Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Poll: Hvor mye koster din Tesla S

Startet av Tønsberg, tirsdag 18. februar 2014, klokken 15:37

« forrige - neste »

Tønsberg

Med alle dagens påstander om at Tesla S er en rikmannsbil, er det interessant å se hvor mye hver og en har betalt for sin bil.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Maartensommer

Før eller etter ny pris?
Inkl. vinterhjul?
Inkl serviceavtale?

Tønsberg

Uavhengig av variasjoner.
Hvor mye har du brukt ved din bestilling :-)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Sjøhyene

Jeg ville tro at det ikke er noe poeng å skille på før og etter pris.

Men inkl vinterhjul og ikke inkl serviceavtale.

Mitt forslag ihvertfall...
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Norleif

Jeg valgte sluttsummen på "Final invoice" + depositumet.

Tønsberg

Ser jeg ikke tok med billigste utgave før prisoppgangen, så jeg forandrer prisintervallet på de 2 første valgmulighetene.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Tønsberg

En liten ministudie,
Hvis en tar utgangpunkt i denne avstemmingen på dette tidspunktet er det kjøpt flest Tesla S i prisklassen 600.000 – 619.000, med 20% av 127 stemmer.

Med ett søk på Finn.no på alle biler i denne prisklassen med 2013 og 2014 modeller finner en 62 biler til salgs.

Disse fordeler seg slik:
BMW – 28 stk
•   X3   - 13 stk
•   5-serie    - 7 stk
•   3-serie   - 5 stk
•   4-serie   - 2 stk

Volvo – 12 stk
•   XC60   - 7 stk
•   XC 70   - 3 stk
•   V 60   - 2 stk

Mercedes-Benz    – 8 stk
•   E-kl.   - 6 stk
•   GLK   - 2 stk

Audi – 6 stk
•   A6   - 3 stk
•   Q5   - 2 stk
•   A5   - 1 stk

Land Rover Evoqu   – 2 stk
Chevrolet Captiva   – 1 stk
Ford Tourneo L1   – 1 stk
Hyundai Santa Fe   – 1 stk
Kia Sorento       – 1 stk
Nissan Navara       – 1 stk
Subaru Forester    – 1 stk

Så spørsmålet er: Kan disse bilene betegnes som rikmannsbiler?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Newbee

Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Cowboystrekk

Jeg ville gjort om intervallene til til 50.000, evt minimum 25.000. Synes det ble litt uoversiktlig.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stiania79

Kia og Hyundai er iallefall skikkelig bling bling :-)

he he - nei, TMS er ikke noe rikmannsbil, men den bilen i Norge idag som DESIDERT gir deg mest bil for pengene. Når den kan konkurrere ut Tyske premium biler av øverste sort i land som ikke har våre avgifter på Co2, vekt og effekt - og her på berget står valget mellom en Kia Sorento og en Tesla Model S? Hallo? Alle burde jo kjøpe en...

Lurer på når det kommer en TMS med det norske flagget a la Ferrari 358 Italia SV... he he
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Tai

Interessant poll. Ser ut som om sweetspot ligger rundt 600 000,-. Tror det bekrefter det vi har spetal...eh, jeg mener spekulert it, det er mange vanlige folk som ellers ville kjøpt Passat/Octavia.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Cowboystrekk

Sitat fra: Tai på onsdag 19. februar 2014, klokken 08:28
Interessant poll. Ser ut som om sweetspot ligger rundt 600 000,-. Tror det bekrefter det vi har spetal...eh, jeg mener spekulert it, det er mange vanlige folk som ellers ville kjøpt Passat/Octavia.

Tai
Det beviser vell mest at "vanlige" folk her inne på forumet pleier å kjøpe A4-A6\3-5-serie ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Tønsberg

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 19. februar 2014, klokken 07:48
Jeg ville gjort om intervallene til til 50.000, evt minimum 25.000. Synes det ble litt uoversiktlig.
Takk for innspill, en god ide, men jeg forandrer ikke denne avstemmingen nå.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Bjoris

#13
Jeg tror mange av oss strekker oss 100.000 eller mer ekstra for å kjøpe en TMS og dette må tas med i bildet om en skal finne ut om det er "rikfolk" som kjøper bilen. Jeg ville valgt en 1 år gml 5-serie eller A6 og mange oss er vel der mellom Mondeo og A6 ett sted.

Om jeg valgte Mondeo/Passat/A6 og forhandler kunne lokke med at de satte opp gratis dieselpumper i bilens levetid, rundt omkring og jeg kunne få 8 års service for 28.000,- så er det åpenbart at jeg hadde vært villig til å bla opp ganske mange ekstra kroner...

Brede

Ser faktisk at jeg har brukt en del mere på bilen enn snittet her, men jeg vil langt i fra si at jeg er i rikmannsklasse fordet..
Jeg tjener under 500k i året, kona jobber i staten og har heller ikke noen kjempelønn. Jeg er 36, hun er 29 og vi har huslån og ellers normale utgifter.
Tror vi har et ganske godt forhold til økonomi og fant ut at Model S var et smart valg for oss, skrapte sammen det vi kunne og greidde oss uten lån på bilen.
Nei, rikfolk kan ingen kalle oss. At vi tar oss råd til en fin bil, det blir noe helt annet.
Om bilen var en VW Passat med 4wd og litt utstyr så hadde ingen øyenbryn blitt løftet..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA