car-net - varmer kun kupe
- Det er bekreftet at car-net (naturlig nok) ikke varmer bensinmotoren.

Vurdering:
Gitt at jeg hovedsakelig kommer til å kjøre på strøm, vil motoren slå inn sjelden. Det vil da ikke være nødvendig/relevant å bruke parkeringsvarmeren utover car-net appen. Frysja bekreftet at OM det er veldig kalt og det brukes MYE strøm vil TSI motoren kunne slå inn. Den vil da være kald, men dette burde gå bra? Jeg kjenner at det er unødvendig å bruke bensin på parkeringsvarmeren om jeg er usikker på om TSI motoren vil slå inn.

Innspill?

Mvh
SMO

Råde

SMO: Jeg kjenner ikke til hvordan de har valgt å sette opp systemet (f.eks om varmeren starter når det er kaldt selv om man har valgt kun å kjøre elektrisk), men jeg har hatt varmer i bilen de siste 5 år.

Selv ville jeg tatt den med. Du ettermonterer det ikke og kostnaden er ikke veldig stor. Den vil kunne spare deg for å bruke strøm fra batteriet de gangene du ikke er koblet til, du sparer kaldstarter de gangene motoren slår inn, og siden du ikke kjenner til hvor mye varme el-kolben gir og om motoren automatisk går i gang når det er kaldt så er du sikret god hjelp fra varmeren.

Jeg ville helt klart tatt den med!
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA