Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtigladestasjoner for i3

Startet av Tinhlevan, tirsdag 18. februar 2014, klokken 07:50

« forrige - neste »

Vind

Sitat fra: TrondW på fredag 09. mai 2014, klokken 19:34
Noen som vet om man kan lade på Salto laderen på Skøyen uten ladekort?
Du må ha ladekort, eller ett abonnement.  Send en epost til dem så ordner det seg fort.  Dette er en prøvestasjon, så hurtigladeren for i3 er ikke veldig operativ enda. 

Eneste hurtigladerne for i3 i Oslo området nå er Fortum på Furuset og i Sandvika.  Har prøvd begge - og du får bilen fra nesten tom til oppunder 80% på omtrent halvtimen.  Det er også avhengig av om det lader en annen bil der. (sist ladet jeg om kapp med en Leaf, og da er det litt mindre strøm tilgjengelig, så avbrøt etter 20 minutter, men var da på 70% - som holt fint for meg da. 

For Fortum anbefaler jeg å bestille brikke.  Du har den i posten på få dager.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

gsl

Jeg testet ut hurtiglader i Norheimsund på lørdag kveld, etter å ha kjørt fra Bergen. Og den virket veldig bra. Ladet fra 50 til 82% på 14 min. :)

TrondW

Sitat fra: Vind på mandag 12. mai 2014, klokken 11:29
Sitat fra: TrondW på fredag 09. mai 2014, klokken 19:34
Noen som vet om man kan lade på Salto laderen på Skøyen uten ladekort?
Du må ha ladekort, eller ett abonnement.  Send en epost til dem så ordner det seg fort.  Dette er en prøvestasjon, så hurtigladeren for i3 er ikke veldig operativ enda. 

Hva mener du med "ikke veldig operativ ". Er den ikke i permanent drift?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Truls Martin

Da har jeg endelig fått bilen! Vurderer om jeg skal prøve meg på en handletur i Sverige i morgen. Noen som har noen erfaring med distansen Oslo - Svinesund og hurtigladere den veien? Ser det er lademuligheter i p huset på Nordby, men det er bare 16a.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Herwitz

Sitat fra: Truls Martin på mandag 12. mai 2014, klokken 23:20
Da har jeg endelig fått bilen! Vurderer om jeg skal prøve meg på en handletur i Sverige i morgen. Noen som har noen erfaring med distansen Oslo - Svinesund og hurtigladere den veien? Ser det er lademuligheter i p huset på Nordby, men det er bare 16a.

Vet ikke mot Svinesund, men hvis du heller drar til Töcksfors er det Fortum hurtiglader i Ørje og i Töcksfors. Dessuten er det treglading i kjøpesenteret i Töcksfors.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Truls Martin

Sitat fra: Herwitz på tirsdag 13. mai 2014, klokken 11:05
Sitat fra: Truls Martin på mandag 12. mai 2014, klokken 23:20
Da har jeg endelig fått bilen! Vurderer om jeg skal prøve meg på en handletur i Sverige i morgen. Noen som har noen erfaring med distansen Oslo - Svinesund og hurtigladere den veien? Ser det er lademuligheter i p huset på Nordby, men det er bare 16a.


Vet ikke mot Svinesund, men hvis du heller drar til Töcksfors er det Fortum hurtiglader i Ørje og i Töcksfors. Dessuten er det treglading i kjøpesenteret i Töcksfors.

Ja, jeg så etterhvert det jeg også. Er vel litt kortere også. Så det skulle være 32a lader i phuset.  :)
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

ali_ben

Hmmm. Jeg prøvde hurtigladeren på Furuset i dag. Den kommuniserte lenge og vel med i3'en før den konkluderte med "Standard Charge" og 48 ampere. Det er vel ikke hurtiglading eller???

Bilen ladet seg opp fra 30-50 prosent på 15 minutter så det gikk jo likevel ganske radig unna.
BMW i3 levert 2. mai 2014

wesnym

Sitat fra: ali_ben på tirsdag 13. mai 2014, klokken 20:53
Hmmm. Jeg prøvde hurtigladeren på Furuset i dag. Den kommuniserte lenge og vel med i3'en før den konkluderte med "Standard Charge" og 48 ampere. Det er vel ikke hurtiglading eller???

Bilen ladet seg opp fra 30-50 prosent på 15 minutter så det gikk jo likevel ganske radig unna.

I LadeNå appen står det at Combo ikke funker ennå for e-up, så kansje den ikke er 100% klar ennå for i3 heller? Det står max 200 A, men hvorfor den da kun leverer 48 A til i3 er et godt spørsmål.
BMW i3, Oslo

wesnym

Er det noen som har testet Combo laderen på Kongsvinger på i3 ?
BMW i3, Oslo

ali_ben

Sitat fra: wesnym på tirsdag 13. mai 2014, klokken 21:56
Sitat fra: ali_ben på tirsdag 13. mai 2014, klokken 20:53
Hmmm. Jeg prøvde hurtigladeren på Furuset i dag. Den kommuniserte lenge og vel med i3'en før den konkluderte med "Standard Charge" og 48 ampere. Det er vel ikke hurtiglading eller???

Bilen ladet seg opp fra 30-50 prosent på 15 minutter så det gikk jo likevel ganske radig unna.

I LadeNå appen står det at Combo ikke funker ennå for e-up, så kansje den ikke er 100% klar ennå for i3 heller? Det står max 200 A, men hvorfor den da kun leverer 48 A til i3 er et godt spørsmål.

Jeg har sendt mail til Fortum. Fikk svar etter få minutter at de skulle undersøke saken og komme tilbake så fort som mulig. Antar at de også er interessert i erfaringer for å sørge for at tjenesten deres blir så god som mulig. Fornøyde kunder=flere kunder!
BMW i3 levert 2. mai 2014

svingen

Var til Töcksfors på søndag med min ion, kan bekrefte det er Combo lader der så der skal du få ladet, ladet selv min ion på 24 min og 8.7kw og resten på 16a sein lader. Turen gikk fint med 4 i bilen og full av varer så i klarer det her fint uten å lade underveis.
Kjørte  rv22 som er laget til elbil 70 og 60 nesten hele veien ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

ali_ben

Fikk tilbakemelding fra Fortum nå. De så at jeg hadde ladet på 20kW effekt på Furuset i dag tidlig. Det er vel ikke akkurat superhurtig, nærmere semihurtig. Men uansett langt bedre enn det jeg får hjemme og på jobb.

Får prøve litt til en annen dag og se hvordan det går.


BMW i3 levert 2. mai 2014

i3_X5_116dA

Kjære medlemmer,

Ta gjerne bilde av stasjonene. Da blir det lettere for oss andre som ikke er lokalkjent å se hvor de ligger. Og gjerne bilde av info/skjermen på ladestasjonen som kan hjelpe oss med å forstå hva som er "problemet".

::)

chaglen

Sitat fra: Truls Martin på mandag 12. mai 2014, klokken 23:20
Da har jeg endelig fått bilen! Vurderer om jeg skal prøve meg på en handletur i Sverige i morgen. Noen som har noen erfaring med distansen Oslo - Svinesund og hurtigladere den veien? Ser det er lademuligheter i p huset på Nordby, men det er bare 16a.

Hei Truls. Oslo - Svinesund (Nordby-senteret) er ikke noe problem. Jeg kjører dit relativt ofte og hurtiglader i Fredrikstad. Lader også på Nordbysenteret mens jeg handler. Gir noen ekstra mil. Fungerer utmerket.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Truls Martin

Sitat fra: chaglen på onsdag 14. mai 2014, klokken 00:01
Sitat fra: Truls Martin på mandag 12. mai 2014, klokken 23:20
Da har jeg endelig fått bilen! Vurderer om jeg skal prøve meg på en handletur i Sverige i morgen. Noen som har noen erfaring med distansen Oslo - Svinesund og hurtigladere den veien? Ser det er lademuligheter i p huset på Nordby, men det er bare 16a.

Hei Truls. Oslo - Svinesund (Nordby-senteret) er ikke noe problem. Jeg kjører dit relativt ofte og hurtiglader i Fredrikstad. Lader også på Nordbysenteret mens jeg handler. Gir noen ekstra mil. Fungerer utmerket.

Kjører du motorvei, eller indre veier? Blir det ikke omvei gjennom Fredrikstad? Regner med det da holder å lade 1 gang på vei hjemover igjen?


Var forøvrig ute en liten tur i kveld og testet hurtigladeren ved marche Vestby nord (ishavsveien)
Fikk ikke det til å fungere. Fikk lest av kortet og startet lading. Den hentet opp info fra bilen så jeg så ladestatus på skjermen på laderen, men begynte ikke å lade. Etter en liten stund gikk den tilbake til startskjermen. Forsøkte flere ganger. Når jeg satte med i bilen igjen hadde jeg en feilmelding på iDrive om at hurtiglading ikke mulig. Kontakt service.
Kan det være bilen, eller lader som lager krøll?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA