Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtigladestasjoner for i3

Startet av Tinhlevan, tirsdag 18. februar 2014, klokken 07:50

« forrige - neste »

Vind

Har ladet bade på Furuset og i Sandvika med Fortum stasjonene.  Den i Sandvika feilet for meg en gang, ringte kundeservice - og den var need.  Det var selvsag med 6% gjenværende strøm, så det ble hjem for å byte bil.

Fortums App - Charge&Drive viste etter at jeg feilmedlte feil på stasjonen, så det kan være lurt å laste ned den.  Den viser desverre ikke ordentlig hvilke ladestasjoner som passer for i3 enda.

De andre gangrene jeg har brukt dem ahhar det fungert - sist på Furuset forige lørdag.  Eneste gangen jeg fikk dårlig fart var når jeg stod sammen med en Leaf, da fikk vi dårlig ladefart begge to.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

ali_ben

Her er en Leaf-eier som har blogget litt om hurtigladestasjoner. Ganske morsom lesning:
http://svennie.no/2014/03/30/bratt-laeringskurve-ladelureri-satt-i-system/
BMW i3 levert 2. mai 2014

Vind

Sitat fra: ali_ben på torsdag 15. mai 2014, klokken 19:52
Her er en Leaf-eier som har blogget litt om hurtigladestasjoner. Ganske morsom lesning:
http://svennie.no/2014/03/30/bratt-laeringskurve-ladelureri-satt-i-system/
svært bra - og korrekt observert.

Det er desverre alt for få og alt for ustabilt.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

i3_X5_116dA

Leser det dere skiver, folkens. Inntrykket er at Fortum ikke leverer det de skal, har mye feil og sliter, slik jeg ser det med ryktet hvis det forsetter slik.
Jeg har ennå tilgode å høre om ABB sine stasjoner som feiler. Eller har dere opplevd det?  ???


i3_X5_116dA

Her er spesifikasjonene på ABB sine ladere. For meg synes det imponerende.
Den tar alle 3 standarder: i3, Leaf og Tesla.  ;)



ali_ben

Hvor kan man finne ABB-hurtigladere? Har aldri sett en slik en...
BMW i3 levert 2. mai 2014

i3_X5_116dA

#126
Sitat fra: ali_ben på fredag 16. mai 2014, klokken 09:18
Hvor kan man finne ABB-hurtigladere? Har aldri sett en slik en...

Tror flesteparten i Hordaland er det. Jeg kan bare nevne de jeg vet om:

Halhjem, Heiane(Stord), Rosendal, Etne ... og en mange andre steder jeg ikke vet om.

Her er link til ABB Bloggen: http://www.abb-conversations.com/no/2013/06/den-hyggeligste-koen/

Edit: En til: http://iabbno.blogspot.co.uk/2012/11/lade-svinge-lade-rock-and-roll.html

:)

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

i3_X5_116dA

Sitat fra: LMOR på fredag 16. mai 2014, klokken 17:16
Virker den på Stord for i3?
Planen var visst gradering til CSS i April. Blir sikkert ikke før fellesferien setter inn ...  :-\

ali_ben

Fikk telefon fra Fortum i dag etter mine innrapporterte ladeproblemer. De holdt på å oppgradere hurtigladerne nå med bistand fra produsenten. De skulle ta Vestby i dag og Furuset en annen dag denne uken. Jeg kjørte forbi Vestby like etter at jeg snakket med de og da så jeg at de stod der med en e-up. Så de skal sikkert fikse e-up problemene samtidig.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Thornado

Jeg har ladet i Drammen (Grønn Kontakt), i Sandvika (Fortum) og Fredrikstad (Fortum) uten problemer på min i3.Ishavsveien sine CCS-ladere fungerer i følge dem selv ikke på i3 i det hele tatt.
'14 BMW i3
'91 BMW 735i
'02 BMW 745i
'87 Toyota Hilux
'02 KTM 640 LC4 SuperMoto

ali_ben

Sitat fra: Thornado på mandag 19. mai 2014, klokken 21:57
Jeg har ladet i Drammen (Grønn Kontakt), i Sandvika (Fortum) og Fredrikstad (Fortum) uten problemer på min i3.Ishavsveien sine CCS-ladere fungerer i følge dem selv ikke på i3 i det hele tatt.

Så bra! Det er viktig at vi kan stole på hurtigladerne rundt omkring. Skal ta meg en tur til Fredrikstad i nærmeste framtid så det passer fint at den virker.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Fjeldi

Jeg prøvde meg på Fortum/ McDonalds på Gardemoen, da alle ladepunkter var fulle da jeg Ankom P10 på utreise. (hybrid bilder som ladet) P11 var også opptatt fikk jeg beskjed)

Tenkte da jeg kom tilbake at dette skulle gå greit med "hurtiglading" fra Fortum. (var selvfølgelig ikke hurtiglading til I3 der)
Men jeg trengte tross alt bare 8-9 kilometer ekstra som ville gitt meg en god mulighet til å komme hjem.
Men Fortum sin "hurtigladestajon" som skulle hatt i alle fall 16Amp sa at det ville ta 21 timer å lade opp til fullt.
Ventet i 50 minutter fikk 4-5 kilometer og tok sjangsen.
Kom til Økernsenteret med 2 km igjen og ladet ett par kilometer der også.

Ikke mye futt i den stikken.

snakkis

Sitat fra: Fjeldi på mandag 19. mai 2014, klokken 23:03
Men Fortum sin "hurtigladestajon" som skulle hatt i alle fall 16Amp sa at det ville ta 21 timer å lade opp til fullt.

Jeg trodde bildet viste klokkeslettet for når den ville være ferdig, ikke hvor lang tid det vil ta.

Gondron

Eg synes hurtiglade stasjonene er dyre. 50 kr lading ved klippekort.
Noen andre som har samme tanken?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA