Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtigladestasjoner for i3

Startet av Tinhlevan, tirsdag 18. februar 2014, klokken 07:50

« forrige - neste »

LMOR

Siste jeg leste var at det skulle lanseres i Tyskland i April.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

TrondW

 Ladet på en Combo/22KW lader ved Esso på Billingstad (på området til Møller). Denne kombinasjonen vil ikke være aktuell for de mange ChaDeMo bilene der ute. Du skal spise mange pølser på Esso dersom du ikke har en Combo bil siden alle andre biler enn Tesla maksimalt får ut litt over 7 KW på disse 22 KW laderene (og Teslaeiere lader vel i hovedsak hjemme?). Skjønner jo at det ikke er tilfeldig at det er Combo lader utenfor Møller, men likevel....koster det så veldig mye mer å sette opp en kombinert ChaDeMo/Combo enn en Combo/22KW?

Ellers så registrerte jeg med glede at stasjonen var fra ABB. Mitt inntrykk er at disse er vesentlig mer stabile enn de laderne Fortum har installert tidligere. Laderen fungerte forøvrig utmerket på Combo hurtigladning  :) Ser ut som at jeg har funnet mitt optimale Combo punkt sør for Oslo.
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

bromm


Klykken

Det skorter fortsatt mye nordover i landet, fra midtnorge. Men dukker opp før eller siden. Er ganske mange med EL-skilt her også nå, så det er ikke lenge igjen, vil jeg tro.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sirka

... Og heller ikke noen bedring på stoda mellom Bergen og Oslo ...
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Real EoN

Vil gjerne fra Molde til Oslo med i3, så ble glad der... men litt skeptisk når jeg såg hvem som skulle sette opp laderne i Romsdalen/Dombås.. Trodde Ishavsveien var litt "borte" ? Noen som har noen gode svar.. når bli disse realisert, eller blir det konkurs  ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Gondron

Hei, det er hurtiglading på Geilo? semi,
Skal eg strekk fra Eidfjord til Gol neste mnd å da trenger eg litt lading på geilo om det skal gå.

Sirka

Jeg klarte i hvert fall ikke å finne noe annet enn treglading da jeg var der i juli ...
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Sandpusher

Har nå hatt en tur langs vestlandet fra Stavanger og må bare innrømme at det blir nok siste gang før kombolader(e) kommer på plass på strekket. Kom meg såvidt frem til alle mål, men 8 timer fra Bergen til Stavanger er interessant bare en gang. Det "kryr" av Chademo ladere hele veien og på hvert eneste ferjeleie. Det utrolige er at transnova ikke har(?) fått søknader om komboladere noe sted her. Fint med Danmarksplass, men hva hjelper det når man må sitte i Aksdal i 3 timer og telle sauer? :(
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Klykken

Vel, dere har i alle fall noen ladere sørpå. Nord for Trondheim finnes ca ingen ladere.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Sandpusher på mandag 25. august 2014, klokken 15:56
Har nå hatt en tur langs vestlandet fra Stavanger og må bare innrømme at det blir nok siste gang før kombolader(e) kommer på plass på strekket. Kom meg såvidt frem til alle mål, men 8 timer fra Bergen til Stavanger er interessant bare en gang. Det "kryr" av Chademo ladere hele veien og på hvert eneste ferjeleie. Det utrolige er at transnova ikke har(?) fått søknader om komboladere noe sted her. Fint med Danmarksplass, men hva hjelper det når man må sitte i Aksdal i 3 timer og telle sauer? :(
Så vidt jeg har forstått skal alle bortsett fra Aksdal oppgraderes i høst. Så da kan du lade på Halhjem, Leirvik og Randaberg.
Da bør du kunne klare deg.
Så får vi håpe Haugaland Kraft ser at de MÅ oppgradere Aksdal...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

EinarV

Sitat fra: Sandpusher på mandag 25. august 2014, klokken 15:56
Har nå hatt en tur langs vestlandet fra Stavanger og må bare innrømme at det blir nok siste gang før kombolader(e) kommer på plass på strekket. Kom meg såvidt frem til alle mål, men 8 timer fra Bergen til Stavanger er interessant bare en gang. Det "kryr" av Chademo ladere hele veien og på hvert eneste ferjeleie. Det utrolige er at transnova ikke har(?) fått søknader om komboladere noe sted her. Fint med Danmarksplass, men hva hjelper det når man må sitte i Aksdal i 3 timer og telle sauer? :(

Kan du beskrive turen din litt bedre? Bor på Randaberg og har svigermor i Øygarden. Kunne gjerne tenkt å prøve turen selv. Bra det er mye sau på Aksdal, men tror ikke vi prøver før det er en hurtiglader mellom Arsvågen og Opedal siden vi har med en gutt på syv måneder. Det beste hadde selvfølgelig om at det kom krav om hurtigladere på fergene, de hadde ikke merket det på strømforbruket i det hele tatt. Hadde gjerne stått bakerst jeg hvis jeg fikk lade. Lading på Opedal - Halhjem tror jeg hadde betydd null ekstra tid for lading på turen. De kunne tatt betaling i boden og ville ikke hatt behov for noe fordyrende ekstra betalingsløsning...

Hastighet, mode og gjenværende batteri på hhv Aksdal, Leirvik og Halhjem hadde vært gull. Jeg hadde faktisk trodd du trengte mer enn 3 timer på Aksdal, men dette lover jo bra.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Sandpusher

EinarV, beklager sent svar, så ikke spørsmålet ditt.
Har ikke noe særlig mer detaljer egentlig, bare opplyser om at det finnes ingen CCS hurtigladere mellom Randaberg og Bergen. Tror det er cirka 180 km avstand pluss noen bakker ned/opp pga undersjøiske tunneller og småfjell. Ferjefolkene var heløt avvisende til å la meg lade ombord, men opplyste stolt at det var hurtigladere på andre siden. Det de ikke sa var at det var kun Chademo, greit nok, jeg forventer ikke at det skal være allmennkunnskap at det fins forskjellige ladestandarder.
Det skal kjøres veldig fint for å klare en slik tur på en lading, og Øygarden ligger vel et godt stykke nord for Bergen i tillegg. (Og det finnes ingen hurtigladere i Bergen heller forresten, bare så det er sagt)
Du må altså beregne kanskje 2-4 timer med saktelading underveis, avhengig av hvor fint du kjører. Kanskje BMW i Haugesund har noe 7.4 type2 du kan prøve, men det undersøkte jeg ikke.

2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

EinarV

Sitat fra: Sandpusher på fredag 05. september 2014, klokken 16:13
EinarV, beklager sent svar, så ikke spørsmålet ditt.
Har ikke noe særlig mer detaljer egentlig, bare opplyser om at det finnes ingen CCS hurtigladere mellom Randaberg og Bergen. Tror det er cirka 180 km avstand pluss noen bakker ned/opp pga undersjøiske tunneller og småfjell. Ferjefolkene var heløt avvisende til å la meg lade ombord, men opplyste stolt at det var hurtigladere på andre siden. Det de ikke sa var at det var kun Chademo, greit nok, jeg forventer ikke at det skal være allmennkunnskap at det fins forskjellige ladestandarder.
Det skal kjøres veldig fint for å klare en slik tur på en lading, og Øygarden ligger vel et godt stykke nord for Bergen i tillegg. (Og det finnes ingen hurtigladere i Bergen heller forresten, bare så det er sagt)
Du må altså beregne kanskje 2-4 timer med saktelading underveis, avhengig av hvor fint du kjører. Kanskje BMW i Haugesund har noe 7.4 type2 du kan prøve, men det undersøkte jeg ikke.

Takker for tilbakemeldingen, blir vel å vente med i3en til det kommer CCS på Leirvik, Os blir vel akkurat utenfor min komfortsone. Men med en hurtiglading på Leirvik skal det gå veldig bra.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Gondron

Da var hurtig lading på Stord oppe å går

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA