Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bluetoothmodul til BMS, standard ?

Startet av Caspar, lørdag 22. februar 2014, klokken 21:17

« forrige - neste »

Caspar


BMSen min fra Elektromotus bruker en Bluetoothmodul for å overføre informasjon fra BMSenheten til en Galaxytab som jeg bruker som instrumenter. Denne har jeg hatt problemer med før, ved at den har sluttet å sende. Jeg fikk da en ny fra leverandøren, og den holdt et år men nå er det mørkt igjen. Er det noen som vet om disse BT senderene følger en standard ? Den orginale har 4 tilkoblinger som er +/- til drift og 2 signalkabler RX/TX

Ville vært veldig lett hvis jeg kunne brukt denne:


https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/datasheets/07830979.pdf
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

scoot

I forbindelse med et skoleprosjekt forsker vi på nøyaktig dette i disse dager.
I teorien har vi kommet fram til at EMUS sin Bluetooth modul er en helt standard modul, lagd for RS232 kommunikasjon. Så i teorien skal en hvilkensomhelst Bluetooth modul fungere til ditt formål. Det eneste modulen gjør er å ta informasjonen fra BUS-systemet og sende det til en annen mottaker. Så vidt vi har forstått gjør ikke EMUS sin egen Bluetooth modul noenting med kodene, annet enn å sende de til telefonen - all dekoding skjer i appen.

Jeg lover ingenting, men såvidt jeg har forstått skal modulen du linket til fungere vel så godt. Med mindre EMUS har lagt inn noen interne "koder" i applikasjonen som sørger for at kun Emus sin BT modul skal kunne tilkobles. Kildekoden har vi naturligvis ikke tilgang til, så dette får jeg ikke sjekket.
2009 Revai

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA