Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtigladestasjoner for i3

Startet av Tinhlevan, tirsdag 18. februar 2014, klokken 07:50

« forrige - neste »

LMOR

Er det noen som kan bekrefte at lader på Halhjem kom på plass i går, og Fjøsanger i dag? Et bilde hadde også vært fint + om det er gratis enn så lenge.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kin2k3

Sitat fra: LMOR på onsdag 15. oktober 2014, klokken 13:18
Er det noen som kan bekrefte at lader på Halhjem kom på plass i går, og Fjøsanger i dag? Et bilde hadde også vært fint + om det er gratis enn så lenge.

Jeg var nettopp borte og testet laderen på Fjøsanger. God sos. Alt virker. Dvs, jeg tok og ladet etter en Leaf var ferdig. Kan ikke bruke Combo og Chademo samtidig, men mener å huske at man kan lade DC og Chademo/Combo samtidig. Kan det stemme?

- Paul

LMOR

Sitat fra: Kin2k3 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 09:33
Sitat fra: LMOR på onsdag 15. oktober 2014, klokken 13:18
Er det noen som kan bekrefte at lader på Halhjem kom på plass i går, og Fjøsanger i dag? Et bilde hadde også vært fint + om det er gratis enn så lenge.

Jeg var nettopp borte og testet laderen på Fjøsanger. God sos. Alt virker. Dvs, jeg tok og ladet etter en Leaf var ferdig. Kan ikke bruke Combo og Chademo samtidig, men mener å huske at man kan lade DC og Chademo/Combo samtidig. Kan det stemme?

- Paul
Du mener kanskje AC (ikke DC). Det har sett slik ut på de "pumpene" jeg har brukt, men har ikke testet.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kin2k3

Sitat fra: LMOR på torsdag 16. oktober 2014, klokken 09:52
Sitat fra: Kin2k3 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 09:33
Sitat fra: LMOR på onsdag 15. oktober 2014, klokken 13:18
Er det noen som kan bekrefte at lader på Halhjem kom på plass i går, og Fjøsanger i dag? Et bilde hadde også vært fint + om det er gratis enn så lenge.

Jeg var nettopp borte og testet laderen på Fjøsanger. God sos. Alt virker. Dvs, jeg tok og ladet etter en Leaf var ferdig. Kan ikke bruke Combo og Chademo samtidig, men mener å huske at man kan lade DC og Chademo/Combo samtidig. Kan det stemme?

- Paul
Du mener kanskje AC (ikke DC). Det har sett slik ut på de "pumpene" jeg har brukt, men har ikke testet.


Nei, mener DC.

-Paul

LMOR

Sitat fra: Kin2k3 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:43
Nei, mener DC.
Ok, da må du forklare bedre. Hadde vært fint med et bilde av hvilken type lader det er.

Chademo/Combo = DC

I tillegg pleier det å være en 22KW AC lader som f.eks. Tesla og Zoe bruker (Type 2). På de stasjonene jeg har prøvd har det sett ut som om det er mulig å lade med den samtidig, men har naturlig nok ikke kunnet teste det uten at det var en annen bil der.

Her er en greit oversikt: (Type 2 = AC)

http://gronnkontakt.no/ofte-stilte-sporsmal
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Pit

Sitat fra: LMOR på torsdag 16. oktober 2014, klokken 09:52
Sitat fra: Kin2k3 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 09:33
Sitat fra: LMOR på onsdag 15. oktober 2014, klokken 13:18
Er det noen som kan bekrefte at lader på Halhjem kom på plass i går, og Fjøsanger i dag? Et bilde hadde også vært fint + om det er gratis enn så lenge.

Jeg var nettopp borte og testet laderen på Fjøsanger. God sos. Alt virker. Dvs, jeg tok og ladet etter en Leaf var ferdig. Kan ikke bruke Combo og Chademo samtidig, men mener å huske at man kan lade DC og Chademo/Combo samtidig. Kan det stemme?

- Paul
Du mener kanskje AC (ikke DC). Det har sett slik ut på de "pumpene" jeg har brukt, men har ikke testet.
Er dette laderen ved Rema butikken på fjøsanger dere snakker om? Som nå har combo i tillegg til chademo?
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

EinarV

På Lyse sin lader på Randaberg kan man lade Combo, Chademo og AC samtidig, det er genialt. På Grønn Kontakt sin lader på Stord kan man ikke bruke Combo og AC samtidig = kø, mens Chademo laderen der står for seg selv så dne antar jeg kan brukes samtidig med enten Combo eller AC.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

moonbuggy

Jeg har ikke fått bilen ennå, men lurer litt på systemet med betaling for lading. Er det fellesløsninger,
på et kort ?
betaling med app ?
eller faste abonnement ?

Personlig kunne jeg tenkt meg et system via bombrikken. Hvorfor ikke forhåndsbetale for lading via bombrikken som så tappes ved lading (etter kwt). Det burde vel greit kombineres uten så veldig store investeringer ?

Sandpusher

#219
Sitat fra: moonbuggy på torsdag 16. oktober 2014, klokken 16:39
Jeg har ikke fått bilen ennå, men lurer litt på systemet med betaling for lading. Er det fellesløsninger,
på et kort ?
betaling med app ?
eller faste abonnement ?

Personlig kunne jeg tenkt meg et system via bombrikken. Hvorfor ikke forhåndsbetale for lading via bombrikken som så tappes ved lading (etter kwt). Det burde vel greit kombineres uten så veldig store investeringer ?

Hei, det kommer litt an på hvor du bor dette, og hvordan ladestrategien din er. Jeg vil tro at det er et veldig lite fåtall som baserer seg på hurtiglading som standard, og da er et abbonement helt bortkastet. I tillegg roamer de ikke mellom de forskjellige, så man må jo bare lure på hva de tenker med når de presenterer slike pakker.
Dersom du er en "normal" el-bilist: Bestill deg et RFID kort fra grønn kontakt og en brikke fra Fortum så skulle du være greit dekket. Brikken koster 50 og kortet er gratis (eller var det omvendt?), og da betaler du en forholdsvis rimelig pris kun de gangene du faktisk lader (autogiro).
Og ja, bombrikken kunne fint blitt brukt rent teknisk, men dette er nybrottsarbeid og ingen kan si med sikkerhet hvor utbredt bilene blir, hvordan batteriteknologien utvikler seg, hvilke standarder man ender opp med etc. etc. Så da må vi vel bare akseptere at det går litt trått i begynnelsen mens man famler i mørket.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

moonbuggy

#220
Takk Sandpusher:
Bra og utfyllende svar. Da blir det RFID kort fra grønn kontakt og Fortum brikke !

Kin2k3

Sitat fra: LMOR på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:53
Sitat fra: Kin2k3 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:43
Nei, mener DC.
Ok, da må du forklare bedre. Hadde vært fint med et bilde av hvilken type lader det er.

Chademo/Combo = DC

I tillegg pleier det å være en 22KW AC lader som f.eks. Tesla og Zoe bruker (Type 2). På de stasjonene jeg har prøvd har det sett ut som om det er mulig å lade med den samtidig, men har naturlig nok ikke kunnet teste det uten at det var en annen bil der.

Her er en greit oversikt: (Type 2 = AC)

http://gronnkontakt.no/ofte-stilte-sporsmal

Er jeg som mangler kontakt mellom hjernebarken og fingrene. Det er selvfølgelig AC, ikke DC.

Kin2k3

Var innom laderen på Fjøsanger igjen nå nettopp for å få testet litt.
Ser ut som det er litt problemer.
Leafer kunne ikke lade nå, får opp feil på status på bil. At pistolen ikke er låst eller noe i den dur.
Combo fungerer helt fint.
AC kom med feil i displayet på bilen, at laderen ikke kunne levere nok strøm (burde jo det på 43KW/t)

Så litt barnesykdommer må vi vel regne med.

Det er ikke mulig å lade Combo og Chademo samtidig, men har ikke fått testet om AC og Combo/Cha samtidig fungerer.

- Paul

EinarV

Sitat fra: Kin2k3 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 22:15
Var innom laderen på Fjøsanger igjen nå nettopp for å få testet litt.
Ser ut som det er litt problemer.
Leafer kunne ikke lade nå, får opp feil på status på bil. At pistolen ikke er låst eller noe i den dur.
Combo fungerer helt fint.
AC kom med feil i displayet på bilen, at laderen ikke kunne levere nok strøm (burde jo det på 43KW/t)

Så litt barnesykdommer må vi vel regne med.

Det er ikke mulig å lade Combo og Chademo samtidig, men har ikke fått testet om AC og Combo/Cha samtidig fungerer.

- Paul

Kom meldingen om ikke nok strøm ved AC lading samtidig som det ble ladet med combo eller chademo? Fikk den meldingen når jeg forsøkte å lade på combo samtidig som det stod en Zoe å ladet AC på laderen på Stord...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Kin2k3

Sitat fra: EinarV på torsdag 16. oktober 2014, klokken 22:53
Sitat fra: Kin2k3 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 22:15
Var innom laderen på Fjøsanger igjen nå nettopp for å få testet litt.
Ser ut som det er litt problemer.
Leafer kunne ikke lade nå, får opp feil på status på bil. At pistolen ikke er låst eller noe i den dur.
Combo fungerer helt fint.
AC kom med feil i displayet på bilen, at laderen ikke kunne levere nok strøm (burde jo det på 43KW/t)

Så litt barnesykdommer må vi vel regne med.

Det er ikke mulig å lade Combo og Chademo samtidig, men har ikke fått testet om AC og Combo/Cha samtidig fungerer.

- Paul

Kom meldingen om ikke nok strøm ved AC lading samtidig som det ble ladet med combo eller chademo? Fikk den meldingen når jeg forsøkte å lade på combo samtidig som det stod en Zoe å ladet AC på laderen på Stord...

Meldingen kom når jeg var eneste som var tilkoblet. Da altså AC.

-Paul

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA