Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis ladekort Tyskland+Ne+Be

Startet av pagal, torsdag 20. februar 2014, klokken 15:16

« forrige - neste »

pagal

Sitat fra: bosse på mandag 03. mars 2014, klokken 20:21
Vattenfall-abonnement koster ca. tre euro i måneden. Er du nedover så ofte at det lønner seg?
Da jeg er usikker på hvor lenge RWE tilbyr gratis lading og ikke har abbonnement for "utlendinger".
Betaler jeg den prisen for å være garantert lading de gangene jeg er nedover
Early CHAdeMO adapter Jæren

bosse

Fair enough. Det er rimelig tragisk om man ikke får ladet.

Hadde Clever fremdeles kun sånne forhåndsladede kort, dvs. kort man ikke kan lade opp underveis dersom man undervurderer behovet, eller har de SMS-betaling i tillegg?
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

pagal

#17
Sitat fra: bosse på mandag 03. mars 2014, klokken 23:00
Fair enough. Det er rimelig tragisk om man ikke får ladet.

Hadde Clever fremdeles kun sånne forhåndsladede kort, dvs. kort man ikke kan lade opp underveis dersom man undervurderer behovet, eller har de SMS-betaling i tillegg?

Ja, kun sånne forhåndsladede kort, usikkerpå om man  kan lade opp underveis.
Har sendt Clever en forespørsel
Svar fra Clever:
                      Du har 47 kW tilbage på dit prepaid Columbus kort.

Hvis du ønsker at overføre 225 kW mere til kortet bedes du besvar denne mail, og så vil du modtage en faktura på bestillingen. Når vi modtager betalingen, sætter vi de 225 kW ind på kortet ;)

Med venlig hilsen / Kind regards

Mette Thrane - Kundeservice
Early CHAdeMO adapter Jæren

pagal

#18
SWB og EWE
Tilbyr gratis lading i NV Tyskland.Sender ladekort pr post.
Samme kort på begge nettverk.
Early CHAdeMO adapter Jæren

fredag

Jeg har fått svar fra Essent i Nederland. Jeg håpet å få ladekort fra dem siden deres ladekort har gratis månedsavgift, og også funker hos RWE i Tyskland. De kjører samme linje som morselskapet RWE: De vil ikke sende ladekort til norsk postadresse, men ønsker nøyaktig periode for når jeg skal kjøre gjennom Tyskland/Nederland og så gir de meg en gratis kupongkode for gratis lading.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

pagal

Sitat fra: fredag på fredag 07. mars 2014, klokken 14:55
Jeg har fått svar fra Essent i Nederland. Jeg håpet å få ladekort fra dem siden deres ladekort har gratis månedsavgift, og også funker hos RWE i Tyskland. De kjører samme linje som morselskapet RWE: De vil ikke sende ladekort til norsk postadresse, men ønsker nøyaktig periode for når jeg skal kjøre gjennom Tyskland/Nederland og så gir de meg en gratis kupongkode for gratis lading.

Nyttig info, går utifra at kupongkoden virker i begge land
Early CHAdeMO adapter Jæren

pagal

#21
CITTI-Park Flensburg, GRATIS strøm Type 2 32A
Langberger Weg 4
RFID kort €5 i imformasjonen åpen til Kl. 20
To lade punkt:
                   Et på P-plassen:Kjør langs bygget, ta til venstre ved hovedinngangen og kjør til enden av rekken
                   Et i P-hus se foto
Early CHAdeMO adapter Jæren

bosse

Sitat fra: pagal på tirsdag 25. mars 2014, klokken 14:47
CITTI-Park Flensburg, GRATIS strøm Type 2 32A
Langberger Weg 4
RFID kort €5 i imformasjonen åpen til Kl. 20

Super lokasjon, takk!

Ifølge LEMnet er det €5 pant for kortet, du får angivelig pengene tilbake om du leverer det tilbake når du er ferdig.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

pagal

#23
Sitat fra: bosse på tirsdag 25. mars 2014, klokken 16:45
Sitat fra: pagal på tirsdag 25. mars 2014, klokken 14:47
CITTI-Park Flensburg, GRATIS strøm Type 2 32A
Langberger Weg 4
RFID kort €5 i imformasjonen åpen til Kl. 20

Super lokasjon, takk!


Ifølge LEMnet er det €5 pant for kortet, du får angivelig pengene tilbake om du leverer det tilbake når du er ferdig.

Kortet får du til odel og eie.Går utifra at det kan brukes på andre Citti-Park sentere e.g. Kiel.
Early CHAdeMO adapter Jæren

Chlangum

Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

bosse

Vel, kortet til Ladenetz ser ut til å funke på The New Motions stasjoner, så det er kanskje også omvendt. Du bør sjekke med dem direkte før du reiser, om du blir avhengig av tilgangen.

Siden RWE ikke har svart på henvendelsen min, går jeg for et ukeskort hos Ladenetz (tilgang til Vattenfall) og plugsharing-appen (tilgang til RWE)
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

nortrahof

Det er gratis lading på Citti Grossmarkt både i Flensburg, Kiel og Lübeck (andre ikke sjekket).
Jeg har kun ladet der i Flensburg og Kiel.
Man deponerer € 10 for RFID-ladekortet (som man beholder til seinere) - strømmen er gratis.

Nå viser det seg at Flensburg og Kiel har ulike kort. - Man må altså ha ett for hvert sted. Hva Lübeck har, vet jeg ikke. Da jeg viste kortet fra Flensburg i Kiel, fikk jeg der ett nytt uten depositum.

Stort sett har tyskere respekt for parkeringsbestemmelsene, så det kan være temmelig full parkeringsplass ellers men ladeplassene er ledig. (Annet er det om du kjører bobil og er avhengig av lang parkeringsplass - da står det ofte PKWs der.)
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

pudderjagar

Sitat fra: fredag på mandag 03. mars 2014, klokken 12:01
Sitat fra: pagal på mandag 03. mars 2014, klokken 10:25
I Hjøring er det kun CHAdeMO.
Jeg gjorde tabben, og brukte Windows kartet.
der er ikke type lading spesifisert.
Fikk opplyst at det kommer.

Bruk iPhone appen til Clever, velg ladestik, og velg kun type2 stik. Da får du et kart over type2-laderne til Clever.

Ellers sendte de meg en liste over ladestasjoner da jeg fikk ladekortet, men den blir jo fort utdatert. Clever legger jo stadig til nye ladestasjoner.

I hjørring er det hurtiglader med CCS, type2 43 kw og Chademo.

Husk å huke av for AC43 Type2 pg IEC type 2 for å få fram alle type 2 kontaktene. IEC type 2 er 22 kw men du må ha med eigen kabel.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

e-curious

Tenk om det hadde vært like enkelt å tanke strøm som bensin :o

Rio

Sitat fra: e-curious på fredag 04. desember 2015, klokken 17:40
Tenk om det hadde vært like enkelt å tanke strøm som bensin :o

Jeg ser store muligheter for at folk i fremtiden kan ta doktorgradsavhandlinger innen dette emnet! ;)

Det er tragi-komisk.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA