Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtigladestasjoner for i3

Startet av Tinhlevan, tirsdag 18. februar 2014, klokken 07:50

« forrige - neste »

Roman

Jeg har snakket med Bavaria i Arendal anngående semi hurtigladerene deres og om dem er tilgjengelig for kunder. Viser seg at slegeren mente at disse er fritt tilgjengelige for alle BMW i3 kunder. Man trenger vist bare om å spørre selgeren som solgte bilen om RFID kort og man vil da ha tilgang til alle semihurtigladerene hos Bavaria rundt omkring i landet.

Klykken

Jeg spurte de hos Visborg i Verdal om det var mulig å få kort til deres, da de har en semihurtiglade  utenfor bygget, men det var dessverre ikke mulig hos de i alle fall...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jorgensen

Jeg skulle prøve hurtigladeren på Marienlyst i Drammen i går. En E-Up ladet seg ferdig, men min i3 fikk bare feilmeldinger, og lading ble avbrutt. Det kom feilmelding i bilens display at hurtiglading ikke virket. Det kom en i3 til og prøvde og han fikk ladet.. En representant fra Garo som har levert disse hurtigladerene var i nærheten og kom for å se på problemet, så han mente at en software oppdatering i stasjonen skulle fikse dette.
For min del så virker det ut som om forskjellige versjoner av software i bilen avgjør om du kan hurtiglade i Drammen eller ikke.
Jeg har kun prøvd ABBhurtiglading tidligere, og det fungerte bra.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

marskar

Testet combo laderen på Best Vassenden i dag. Fungerte fint. 15 minutter for 45 kroner. Var også Chademo og type 2 der. Dette er mellom Førde og Skei i Sogn og Fjordane.
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

SE

Kikket etter den planlagte hurtigladeren i Fagernes. Planlagt ferdig i August sier de på turistinformasjonen. Noe arbeide gjenstår  :)

Med den på plass blir greit med elbil oppover.
Nå er det schuko 16A inne på Fagernes kjøpesenter og type 2 Mode 3 16 A på Leira som er alternativene her oppe.

Thomas81

Hvordan kan man vite at den ladestasjonen man planlegger å bruke på en lengre tur faktisk fungerer? På hurtugladekartet står den som operativ, mens Grønn kontakt opplyser at den ikke er operativ. Da blir det jo vanskelig å vite hva man kan stole på.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

daghb

Sitat fra: Thomas81 på onsdag 06. august 2014, klokken 06:47
Hvordan kan man vite at den ladestasjonen man planlegger å bruke på en lengre tur faktisk fungerer? På hurtugladekartet står den som operativ, mens Grønn kontakt opplyser at den ikke er operativ. Da blir det jo vanskelig å vite hva man kan stole på.

Jeg tror en god porsjon klarsynthet ikke er av veien her. Med den infrastrukturen som finnes i dag på statusrapportering så kan man like gjerne ringe spåtjenester.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

bromm

Nå er faktisk BMW i3 matet av sanntidsdata fra Nobil (som også er valgt av Transnova til å stå for nasjonal status på hurtigladere), så sånn sett vil jo statusen på laderne vises direkte i navigasjons-systemet i bilen. Men om dette er igang og om det kontinuerlig oppdateres av Nobil, (som igjen er avhengig av data fra de ulike operatørene), er vel en annen sak ;)

power59

Sanntidsoppdatering av ladestasjoner i i3'n?!

Når nedlagte ladepunkter som befant seg på Moholt Storsenter (Bomøbler) i Trondheim ble tatt ut av nobil-databasen og ladestasjoner.no-kartet tidlig i vår - fortsatt kommer opp i i3's navigasjonssystem, så er oppdateringen av det s.k. "sanntidssystemet" i i3'n i overkant tregt!

- selv for en trønder.

Sirka

... Og navi'en vet heller ikke om hurtigladerne i Norheimsund og Eidfjord, som har vært i drift i hele sommer ... (Ikke har den fått med seg Hardangerbrua heller, men det er en annen historie.)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

LMOR

Sitat fra: Sirka på torsdag 07. august 2014, klokken 16:32
... Og navi'en vet heller ikke om hurtigladerne i Norheimsund og Eidfjord, som har vært i drift i hele sommer ... (Ikke har den fått med seg Hardangerbrua heller, men det er en annen historie.)
Håper noen som har fått ny SW kan bekrefte at bilen nå oppdaterer status på ladestasjonene?
+ at ConnectedDrive Store er live?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

i3_X5_116dA

Sitat fra: Sirka på torsdag 07. august 2014, klokken 16:32
... Og navi'en vet heller ikke om hurtigladerne i Norheimsund og Eidfjord, som har vært i drift i hele sommer ... (Ikke har den fått med seg Hardangerbrua heller, men det er en annen historie.)

Riktig! Heller ikke den i Rosendal. Jeg trodde virkelig at i3 registrerte fungerende hurtigladere sine posisjoner og distribuerte dette til BMW sin server, men ... nei?  :o

ali_ben

Sitat fra: LMOR på torsdag 07. august 2014, klokken 16:46
Sitat fra: Sirka på torsdag 07. august 2014, klokken 16:32
... Og navi'en vet heller ikke om hurtigladerne i Norheimsund og Eidfjord, som har vært i drift i hele sommer ... (Ikke har den fått med seg Hardangerbrua heller, men det er en annen historie.)
Håper noen som har fått ny SW kan bekrefte at bilen nå oppdaterer status på ladestasjonene?
+ at ConnectedDrive Store er live?

Connected drive store er ikke live hvertfall.
Burde vært slik som dette ikke sant?
https://www.youtube.com/watch?v=2xH5TwzGhAQ
BMW i3 levert 2. mai 2014

LMOR

Sitat fra: ali_ben på torsdag 07. august 2014, klokken 22:03
Sitat fra: LMOR på torsdag 07. august 2014, klokken 16:46
Sitat fra: Sirka på torsdag 07. august 2014, klokken 16:32
... Og navi'en vet heller ikke om hurtigladerne i Norheimsund og Eidfjord, som har vært i drift i hele sommer ... (Ikke har den fått med seg Hardangerbrua heller, men det er en annen historie.)
Håper noen som har fått ny SW kan bekrefte at bilen nå oppdaterer status på ladestasjonene?
+ at ConnectedDrive Store er live?

Connected drive store er ikke live hvertfall.
Burde vært slik som dette ikke sant?
https://www.youtube.com/watch?v=2xH5TwzGhAQ
Ja, det er dette jeg trodde skulle komme nå.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ali_ben

Sitat fra: LMOR på torsdag 07. august 2014, klokken 22:15
Sitat fra: ali_ben på torsdag 07. august 2014, klokken 22:03
Sitat fra: LMOR på torsdag 07. august 2014, klokken 16:46
Sitat fra: Sirka på torsdag 07. august 2014, klokken 16:32
... Og navi'en vet heller ikke om hurtigladerne i Norheimsund og Eidfjord, som har vært i drift i hele sommer ... (Ikke har den fått med seg Hardangerbrua heller, men det er en annen historie.)
Håper noen som har fått ny SW kan bekrefte at bilen nå oppdaterer status på ladestasjonene?
+ at ConnectedDrive Store er live?

Connected drive store er ikke live hvertfall.
Burde vært slik som dette ikke sant?
https://www.youtube.com/watch?v=2xH5TwzGhAQ
Ja, det er dette jeg trodde skulle komme nå.

Denne artikkelen fra 2013 antyder jo at det burde ha vært på plass for lenge siden:
http://www.pocket-lint.com/news/121541-bmw-to-launch-connecteddrive-store-buy-car-upgrades-while-you-drive
BMW i3 levert 2. mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA