Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

tomrh

Dette kan bli en meget interessant bil: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10145385
Håper den kan trekke henger også. (?)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Gnilre

Kommer den som stasjonsvogn også ?
Synes forøvrig bensinmotoren kunne vært noe mindre for å få enda lavere avgifter i Norge. Men at bilen likevel blir attraktiv er jeg overbevist om.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Råde

Se prisen på Audi A3 e-tron (340.000). Tror GTE kommer rundt der også siden den har samme drivlinje. Hvem vil kjøpe GTD da? Begynner seriøst å tvile på min e-Golf hvis prisforskjellen er så liten...
e-Golf | X75D

emil

Tror golf-pusheren her i byn snakket om startpris på ca 300k (299?)for GTE da jeg var inne og prøvde eGolfen.

OleI

Og A3 E-Tron med startpris på rett i underkant av 340. Close race..
Noen som kjenner til om det vil være forskjell på utstyr levert i Norge vs f.eks Tyskland?
Kom over ett firma på tjuvholmen som mente det ville være veldig gunstig å importere via de så snart bilen var rullet 6 mnd der. De leverte med fem års garanti i Norge på bilene de dro inn.

olekvi

Vet ikke hvordan det er med GTE, men det er i hvert fall ganske stor forskjell på A3 e-tron.

Audi-selgeren jeg har snakket med mente GTE-en kom til å koste minst like mye som A3 (med samme utstyr), blir spennende å se om han får rett :-)

Personlig tviler jeg litt på om det er så veldig mye å spare på disse bilene fra utlandet, det er uansett nesten ingen avgifter på dem som nye.
'19 TM3P

vgnils

VW viser frem GTE på Tjuvholmen/Aker Brygge i disse dager. En selger jeg snakket med der mente at prisen trolig vil bli rundt 350 000...

Stikkkontakt

GTE er nå kommet i konfiguratoren på VWs tyske hjemmeside.
Noe overraskende kanskje,men den fåes med hengerfeste som tåler 1500/1700 kilo. Den kommer ikke med 17", men er standard med Astana 16"(e-Golf felger) og 3 ulike 18" er tilvalg. Liten navi fåes ikke og LED er standard, mens BiXenon koster kun 175€ ekstra. Den kommer også med panoramatak som tilvalg og motor/kupevarmer m/fjernkontroll. Slik det fremstilles er det standard med elektrisk varmer via Car-Net, mens den med fjernkontroll er den Webastoen vi kjenner fra vanlig Golf. Videre er el-seter tilgengelig uten at man må velge de svindyre Vienna-setene.(Som for øvrig er Top-Sport seter med ekstra sidehold)

Puffen

#8
Veldig spennende hva denne blir kostende.  Selgerne hos Møller har ikke peiling på noe som helst.  Den bør være noe billigere enn Audien.  Kommer den ned på 300 i grunnpris, kjøper jeg.  Utfra hva jeg klarer å finne på diverse nettsider i utlandet ser det ut til Golfen blir kostende ca. 2000 Euro mindre enn Audien

JLafton

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 06. september 2014, klokken 22:28
GTE er nå kommet i konfiguratoren på VWs tyske hjemmeside.
Noe overraskende kanskje,men den fåes med hengerfeste som tåler 1500/1700 kilo. Den kommer ikke med 17", men er standard med Astana 16"(e-Golf felger) og 3 ulike 18" er tilvalg. Liten navi fåes ikke og LED er standard, mens BiXenon koster kun 175€ ekstra. Den kommer også med panoramatak som tilvalg og motor/kupevarmer m/fjernkontroll. Slik det fremstilles er det standard med elektrisk varmer via Car-Net, mens den med fjernkontroll er den Webastoen vi kjenner fra vanlig Golf. Videre er el-seter tilgengelig uten at man må velge de svindyre Vienna-setene.(Som for øvrig er Top-Sport seter med ekstra sidehold)
Prøvde å finne det med hengerfeste. Men fant det ikke, kan du linke til det.
Får man får ikke hengerfeste på e-tron, så rart det kan fås til GTE.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

kaiat


Råde

Sitat fra: kaiat på tirsdag 09. september 2014, klokken 10:26
I følge bilnorge.no kan Golf GTE trekke 1500 kg tilhenger: http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=42720
Jeg ville ikke tatt alt media skriver for god fisk. De skrev en gang også at varmepumpe kom som std på e-Golf. Når det er sagt så ville det være rart hvis den ikke kunne trekke henger. Det er en relativt hvass bensinmotor i den og ellers er bilen ikke mye annerledes enn vanlig golf.
e-Golf | X75D

JLafton

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/biltest/proevekjoert-vw-golf-gte-volkswagens-foerste-ladehybrid/a/23292030/

Det står i listen med sammenligning mellom hybridbilene i golf klassen at GTE kan trekke 1500kg. Rart at ikke E-tron får den muligheten når det er samme bil bare med annet skall.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

tomrh

Likte ikke helt at det er 108 liter mindre bagasjerom. :( Akkurat dét er irriterende med ladehybrid-teknologi generelt, det er så fordømt mye som skal få plass i bilen. Men så kan man jo i dette tilfellet legge bagasjen bak på hengeren istedet da, hehe. :D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Stikkkontakt



Sitat
Prøvde å finne det med hengerfeste. Men fant det ikke, kan du linke til det.
Får man får ikke hengerfeste på e-tron, så rart det kan fås til GTE.

http://www.volkswagen.de/de/models/golf-gte/trimlevel-overview.s9_trimlevel_detail.suffix.html/der-golf~2Fgte.html#/tab=c8c8dbfa6b8dbe75b926b9faecd6cddc

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA